Miksi olen aina aamuisin ja päivisin väsynyt mutta iltaa kohden piristyn??
Esim nukun 2.00- 11.00 ja olen ainakin 17.30 saakka väsynyt että voisin nukkua koko ajan. Sitten iltaa kohden alan piristyä ja klo 20.00 olen jo täysin voimissani että voin vaikka alkaa bilettää ja lähteä juoksemaan :D Sitten taas tuossa 2.00 nukahdan ja sama homma.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Nukut huonosti ja yliväsymys tekee sinut virkeäksi illemmalla.
Mieslstäni nukun hyvin, en edes heräile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieslstäni nukun hyvin, en edes heräile.
Unen laatu ei ole mielipidekysymys. Se, että luulet nukkuvasti yhtäjaksoisesti, ei tarkoita että oikeasti nukut. Eikä varsinkaan tarkoita, että unen laatu olisi hyvää. Jos olet perusterve, väsymys kielii nimenomaan siitä, että unen laatu on heikkoa eikä palautumista tapahdu.
Unenlaatu on tärkeintä ei niinkään miten kauan nukkuu kertoi unilääkäri.
Aamuvirkkujen maailmassa tätä pidetään epänormaalina. Venaas muutama vuosi, niin tälle kehitetään joku kirjainyhdistelmähirviö, jota kaikki sitten diagnosoivat itselleen. Eipä tuo ole ihme että omat koulutkin menivät kuten menivät, kun piti siellä nuokkua pulpettia vasten käytännössä aivokuolleena. Silloin sanottiin, että aikuisena kuulemma tottuu, mutta en ole yli nelikymppisenäkään tottunut. Enkä tajua miten jotkut selviytyy puolessa tunnissa aamutoimista, minulla menee heräämiseen vähintään pari tuntia.
Mietipä että muutama vuosi takaperin kaupat menivät lauantaisin kuudelta kiinni! Nykyään voi sentään jossain määrin elää oman rytminsä mukaan.
Minulla on tismalleen samanlainen ongelma ollut jo kauan. Se ei ole kuitenkaan niin paha silloin, kun saan elää oman sisäisen kelloni mukaan, mutta eihän se aina onnistu tässä maailmassa.
Minulla on todettu lievä uniapnea vuosia sitten, mutta lääkärin mielestä se ei ole syy väsymysongelmaani. Arvatkaapa vain etsittiinkö sitä todellista syytä sitten? No ei. Ne tutkimukset loppuivat siihen. Toistuva väsymys/uupumus onkin yksi erittäin iso syy sille, miksi minulla on paljon tytöttömyyttä takanani. Pitäisi mennä yksityiselle, mutta työttömänä ei raha riitä, ei sitten millään.
Valitettavasti osalle ihmisistä napsahtaa geenilotossa iltavirkun osa. Nykyisessä aamuvirkkujen terrorisoimassa yhteiskunnassa se on todella paha juttu. Koulut menee perseelleen ja terveys myös. Onneksi työelämässä voi valita sellaisen työn jossa iltavirkkuudesta on jopa hyötyä.