Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~+~+~ ENSIKOT vko 49 ~+~+~

03.12.2006 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b]Ensikot:[/color][/b]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suun-nitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimat-tomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään lop-puvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin täl-löin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...

[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]milka1

[color=CD1076]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta

edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muis-ta tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=FF69B4]Titi-uu84

[color=CD1076]Ikä: 22-vuotta, mies 25-vuotta

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 4/06

Kaksi alkuraskauden keskenmenoa takana, mitään tutkimuksia ei ole vielä tehty, mutta marssin lekuriin heti vuodenvaihteen jälkeen jos ei ala tärppiä kuulumaan... Nyt ei toistaiseksi ole aikaa eikä energiaa hakeutua vielä mihinkään tutkimuksiin ja yritystäkin on toisaalta niin vähän aikaa, että lääkäri ei vielä suositellutkaan tutkimusten tekoa.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laa-dun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut. Miestä ei (vielä testattu).

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis jo ensi viikon pinoa! Lopetin tuo koko-kikkailun, niin esittely näyttää vähän fiksummalta! Plussanneet on vielä päivittämättä, hoidan sen seuraavaan listaan! :)

Vierailija
2/44 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pitkästä aikaa. Kiirettä on pitänyt, enkä ole taas vaihteeksi päässyt näille sivuilla koneen temppuilemisen takia.

Uusiakin oli tullut mukaan, tervetuloa vaan! Ja en muista ehdinkö Titiä onnitella jo kun viimeksi palstailin, mutta nyt varmuuden vuoksi vielä ihan hirmusti onnea!! (+ niitä tarrasukkia ja vauvaliimoja tietysti : ) )

Nyt seuraa ennätyksellistä omanapaisuutta:

Clomeja popsitaan viimeistä päivää tänään (mulle määrättiin clomit kp5-9). Vatsa on aika turvoksissa, ja kuumia aaltoja tulee siihen malliin, että kyllä jotain tapahtuu. Öisinkin heräilen vähän väliä siihen että olen aivan hiestä märkä! Ohjeena on tikuttaa ovista nyt ke ja to-aamuna ja sitten to-aamupäivällä menen ultraan; laskeskelin vaan että torstai on mulla jo kp12, joten toivottavasti ovis ei nyt vaan ole jo ennen sitä. Hemmetin pyhäpäivät ja viikonloput kun haittaa meidän hoitoja! Eli jos kaikki menis 100% niin kuin on suunniteltu, eivätkä clomit aikaistaisi ovista lainkaan, inssi olis maanantaina 11.12. (joka siis mulla kp16). Jänskää!

Lisäksi on otettu kaikki muutkin aseet käyttöön; greippimehua kuluu ja vitamiineja (sis. foolihappoa) syödään. Ja makkarissa on ahkerasti touhuiltu. Toiveet on korkealla tässä kierrossa - joko tulee se maailman paras joululahja tai sitten ei. Täti nimittäin tulee about jouluaattona jos on tullakseen : (

Tsemppiä kaikille uuden viikon alkuun, ja kertoilkaas kuulumisianne!

xxxxx Jessis (kp9/28-32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivää täällä nautiskellaan, joten nyt on taas aikaa krijoitella...

Jessis: No selvisihän sitten mullekin noiden kuumien aaltojen syy (kyselin nimittäin noiden clomien osuuttaa siihen tuolla joulukuun inssi -pinossa). Mulle ne eivät oo kyllä aivan täysin vieraita muutenkaan mutta nyt on ollut kyllä kamalan kovaa kuumotusta ja hikeäkin pukkaa. Ja nyt oon miettiny tän kovan päänsäryn syytä, voiskohan sekin johtua clomeista. Enemmän tai vähemmän on nimittäin jomotellut päätä sen kp3 jälkeen, tänään tää on kyllä jo kovaa kipua.

Mitenkäs tuo nyt menikään että millä perusteilla nuo clomien napsimispäivät oikein määrätään? Mä nimittäin syön niitä nyt kp3-7 ja sitten kp8 meen sinne ultraan. Ens viikolle povaan siis inssiä... Mehän saadaan piinailla samoihin aikoihin, huiiii! Eikös sulla muuten ollut kanssa aika lyhyt kierto? Onko sulla tuo ovis aina kuitenkin ollut tuolla kp16 paikkeilla vai kuinka? Jos en ihan väärin oo kalenteria kattellut niin meillä jännät paikat ois vasta tuolla välipäivien/uuden vuoden tienoilla...

Olikin muuten fiksusti toimittu Yliopiston apteekissa, olivat nimittäin jakaneet noita 20 kpl:n clomipurkkeja 5 kpl:n satseihin. Tuo 20 kun on ollut ennen pienin pakkaus... Säästää ihan mukavan summan jos ei tarvii kuin yhden erän (huomatkaa mikä optimismi on naksun vallannut! ;D )

Killalle piti vielä sanoa, että tuo on nyt niin hyvä tuo esittelylista että lopeta jo sen kanssa stressaaminen, stop!!!! ;)

Kaikille enskoille huiskutuksia!!!

naksu kp5

Vierailija
4/44 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, tulin juuri ultrasta, ja siellä möllötti kaksi 18 mm munista, yksi kummallakin puolella. Sain irroituspiikin, ja huomenna inssiin!! Nyt on siis todella olemassa se kaksoisraskauden riski, mitä täälläkin on spekuloitu. Mutta tulisi nyt edes yksi. Kasvattaakohan se muuten todennäköisyyttä onnistumiselle, että niitä irtoavia munasoluja on tn. kaksi?

Nyt alkoi ihan tosissaan jännittää, tähän saakka olen ollut ihan coolisti vaan. Naksu ja Jessiskin kiitävät huimaa vauhtia kohti inssejä! Jouluna jännätään sitten porukalla!

Tosi hienoa Killa, että olitte saaneet puhuttua miehen kanssa asioita selväksi! Aika menee nopeasti, ja nyt on ainakin selvä takaraja mitä odottaa!

bianco

Vierailija
5/44 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuuiiiiii! Kyllä se kuule sitä onnistumisen todennäköisyyttä nostaa mun muistaakseni hyvinkin, jos siellä niitä useampia muniksia on!!! Hienoa!!! Mitkäs sun kp:t nyt onkaan? bd bd bd

Vierailija
6/44 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.pshp.fi/tays/sairaanhoito/naistenklinikka/esitelmat/MIT%C4%2…

Tuolta löytyy lyhyesti tietoa, onnistumisprosentteja ym...

Vierailija
7/44 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Bianco, nyt jänskättää puolestasi!! Täällä on peukut ja kaikki varpaatkin kattoa kohden että nyt lykästäisi! Toivokaamme että pienet kaksoset saisivat alkunsa huomenna : )

Hitsin hitsi, Naksu, mä en tajunnut edes kysyä mitään pienempää satsia noita Clomeja! Olin vaan ihan järkyttynyt kun 20 kpl maksoi jotain 54 egeä tms. No ehkä mä voin diilata ne loput sitten jollekin tarvitsevalle jos kävis niin etten tarvitsiskaan enempää kuin ne 5 kpl.

Mulla ei oo kyllä päänsärkyä tullut Clomeista, mutta kyllä kai sekin voi olla yksi sivuoire.

Killaliini, mä nyt vasta bongasin viime viikon pinosta että olet päässyt miehuksen kanssa juttelemaan hoitojutuista - todella hienoa!! Peukutan tietysti sille että näiden kolmen kk aikana saisit plussan luomuna tikkuun : )

Kauhean monta piinailijaakin näytti olevan L-Enskoissa. Voi kun saatais monen monta plussaa ennen joulua!

Noniin, nyt täytyy taas yrittää tehdä töitäkin... Huomaa että olen ollut täältä liiiiian kauan pois, kun nyt olen taas ihan häirikkönä kommentoimassa koko ajan. Sorry!

Jessis " über-innokas palstailija"

Vierailija
8/44 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän nää vanhat kamut sen kun palstailee, kun mä raadan duunissa! ;)

Mahtavaa, Jessis ja Naksu: nyt otatte ne plussat , niin saatte nautiskella seuraavasta BB:stä vauveleiden kanssa! :D

Bianco: johan se nyt nostaa raskautumisen mahdollisuutta, jos siellä kerran kaksi munista odottelee simppoja! Peukutetaan nyt edes sen yhden puolesta! *bd*

Mä oon vaihteeksi hyvällä päällä ja laskeskelen kiertopäiviä, jos vaikka osuisi puuhastelut kohdilleen tässä kierrossa! :) Täytyy kuitenkin nyt alkaa tarkkaan seurata teidän inssiläisten kuulumisia, kun kohtahan on jo maaliskuu! :)

Missäs muut Enskarit piileskelee?!

Killa

Vierailija
9/44 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja kyllä taas huomaa, että oli loppuviikon ja viikonlopun palstailematta. Pitkän pinon olitte saanu aikaan :o)

Ekaks jäi mieleen ja tuli hyvä mieli, kun Killan mies vihdoin kertoi mitä mieltä hän on asioista. Sieltä se vastaus sitten vaan vihdoin ja viimein tuli. Nyt on paljon helpompi jatkaa ¿rojektia¿, kun tietää mitä toinen on mieltä. Vaikka ymmärrän kyllä sua, että ei oo kivaa odottaa kun se odotus kestääää¿ Mut äkkiä se 3kk menee! Niin pitää uskoo ja ajatella :o)

Voi että kun jännät paikat ainakin Biancolla (x2!), Milkalla, Jessicalla ja Aftiksella. Mää täällä pidän ihan koko ajan teille peukkuja pystyssä salaa, ettei muut ihmettele mitä mä oikeen duunaan¿

Mites Diina? Onko täti kaartanut jo paikalle vai onko sulla pienet piinikset päällänsä¿

Vannis oli ovuloinut ja näin ollen piinaa pukkaa.. Mikä sul on tilanne? Joko on parempi mieli? Ainakin nyt tiedät, että ovis on mahdollinen vaikket sitä tikkuun oo saanukkaan.

Naksulla clomit menossa ja kyselit oireista. Mulla oli ykkösoire kuumat aallot ja pieni huippus. Muuten ihan ok ilman mielialojen muutoksia.

Mikäs Tuitulla tilanne muuten kuin, että sullahan oli selkeet suunnitelmat jatkosta ;o) Onko ollu ovispongailua?

Toivottavasti on Kathyllä jo parempi mieli? Tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu, kun kaikki ympärillä tuntuu helposti tulevan raskaaksi ja jos vielä aletaan jotenkin ¿välttelemään¿ kertomista niin voi kyllä tuntua aika pahalle sekin.

Me ollaan ainoita ¿lapsettomia¿ koko meidän kaveriporukassa ja ollaan ihan tietoisesti valittu avoin linja tän asian suhteen. Ei tuu sitten mitään kummia tilanteita/kysymyksiä. Joskus se elämä vaan koettelee ja vaatii pitkää pinnaa, mutta toivottavasti meidän kärsivällisyys palkitaan..

ON: mä päätin näin joulukuun kunniaks mitata taas vähän aamulämpöjä alkukierrossa, kun muuten on niin himskatin tylsää ;o) Kp 15, voiko olla tylsempää varsinkin kun tietää, että vielä pari viikkoo näillä mun kierroilla ennen kuin voi alkaa taas odottelemaan josko jotain tapahtuis¿

Viime kierron lopussa mun lämmöt oli siis ennen menkkoja aina jotain 36,6 ja pessimisti kun nosti päätään, niin aloin miettimään, et oonkohan ovuloinu ollenkaan, vaikka kaikki oireet kyllä viittas siihen. Ja nyt siis kun oon mittailu aamuisin, niin lämmöt ollu 35,7 eikä yli 36 kertaakaan. Että mulla on aika alhainen lämpötila ja toi oviksen jälkeinen lämmönnousu + oireet kaiken järjen mukaan viittaa siihen, että ovis ois ollu. Ja niinhän se lääkäri aikoinaan sanoi, että vaikka mulla on pitkät kierrot niin ovulaatio tapahtuu kuitenkin ihan normaalisti. Tarvii vaan siihen yrittää uskoa.

Mut terkkuja vilkutuksin kaikille ENSKOILLE meikäläiseltä ja joskohan nyt joillekin tulis tässä kuussa se maailman paras joululahja¿ ;o)

terkuin Piggeliina

Vierailija
10/44 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pidellään peukkuja teille ja ihanaa lueskella viestejänne, kun on niin positiiviset tunnelmat. Hyvä, niin!

Kila: Mukavaa, kun sait miehesi puhumaan. Ei kolme kuukautta pitkä aika ole. Aika hujahtaa kuin siivillä ja saattaahan niillä luomuvippaskonsteillakin tärpätä. Onnea yritykseen :)

(.) Tulokset tuli perjantaina. Ei ollut onneksi mitään sukupuolitauteja, huh, koska seuraukset minulle olisivat voineet olla hankalemmat. Nyt vaan ei tiedetä mitä on vikana ja onko se ehtinyt aiheuttaa lopullisia vaurioita!?! Huomenna soitellaan ja kysellään pääseekö kunnalliselle puolelle miten nopeasti vai jatkuuko tutkimukset yksityisellä. On kysymys infektiosta, joten pitää selvittää asia mahdollisimman nopeasti.

Tuisku kp 40/28-41

Vierailija
11/44 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen pitkästä aikaa kurkkimassa tuolla " vauvakuume-enskojen" puolella ja ilmoittautumassa, mutta laitan vielä tännekin saman asian jos sieltä käy joku täällä " vakoilemassa" . Eli kyllä, minut saa poistaa sieltä listoilta joulusiivouksen yhteydessä. Eipä tässä enää paluuta sinne puolelle ole, vaikka ikävähän sitä on myöntää.

Muutenkin mulle tuli kyllä eilen sellainen olo, että onko tässä ihan hullu kun edes yrittää saada vauvaa, kun ei sitä selvästi ole meille tarkoitettu. Eilen nimittäin kuulin että eräs tuttuni on saanut jo toisen keskenmenon 3 kk:n sisällä, ja toinen tuttu taas on joutunut sairaalaan tiputukseen kun vauva meinaa syntyä ennen aikojaan. Laskettu aika on vasta maaliskuussa.

Itse kun tässä on tuudittautunut jotenkin siihen, että kun sen vauvan vain saisi alulle niin sitten kaikki olisi hyvin. Mutta katin kontit! Siitähän ne huolet vasta taitaa alkaa.

No, mutta kyllä sitä niin hullu vaan on että yrittämistä jatketaan edelleen. Meneillään nyt kp 31/31-33, eli periaatteessa jännät ajat. En kuitenkaan juuri piinaile, sillä olen melko varma että ovis oli juuri sellaisella viikolla kun olin koko viikon reissussa. Eli tätiä tässä odotellaan paikalle parin päivän sisällä. Ja tämä seuraava alkava kierto saakin sitten olle viimeinen luomu-sellainen, olen päättänyt että jos ja kun tammikuun ekat menkat alkaa niin otan puhelimen kouraan ja tilaan ajan tutkimuksiin. Yksityiselle ollaan menossa ja ainakin nettisivuillaan lupaavat, että ei tartte odotella vaan hoitoihin pääsee heti. Toivottavasti se sitten myös pitää paikkansa.

KILLA: Hienoa kun olette vihdoin saaneet puhuttua miehen kanssa! Muutama kuukausi menee tosi nopeasti. Ja eihän sitä tiedä vaikka sitä ennen ehtisi tapahtua jo ihan luomusti jotain! Peukut on pystyssä!

Ja peukut on pystyssä myös kaikille muille piinailijoille. Täytyyhän meidän saada tänne plussauutisia vielä ennen joulua!

Taisi tulla enimmäkseen aika masentava viesti tästä, mutta onhan sentään mukaviakin asioita tällekin päivälle. Nimittäin tänään on veronpalautusten maksupäivä ja minä saan melkein tonnin. Ja huomenna on itsenäisyyspäivä ja vapaa.

Hyvää itsenäisyyspäivää ja mukavaa viikon jatkoa kaikille enskoille,

toivottelee Brooke

Vierailija
12/44 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt useampi päivä kaikessa tohinassa, niin piti tulla ilmoittautumaan :)

Nyt siis luvassa pikaisesti omat kuulumiset:

Viimeksi olin laskenut koopeet vähän väärin, nyt menossa 35/32 (no, sen verran kierto on ollut pari viime kiertoa, sehän edelleen heittelee jonkin verran). Tänään sitten pientä tuhrua aamusella, joten eiköhän se täti sieltä kaarra paikalle viimeistään huomenna.

En ole hirveän pettynyt, mutta hieman surullinen kyllä. Jotenkin sitä aina salaa toivoo, vaikka sitä ei ole pitkään aikaan ääneen sanonutkaan.

Mutta muitakin kuulumisia, viikonloppuna oli työpaikan pikkujoulut ja ehkä hauskimmat pikkujoulut ikinä! Nyt jaksaa taas puristaa pari viikkoa jouluun.

Toivottavasti muilta piinailijoilta tulee iloisempia uutisia!

Palailen kommentoimaan viimeistään huomenna!

-Diina-

PS. Sen verran pitää kommentoida, että hienoa KILLA kun saitte miehen kanssa puhuttua. Siitä se lähtee! Ja useinhan se henkinen lukko vapautuu jo tuossa vaiheessa, jos se plussa onkin ollut siitä kiinni :)

Vierailija
13/44 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta pitkästä aikaa!

Oon ollut nettipimennossa hetken aikaa, mutta nyt taas toimivien yhteyksien ääressä (töissä siis salaa kirjoittelen..... )

Lukaisin viime viikonkin pinon läpi, mutta nyt pää on ihan tyhjä mitä piti kommentoida. Jessis, Naksu ja Bianco ovat ainakin menossa inssiin. Tsemppiä, sieltä se plussa sitten voi pärähtää ja mikäs oliskaan sen ihanampaa!!!!

Killan mies oli vihdoin avannut sanaisen arkkunsa ja olette päässeet eteenpäin asiassa. Jes, hyvä juttu! Ja 3 kk menee varpilla tosi nopsaan, mutta kuten sanonta kuuluu odottavan aika on pitkä, niin näissä asioissa sen on kyllä tullut huomaamaan, että pitää paikkansa. Vielähän on kuitenkin mahdollisuus luomuplussaan.

Tuisku: Hyvä, kun ei ollut mikään sukupuolitauti! Toivottavasti saatte nopsasti selville mistä tulehdus johtuu, niin pääsette etiäpäin.

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä. Viime kertaiset menkat oli vaan oudot: ensin pari päivää tiputtelua, sitten kaksi päivää normaalia vuotoa tai ehkä vähän niukempaa, yksi päivä ei mitään ja sitten pari päivää tiputtelua..... Toivottavasti oli normaalia. Ensi viikolla on sitten se ivf:n suunnittelukäynti ja samalla ultrataan, joten sitten on taas viisaampi oman vartalonsa toiminnasta. Olen miettinyt, että mitähän jos nyt jostain ihmeen syystä tuliskin raskaaksi ja loppukierrosta aloitan ne sumuttelut. Onkohan tuo mahdollista ja mitähän ne sumut vaikuttaa raskauteen??? No, tuo selvinnee varmasti tuolla lääkärikäynnillä. Jännittää jo kovasti koko juttu! Töissä olis tammikuussa kiirusta, mutta aion sanoa sairaslomastani vasta kun tiedän milloin se on. Nyt aion olla itsekäs ja työnantaja saa itse selviytyä tilanteesta parhaaksi katsomallaan tavalla!

Vilkutuksia kaikille enskoille ja yvää Itsenäisyyspäivää kaikille ihanille enskoille!

Kille

Vierailija
14/44 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 1 ja fiilikset sen mukaiset... Surullista, mutta ei toivotonta. Tässä kuussa sain myös kokea, mitä on se tuhru, mistä monet puhuu. Sitä tuli nimittäin 2 päivää ennen kunnon vuotoa tänään. Mulle tosi harvinaista, en tiiä olisko clomit aiheuttanut vai mikä. Olin tosi toiveikas, joten harmittaa, mutta eteenpäin tästä vaan on mentävä. Saatiin aika ivf:n suunnitteluun jouluviikolla ja tammikuun alusta sitten tositoimiin. Alkaa jo vähän jännittää se lääkkeiden ottaminen ja kaikki.

En nyt ehdi kaikkia kommentoimaan. Mukavaa oli kuitenkin taas lukea teidän kaikkien kuulumisia! Mukavia uutisia oli ainakin Biancolla. Kunpa sua nyt onnistaisi! Ja Brookelle piti sanoa, että yksityiselle joutuu kuitenkin " jonottamaan" ensikäyntiaikaa. Ainakin me varattiin aika heinäkuussa ja aika oli siis syyskuun puolivälissä. Näin oli siis Fertinovassa. Kannattaisi ehkä ottaa puhelin käteen jo nyt. Voihan sen ajan sitten aina perua, jos luomuplussaa tuleekin.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vannis -nyyhkis-

Vierailija
15/44 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla vaan ilmoittautumaan ja kertomaan, että olen edelleen hengissä. Kaikenlaista kiirettä ja joulupuuhaa riittää vaikka muille jakaa, mutta nyt ehdin hetkeksi istahtamaan koneen ääreen raapustelemaan. Ihanaa, huomenna on vapaapäivä. Voi pomppia pyjamassa vaikka koko päivän, ellei sitten satu olemaan jotain parempia kekkereitä tiedossa.

Vielä en ehtinyt viime viikon pinoa kahlata läpi, joten olen aavistuksen kuutamolla siitä, mistä olette jutskailleet. Yritän korjata tilanteen vielä tässä lähiaikoina.

Tädin yllättämille enskakavereille paljon haleja! Vaikka ei itsellensä enää antaisi lupaa liiemmälti edes toivoa, niin kyllä se täti vetää mielen aina matalaksi. Ei sitä vaan toivoisi kenellekään kuumeilijalle vieraaksi.

Piinailijoille paljon tsemppiä! Pidetään peukkuja... bdbdbd

Ovisbongareitakin taitaa olla useampi liikkeellä. Toivotaan, että päivät osuvat kohdalleen ja pääsette ovista hyödyntämään, oli keino sitten mikä tahansa. Niin, ja kaksosmahdollisuuksiakin oli ilmassa. Jippii!

Sitten vielä vähän OmanNavan tilannetta. Tänään on menossa kp 30. Yleensä kierrot ovat olleet 26-27 lugejen napsimisen jälkeen, mutta edellinen kierros venyi 36. Clomeja popsin kp3-7. Jotenkin kuvittelin/odotin, että kierto ei olisi nyt ainakaan heti uudelleen pompsahtanut, mutta eipä sitä tätiä vielä näy. Ja vastaus kysymyksiinne on: Ei, en ole vielä testannut. Nyt voin vielä rauhallisin mielin olla ja odottaa, koska kyllähän se täti tulee kuitenkin. (nimim. Pessimisti ei pety! -vaikka pettyy kuitenkin) Mutta heti jos on tikku kädessä vessassa, iskee toivonkipinä. Ja ainakaan vielä en kestä negatiivista tulosta. Ehkäpä kestän sen sitten loppuviikosta, jos täti on vieläkin jossain muualla. Perjantaina on tiedossa työpaikan pikkujoulut, joissa ei yleensä lasiin syljeskellä. Joten ennen sitä pitää kaiketi tulos varmistaa. Nyt vaan odotellaan ja ihmetellään. Eikä edes vielä toivota, vaikka joitain paljon puhuttuja ensioireita saattaisi löytyäkin.

Mukavaa tiistain jatkoa vesisateesta huolimatta!

~dese~

Vierailija
16/44 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täällä on ollut vilskettä ja paljon kuulumisia luettavana!

Vannikselle pahoittelut menkkojen alkamisesta :( Tosi hienoa, että katse on kuitenkin jo tulevassa ja ivf-suunnittelu odottaa! Meillä oli samanlainen kokemus Fertinovassa, eli elokuussa varasin ajan ja lokakuun alkuun saatiin. Sit kun ensikäynti oli tehty, lähti asiat etenemään kuitenkin vauhdilla. Mulla oli ainakin silloin sellainen olo, että en yhtään olisi malttanut enää odottaa kun päätös tutkimuksiin lähtemisestä oli tehty, joten minäkin suosittelen että Brooke ainakin kyselet vähän etukäteen, että miten pitkiä aikoja sitä ensikäyntiä joutuu odottelemaan siinä paikassa, mihin olette menossa.

Dese jännäilee, samoin kuin Brooke, Jessis ja Naksu. Hirveästi bdbd täältä! Ja Diinakaan ei vielä ollut heittänyt kirvestä kaivoon. bd!

Kerropa Tuisku, miten homma etenee, soittelitko tänään julkiselle ja mihin päädyit jatkon suhteen?

Killen menkat kuulostaa jänniltä. Teitkö ollenkaan r-testiä, nyt en muista?

ON: Inssi tehty, kaikki kunnossa. Toinen follikkeli oli kasvanut 21 milliseksi ja toinen tuli perässä 19 millisenä. Kumpikaan ei ollut siis vielä irronnut. Miehen simpat oli paremmat kuin viimeksi, 8 miljoonaa nopeasti liikkuvaa pesun jälkeen, mikä on ilmeisesti oikein hyvä määrä. Nyt sitten sormet ristiin, tai jalat ehkä mieluummin :) Luget kävin hakemassa apteekista töistä tullessani. Testata saa jouluviikolla, ma tai ti. Hui, kerrassaan!

Mutta lugeista mulla on tyhmä kysymys: mitenkäs niitä napsitaan, ohjeissa luki että oraalisesti tai vaginaalisesti, ja mulle ei kerrottu kumpaa tapaa on tarkoitus käyttää, eikä reseptissäkään lukenut mitään??! Olisiko enskakavereilla tietoa??! Pitäisi alkaa niitä nimittäin torstaiaamuna nappailemaan ja eihän huomenna ole edes klinikka auki että voisin kysyä.

Ihqua itsenäisyyspäivää, ihanaa kun huomenna on vapaapäivä!

bianco

Vierailija
17/44 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Kävin jo aikaisemminkin täällä sanomassa, että minut saa poistaa tuosta esittelylistalta, mutta on tainnut mennä ohi. :) Mutta nyt seuraavasta esittelystä jos vaikka muistatte poistaa minut niin en turhaan roiku siellä tilan täytteenä. Nyt olen siirtynyt ihan kunnolla jo tuonne o-puolelle mahaa kasvattamaan ja hyvin muuten kasvaakin, kas tässä linkki:

http://www.aijaa.com/viewer.php?id=177742

Aikas jännä kun tuolla tavalla pullahti heti alkuunsa! Minkäköhän lainen valas sitä on myöhemmin jos nyt jo alkaa turpoamaan tällä vauhdilla! Heh, oikeastaan vaan odotan että saan oikein iiiison masun! Paino mulla ei ole vielä noussut, eli normaalipainoinen oon yhä masusta huolimatta. Tuo kuva on otettu siis tänään.

Onnea kaikille hoitoihin ja plussasädetystä lähetän! Toivottavasti kaikki tavataan pikapuoliin tuolla o-puolella!

T:Titi rv7+2[/color]

Vierailija
18/44 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessis: Missäs apteekissa sä kävit? Mä meinaan ymmärsin sen miehen puheista että tuo pienempi clomipurkki ois otettu ihan vasta käyttöön ja nimenomaan Yliopiston apteekissa... En mäkään tosiaan ymmärtäny kysyy pienempää, ku tiesin että se 20kpl on aiemmin ollu pienin. Oli vaan fiksu tää tyyppi ja kysyi haluanko pienemmän paketin! Hei, mehän mennään ihan samoissa, mullakin se ultra torstaina ja todnäk alkuviikosta inssi! Jaiks! Olin muuten ihan väärin kattellu aiemmin mun kiertoa, joulunpyhien jälkeenhän heti mulla on varsinaiset piinat päällä!

Killa: Pitää kyllä vielä sanoa et oon tositosi iloinen sun puolesta, kun saitte puhuttua! Varmasti olo on huomattavasti helpottuneempi, vaikka vielä hetken joudutkin odottelemaan! Usko pois, maaliskuu on ennen ku huomaatkaan - ja voihan se luomuplussa tosiaan vieläkin tulla!!!

Pigge: Kyllähän toi lämmönnousu on niin selvä että kykllä se ovis on ollu! Nyt vaan peukut pystyyn!! bd bd

Tuisku: Hyvä ettei ollut mitään sukupuolitautia! Toivotaan että syy selviää kuitenkin pian!

Brooke: Huiskuti huiskuti!! =)

Diina: Joko siellä on iskenyt täti päälle kunnolla? Edelleen pidän kuitenkin peukkuja ettei!!!!!!

Kille: Sillä lääkärikäynnillä varmasti selviää mieltä askarruttavat jutut! Tsemppiä nyt vaan sumutteluihin, vaikka niihin onkin vielä jonkin aikaa! =) Jänniä aikoja eletään siis sielläkin!

Vannis: Voi kurjaa! Mutta nyt on ainakin tapahtumassa tässä kierrossa, hyvä juttu!!!

Dese: Huiiiii! Testaa nyt jo! Kyllähän tuo nyt hyvältä vaikuttaa!!!!!! bd bd

Bianco: No nyt ei muuta ku odottelemaan, mitä tuleman pitää! ;) Hyvältä näyttää kyllä sielläkin, ei voi muuta sanoa! Mulle lekuri sanoi noista lugeista, että emättimeen laitetaan, 3krt/vrk. Mutta aika kumma ettei sua siihen opastettu, mulla kun lukee se näköjään tossa reseptissäkin (piti tarkistaa). Varmaan paras soittaa heti huomenaamulla ja kysyä, mikäli se on mahdollista...

ON: kp7 ja viimeinen clomi meni aamulla alas. Huomenna siis ultraan, saas nähdä mitä on tapahtunut. Mutta sen sanon, että mulla on lähes kaikki oireet noista tabuista tullut, mitä vaan voi - piti ihan selosteesta sitten vielä uusiks kattoa että mitä kaikkee voikaan aiheuttaa (ekalla kerralla olin näköjään lukenu tosi huolimattomasti). Päätä on särkenyt kamalasti, alavatsaa juilii ja vihloo lähes koko ajan, pahaa oloa, vessassa saa ravata ihan jatkuvasti, oon kovin levoton/hermostunut koko ajan, kuumat aallot valtaavat varsinkin iltaisin ja itku on ollut herkässä. Eli kyllä nyt todellakin odotan että jotain on vaikuttaneet! =)

Kuinkas muuten enskojen joululahjahankinnat edistyy? Me käytiin eilen Ideaparkissa ja saatiin kyllä tosi hyvälle mallille asiat! Enää muutama lahja ja sitten voin keskittyy kokonaan miehen lahjoihin... Mistä tulikin mieleen: AUTTAKAA, mitä voi ukkelille ostaa?! Mä en siis keksi yhtään mitään, aina en viittis tietokonejuttujakaan sille ostaa! Joten ideariihi päälle, enskat! ;)

Mutta nyt meen nauttimaan parista vapaatunnista vielä ennen ku lähden töihin... Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!!

Vierailija
19/44 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

I' m back =)

milka ¿ mitkäs fiilikset? mikä pp?

Bianco ¿ jep, lahjoja löytyi =) ja rahat meni. Niin siinä yleensä käy kun isolle kirkolle lähtee =) Mutta kivaa oli, nähtiin paljon kavereita ja oli tunnelmaa, vaikka vetta satoikin kuin saavista. Ja sun inssi meni hienosti. Kiva kiva =) Hitsi kun jännää. Mä pidän tuhannesti peukkuja, että tärppää.

Killa ¿ jee. Maaliskuu tulee kuule nopeesti =) Ihanaa, että asia etenee. Miehillä usein vähän kestää tuo kypsyttely....

Jessiksellä ja Naksullahan on jännät paikat. Tsempit ultraan ja sitä kautta inssiin =) Mulle määrättiin aikanaan kans clomit kp 5-9, samoin mun työkaverille. Se otti kolme kiertoa niitä ja vaihtoi sitten ihan itse kp 3-7:lle ja sillä kierrolla tärppäsi. Mullahan ei clomien kanssa edes ultrattu, joten niiden toimivuutta en tiedä. Paitsi kuumia aaltoja ne kyllä aiheutti =)

desejo ¿ sinnikäs sissi, testaa jo !!!

Ja sitten ON: ei tullut plussaa ei, tästäkään inssistä =(. Tätsä kaarsi paikalle kesken Hesan vierailun ja tosi aikaisin eli kp 24 muuttui kp1:ksi. Otin asian aika ok eli sinne kuopan pohjalle en tällä kertaa valahtanut. Tähän alkaa jo tottua (??). Ehkä kun oli kaikkea tekemistä siinä niin en ehtinyt sitä murehtimaan ja nyt alan jo orientoitua sitä ivf:ää varten, vaikka saattaa tässä yksi inssikin vielä välissä olla. Myös yksityiselle siirtymistä mietitään miehen kanssa. Jos vain rahaa löytyisi niin voisi Tampereen ava-klinikalle lähteä soittelemaan jo alkuvuodesta...

Kääröllä oli ollut vähän samoja fiiliksiä kuin mullakin. Juteltiin miehen kanssa pitkään nyt tämänkin inssin mennessä pieleen, että meidän pitää nyt varautua siihen, että kaksistaankin tätä elämää voi olla hyvä jatkaa. Mies uskoo ja luottaa ivf:än voimaan, mutta itsellä alkaa jo loppukin usko hiipua. Mikä ihme niitä mun muniksia vaivaa!!! Ugh! No, näillä mennään mitä on annettu...

Siirryn sohvalle telkkarin ihanaan seuraan =) ja ahdistun jo valmiiksi kun huomenna pitää mennä töihin.

Hurjasti plussatuulia kaikille ja ihanaa kun olette olemassa.

t. Afternoon

Vierailija
20/44 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

En sitten eilen ehtinytkään koneen ääreen, mutta parempi myöhään kuin ei ollenkaan. Ja onnea vaan vielä 89 ¿vuotiaalle Suomi-neidolle!

TUISKUTIUSKU: Hyvä, ettei löytynyt mitään sukupuolitauteja, ne kun saattavat olla todella salakavalia. Toivotaan, että infektion syy löytyy ja pääsette asioissa eteenpäin. Oliko se niin, että miehelläsi oli se infektio? Saitko itse ¿puhtaat paperit¿? Miten teillä mennään eteenpäin, joko olette saaneet lisävalaistusta?

BROOKE: Hui, jännittävää! Onko mitään oireita tms, joka voisi viitata iloiseen uutiseen? Se voi hyvin olla, että ovis ei ole ollut silloin kun olet olettanut, joten mahkuja on. Ystäväni harrasti ¿varmoja päiviä¿ ja luotti säännölliseen kiertoonsa ja tulos syntyy nyt alkuvuonna 

KILLE: Sun menkat kuulostaa aika samanlaisilta kun mun omat, eli tosi oudoilta. Kerro jos saat selville syytä tädin moiseen käytökseen. Mulla tulee kanssa tuhrua joskus useampi päivä, sitten saattaa loppua kokonaan. Ja yleensä vasta sitten alkaa noin 2 päivän kunnon vuoto. Tosi kummallista! Ja tämähän tietty tekee kierron laskemisen hankalaksi, kun ei tiedä onko kp1 se päivä, kun tuhru alkaa vai se kun kunnon vuoto alkaa. Toivottavasti lääkäri valoittaa sulle tilannetta. Onnea matkaan!

VANNIS: Pahoittelut tädistä! Tsemppiä IVF:n suunnitteluun, eiköhän se tuo toivotun tuloksen!

DESEJO: Mikä tilanne?!? Joko olisi jotain uutisia? bd bd bd

BIANCO: Onnea onnistuneesta inssistä! Nyt ei muuten kuin rento ote elämään, koska itse ei voi enää asiaan vaikuttaa. Täällä on peukut pystyssä SEN uutisen puolesrta!

NAKSU: Mites ultrassa meni? Kuulostaa oireet hurjilta, mutta toisaalta jos ne tuollaisia olotiloja aiheuttaa, niin eiköhän ne tee myös sitä oikeaakin tehtävää! Mulla joululahja-asiat ihan retuperällä, varmaan tulee taas se kiire ja stressi, kun vikoina päivinä säntäilee jouluruuhkassa. Kumpa sitä oppisi joskus vähän ennakoimaan!

AFTERNOON: Olen pahoillani negasta. Ei tässä oikein muuta osaa sanoa, mutta tsemppiä eteenpäin ja yritä pitää mieli virkeänä. Kyllä teille se oma käärö suodaan, tavalla tai toisella!

OMA NAPA: Kyllä on niin outo täti kylässä, että! Pienen pientä tuhrua, mutta ei mitään muuta. Tämä kyllä harmittaa, sillä ensi kierrossa on kierronkartoitus verikokeilla ja pitäisi pysyä kiertopäivissä mukana. En nyt oikein tiedä onko kp vaihtunut ykköseen vai venyykö kierto¿ Kyllä tämä on tehty nyt harvinaisen hankalaksi. Voisihan sitä tietysti hankkia pahan mielen testaamalla sen negan alta pois, jos vaikka sitten kuitenkin tämä olisi sitä jotain¿

Mukavaa torstaita kaikille!

-Diina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi