Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylirasitus, uupumus - mitä tämä on?

Vierailija
13.05.2023 |

Olen ollut koronan lokakuussa sairastettuani normaalia useammin sairaana. Korona itsessään ei ollut mitenkään erikoinen, väsymystä vain enemmän kuin normaalissa flunssassa.

Lapset ala-asteella ja päiväkodissa ja olen itse saanut jokaisen lasten tuoman pöpön. Töistä en ole ollut pois, sillä voin työskennellä etänä. Pidän työstäni.

Lokakuusta lähtien on ollut enemmän päiviä flunssassa kuin terveenä. Kuukausi sitten sairastun sitkeän viruksen ja kurkku oli tosi kipeänä. Se tuntui menevän ohi, mutta nyt taas flunssa päällä ja seuraavia oireita tukkoisuuden lisäksi: lepopulssi n. 90 (verenpaine normi), sydämen ajoittaisia rytmihäiriöitä, uupunut olo, kotona portaiden nousun jälkeen syke tapissa ja heikottaa, nukun huonosti, elohiiriä.. Voiko tavallinen kuumeeton flunssa aiheuttaa tälläistä? Rupesi stressaamaan, että jos kroppaani on ylikierroksilla kun en ole levännyt sairaana ollessani. Vaihdoin tammikuussa uuteen tehtävään ja pidän työstäni. En ole kehdannut flunssan, kurkkukivun ja lihassäryn vuoksi olla sairaslomalla.

Voiko siis kroppa olla väsynyt jatkuvasta sairastelusta? huolettaa tämä korkea leposyke ja totaalinen väsymys. Olen menossa maanantaina tt-lääkärille. Harmittaa, että kunto on myös laskenut viime lokakuusta, kun aina kun on yrittänyt taas päästö treenaamaan normisti, niin uutta tautia pukannut päälle.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä lepopulssi 90

Vierailija
2/11 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hakkasi stressin takia sydän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta

Vierailija
4/11 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka maltat levätä? Siis ihan oikeasti levätä , niin että makaat vaan sängyssä tai sohvalla?

Vierailija
5/11 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covidilta ulostaa. Ja tää uus koronamuoto on just tuommoinen, että aiheuttaa pitkäkestoisia oireita ja esimerkiksi sydänoireita.

Vierailija
6/11 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on sama juttu. Eli sairasti koronan ja heti hädintuskin kk. päästä sai uuden koronan tai sitten se oli sama korona joka pitkitty.

Hyvin pitkälle sama oireet kuin sullakin. Lääkäri päätteli, että johtuu stressistä joka jotenkin pitää yllä kehon tulehdustilaa ja kun kaverini ei levännyt kunnolla koronan jälkeen. Eli hänellä korona oli hyvin lievä ja hän ei älynnyt ottaa "aikalisää" ja pienten lasten työssäkäyvänä äitinä se olisikin ollut vaikeaa. Stressihormonit kuulemma heikentää vastustuskykyä. Hänellä oli ymmärtäväinen lääkäri ja hän on 2kk. sairaslomalla. Lääkäri sanoi, että nämä ovat hyvin tyypillisiä koronan jälkioireita. Eli vastaanotolla käy paljon samoista vaivoista kärsiviä.

Koronatartunnan, lievänki kanssa, pitäisi ottaa varovaisesti. Tunnen yhden nuoren miehen, joka sai lievän, lähes oireettoman koronan ja hän päätti treenata heti oireiden mentyä ohi ja sai sydänlihastulehduksen ja sairaalassa otettujen testien mukaan, hänellä olikin edelleen korona.

Vierailija
7/11 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se juttu on, kun aika moni valittaa just tota, että kun nousee ylös tai yrittää lähteä lenkille niin sydän alkaa hakata kuin tuhatta ja sataa?

Meneekö se itsellään ohi aikaa myöten?

Vierailija
8/11 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka maltat levätä? Siis ihan oikeasti levätä , niin että makaat vaan sängyssä tai sohvalla?

Olen nukkunut huonosti viimeiset kuukaudet. Olin lähes kk:n putkeen flunssassa ja yskiminen ja tukkoisuus herätti monta kertaa yössä. Tuntuu, että sama heräily on jatkunut. Nukahdan usein n. klo 24 (sänkyyn menen 22 aikaan viimeistään) ja herään aamulla noin klo 7. Yleensä yöllä olen valveilla sängyssä n. 1,5 h.

Olen yrittänyt levätä välillä työpäivinä hetken, mutta työt pyörivät sen verran mielessä, ettei ole toiminut. /ap

Vierailija
9/11 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla hakkasi stressin takia sydän

Oliko sinulla muita oireita, esim. väsymystä, heikkoutta, elohiiriä? Miten sait vähennettyä stressiä? /ap

Vierailija
10/11 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nukkunut huonosti viimeiset kuukaudet. Olin lähes kk:n putkeen flunssassa ja yskiminen ja tukkoisuus herätti monta kertaa yössä. Tuntuu, että sama heräily on jatkunut. Nukahdan usein n. klo 24 (sänkyyn menen 22 aikaan viimeistään) ja herään aamulla noin klo 7. Yleensä yöllä olen valveilla sängyssä n. 1,5 h.

Olen yrittänyt levätä välillä työpäivinä hetken, mutta työt pyörivät sen verran mielessä, ettei ole toiminut. /ap

Saat kyllä liian vähän unta kun et selkeästi ole vielä terve. Sairaslomalle vain! Muuten koko homma pitkittyy vielä lisää.

Eri

Vierailija
11/11 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävällä on sama juttu. Eli sairasti koronan ja heti hädintuskin kk. päästä sai uuden koronan tai sitten se oli sama korona joka pitkitty.

Hyvin pitkälle sama oireet kuin sullakin. Lääkäri päätteli, että johtuu stressistä joka jotenkin pitää yllä kehon tulehdustilaa ja kun kaverini ei levännyt kunnolla koronan jälkeen. Eli hänellä korona oli hyvin lievä ja hän ei älynnyt ottaa "aikalisää" ja pienten lasten työssäkäyvänä äitinä se olisikin ollut vaikeaa. Stressihormonit kuulemma heikentää vastustuskykyä. Hänellä oli ymmärtäväinen lääkäri ja hän on 2kk. sairaslomalla. Lääkäri sanoi, että nämä ovat hyvin tyypillisiä koronan jälkioireita. Eli vastaanotolla käy paljon samoista vaivoista kärsiviä.

Koronatartunnan, lievänki kanssa, pitäisi ottaa varovaisesti. Tunnen yhden nuoren miehen, joka sai lievän, lähes oireettoman koronan ja hän päätti treenata heti oireiden mentyä ohi ja sai sydänlihastulehduksen ja sairaalassa otettujen testien mukaan, hänellä olikin edelleen korona.

Tätä olen vähän pelännyt. Sairastetun koronan jälkeen on ollut erilaisia lihas- ja nivelsärkyjä ja olen tosiaan ollut jatkuvasti puolikuntoinen. Harmittaa, etten ole levännyt kunnolla. Mutta en ole kehdannut olla sairaslomalla, vaikka työ on mukavuudestaan huolimatta tuntunut raskaalta. Stressiä on juurikin tullut jatkuvasta sairastelusta ja siitä, että olen stressannut, että pystynhän töihin. Nyt sitten rytmihäiriöt ja tämä uupumus/korkea leposyke ovat lisänneet stressiä edelleen :/ ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme