Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen äiti joka kiusaa ja jekuttaa lapsiaan, en mahda itselleni mitään

Vierailija
24.05.2023 |

Onhan ne mun juttuihin tietysti tottuneet, mutta nyt kun ovat isompia nuoria ihmisiä oman elämänsä alussa jo, välillä hävettää että minä olen aina se moukka, mutta lapseni käyttäytyvät hyvin eivätkä naljaile toisille ja väännä aina kaikesta huumoria. Olen kyllä välillä oikeastikin hauska, mutta enimmäkseen taidan olla ärsyttävä.
Nyt pelkään että minusta tulee mummona ja anoppina sellainen rasittava, että kukaan ei ota minua enää vakavasti.

Toisinsanoen lapseni ovat aikuisempia ja vakaampia kuin minä, vaikka onhan heilläkin ongelmansa ja traumansa.. Osaksi varmasti itsestäni johtuviakin, vaikkeivat sitä myönnä. Rakkautta meillä riittää siitä ei ole koskaan ollut puutetta, mutta harmittaa että olen tämmöinen törppöäiti.

Mitä teille muille ei-täydellisille törppöäideille kuuluu?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas tippui äkkiä.

Vierailija
2/11 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vaan päästin ajatuksia ulos, ei tällä aloituksella mitään suurempaa tarkoitusta ollut. Mutta saa kommentoida jos haluaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/11 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit alkaa opetella uusia terveellisempiä käyttäytymismalleja ja ajattelutapoja. Se voi sisältää itsereflektion ja tunnistaa niitä ajatus- ja toimintamalleja, jotka ovat olleet haitallisia. Voit hakea tukea terapeutilta, valmentajalta tai luotettavilta läheisiltä, jotka voivat auttaa sinua matkallasi parempaan. Et ole ainut joka käyttäytyy lapsiaan kohtaan moukkamaisesti. 

Vierailija
4/11 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko alapeukuttajat kertoa, miksi alapeukutitte?

Ap

Vierailija
5/11 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska sanot kiusaavasi ja jekuttavasi lapsiasi huviksesi. Kiusaamista ei yleisesti pidetä kovin positiivisena asiana. Tunnistat itsekin olevasi ärsyttävä ja käyttäyväsi lapsellisemmin kuin lapsesi, mutta et ole kiinnostunut muuttamaan toimintatapojasi.

Vierailija
6/11 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen ihan tuommoinen kanssa ja perhe ei ole ollenkaan samalla aaltopituudella.

Vierailija
7/11 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siksi, että perustelet moukkamaista käytöstäsi sillä, että et muka mahda itsellesi mitään. Kiusaaminen ja tarpeeton jekuttaminen ei kehitä lapsen huumorintajua vaan päinvastoin. Rivien välistä voi lukea, että käytöksesi on aiheuttanut lapsillesi jotain vahinkoa, jota he nyt joutuvat työstämään. Onko tämä mielestäsi hyvää vanhemmuutta? Varaudu myös siihen, että et välttämättä pääse kovin läheiseksi anopiksi saati mummoksi, jos et ala korjata käytöstäsi. Lapsesi kuulostavat fiksuilta eivätkä varmasti halua, että esimerkiksi heidän omat lapsensa joutuvat sietämään samanlaista asiatonta käytöstä sinun taholtasi kuin he aikoinaan.

Vierailija
8/11 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mahda itsellesi mitään??? No sitten tervetuloa yksinäinen vanhuus. Mitäs tänne valitat?

Vierailija
9/11 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naljailu ei ole ok tai kiusaaminen. Huumori hyvällä maulla ja ei toisen kustannuksella, tai ei vitsaile siellä täällä nuorille. Jos on rasittava kannattaa olla hiljaa, pysyä kaukana ja heittää rasittavat jutut jollekin aikuiselle joka kestää sen. Mikään selittely ei oikein auta tässä, antaa nuorten elää omaa elämää. Ehkä ei tullut oikeaa käsitystä asiasta mitä yritit sanoa, jos asia onkin toisin.

Vierailija
10/11 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska sanot kiusaavasi ja jekuttavasi lapsiasi huviksesi. Kiusaamista ei yleisesti pidetä kovin positiivisena asiana. Tunnistat itsekin olevasi ärsyttävä ja käyttäyväsi lapsellisemmin kuin lapsesi, mutta et ole kiinnostunut muuttamaan toimintatapojasi.

En usko, että ap tarkoitti mitään koulu- tai työpaikkakiusaamistyyppistä kiusaamista, vaan sellaista ärsyttävää pientä, joihin lapset sanoo että lopeta jo.

Vierailija
11/11 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En usko, että ap tarkoitti mitään koulu- tai työpaikkakiusaamistyyppistä kiusaamista, vaan sellaista ärsyttävää pientä, joihin lapset sanoo että lopeta jo.

No, aloituksesta saa vähän erilaisen kuvan, kun ap itsekin epäilee, että lapsensa ovat saattaneet jotenkin traumatisoitua hänen jekkuilustaan. Jos kyseessä ei ole trolli, niin aloittajalla on joko pahoja vaikeuksia impulssikontrollin hallinnan ja vuorovaikutustaitojen suhteen tai sitten hän on niin häiriintynyt, että saa mielihyvää toisten kiusaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi