Kuka maksaa mitäkin sukulaisdinnerillä
Serkkuni muutti ulkomaille 40v sitten, on käynyt harvoin Suomessa. Nyt hän tulee äitienpäivänä tänne ja halusi tavata 7serkkuaan. Varasin pöydän 12 hengelle. Kokoonnumme eri puolilta Suomea ravintolaan. Nyt kysyn. Maksaako kukin itsensä, kaikki ovat töissä. Vai miten pitäisi tehdä? Tarjota serkulle?
Kommentit (8)
Minusta kaikki maksavat itse. Kyseessä on tapaaminen eikä kenenkään juhla.
Tuohan olisi kannattanut sopia etukäteen, ettei tarvitse sitten ravintolassa alkaa neuvottelemaan.
Olipa kerrankin niin paha kysymys, että edes tällainen paatunut besserwisser ei osaa vastata. En ole eläessäni dinnerillä ollut eikä ole aavistustakaan, mistä siinä on kyse muuten kuin että liittyy syömiseen. Millä tavalla se poikkeaa normaalista suomalaisesta lounaasta ja päivällisestä?
Jos joku maksaa muidenkin aterian, hän se on se amerikanserkku.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikki maksavat itse. Kyseessä on tapaaminen eikä kenenkään juhla.
Eikö se ole aivan itsestään selvä asia, että jokainen maksaa itse? Ei kai kukaan ole niin hölmö, että kuvittelee sinun maksavan, kun olet paikankin varannut.
Ettekö te osaa keskenänne asiasta sopia? Oletko ilmoittanut koko suvulle, että kysyt vauva-palstalta ja teette sitten sen mukaan, mitä täällä sanotaan?
Vierailija kirjoitti:
Amerikanserkku😄
Porvoolaisilla ei ole mielikuvitusta. Serkku ei koskaan ole vaikka Puolasta tai Tsekistä. Miksi edes vaivautua sanomaan amerikanserkuksi, kun voisi sanoa, että E.T. tulee visiitille?
Jokainen maksaa omansa, vaikka ulkomaan serkku ehkä avautuukin aiheesta, että "onpa taas suomalaista, että kukin maksa itse ja kyllä meillä siellä xxx-maassa on niin, että yksi maksaa ja tarjoaa kaikille".