Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joiden 5-v lapset eivät ulkoile itsekseen?

Vierailija
30.11.2006 |

Hei,

Olen kyllä kauhulla seuraillut, kun jopa alle 3-v ovat yksin ulkona, (äiti kattoo ikkunasta)...meidän 5-v ei saa olla vielä yksin. Tuntuu tosi julmalle, että joku voi tyrkätä tuon ikäisen yksin ulos. Ainakin itse olen kokenut niin, että kun olen lapseni kanssa vaikkapa puistossa, niin kummasti nämä yksin ulkona olevat lapset tulevat hakemaan minulta huomiota ja kyhnyttävät kyljessä suurinpiirtein...surullista...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäiset saattavat karata tai joutua hukkaan. En päästäisi yksinään, enkä edes muiden lasten kanssa.

Vierailija
2/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi vuonna kouluun. Pakko on opettaa häntä olemaan yksin ulkona ja kotona, koska koulumatkat kuljetaan yleensä yksin ja välitunnilla ei ole aikuisia (1 valvoja jossain päin pihaa) ja piha ei ole aidattu.

Joten lapsi on yksin rivitalon pihassa (yleisellä alueella, sekä myös omalla takapihalla) ja ikkunasta vilkuilen välillä. Ikinä en ole saanut häntä kiinni karkaamisesta tms. Olen kertonut rajat, minkä yli ei saa mennä jne.

Kotona on ollut yksin sen aikaa, kun olen käynyt hakemassa maitoa ja leipää kaupasta joka aika lähellä, eli koko reissu on kestänyt noin 15 minuuttia.

Hyvin on pärjännyt: säännöt: ei saa kiipeillä, ei saa mennä keittiöön, ei saa avata ovea kenellekään. On ylensä katsonut telkkaria tai lueskellut sen aikaa.

Jos ei pikkuhiljaa opeta lastansa, lapsi on todella pulassa kouluiässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, kumpi vain, oudolta kuulostaa.

Vierailija
4/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä kuitenkin olisi mukavampaa, jos äiti tai isä viitsisi lähteä lapsen kanssa. ap

Vierailija
5/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liimautuu kaikkien kylkeen, vaikka olisin itse paikalla. On niin sosiaalinen tyyppi., että hakeutuu aina ihmisten seuraan.

Vierailija
6/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hänellä 3v pikkusisko, joten yleensä lapset ulkoilevat yhdessä ja jonkun aikuisen seurassa aina.

Asumme kerrostalossa, jossa on turvallinen autoton leikkipiha, jonne näkee olohuoneemme ikkunasta esteettä, ja suunnittelen, että ensi kesänä lapset voivat alkaa harjoitelle pihalla oloa kahdestaankin.

Vierailija
7/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman aikuista pihalla. asutaan maalla umpikorvessa. muistakaa ihmiset kun taas vaahtootte että asumisolosuhteita on erinlaisia , ei kaikki asu kerrostalossa keskustassa. lapsia ja perheitäkin on erinlaisia.

Vierailija
8/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinasteista itsenäistymistä ja vastuuta rajoista en kyllä pidä pahana. no 2.

Vierailija
9/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itsenäistyminen tarkoittaa kyllä ihan muuta, mutta perheet ovat erilaisia. Lapseni menee eskariin ensi syksynä, tuolloin uskon, että on jo vähän höllättävä tästä...ap

Vierailija
10/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ilman aikuista pihalla. asutaan maalla umpikorvessa. muistakaa ihmiset kun taas vaahtootte että asumisolosuhteita on erinlaisia , ei kaikki asu kerrostalossa keskustassa. lapsia ja perheitäkin on erinlaisia.

Vierailija
11/12 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nykyinen 4 vuotiaani ei ole ollut vielä kertaakaan.

Lapset ovat NIIN erilaisia, ,kuten tilanteet myös.

Vierailija
12/12 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet tullut vastuuntuntoisemmaksi, kun 4-v ei saa olla yksin ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi