Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhänkin tulee uhrata kymmenykset kolehtiin?

Vierailija
14.04.2023 |

En ymmärrä

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän kymmenykset ovat arvokkaampia kuin rikkaan. Rikkaan ei siis kannata antaa paljoa, koska sillä ei ole väliä.

Vierailija
2/9 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. On täysin tahallista väärää Raamatuntulkintaa, että pitäisi. Kymmenykset olivat aikanaan ruokaa jota tuotiin yhteisesti syötäväksi tai uhrattavaksi. Sillä ei ollut mitään tekemistä rahan kanssa. Toisekseen se oli Mooseksen liiton aikainen tapasääntö eikä Jeesuksen tuoman uuden liiton mukainen käsky. Nykyäänhän esimerkiksi luterilainen kirkko antaa köyhille diakoniatyön kautta eikä odota että köyhä antaa jumalanpalveluksessa mitään kolehtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos köyhät mummot eivät anna ropojaan kolehtiin, niin sitten Teemu ei saa kymppitonnin liksaa kuussa eikä voi käyttää surutta kirkon luottokorttia eikä juoda mielin määrin kokista eikä asustella kalleimmissa sviiteissä hotelleissa.

Piispoilla on jumalattoman kovat liksat. Pitää eläkeläisten nöyrtyä niiden edessä.

Vierailija
4/9 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naz.-kokoomus haluaa kiusata vähempiosaisia

Vierailija
5/9 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on helvetin hyvä bisnes. Se palvelee valtaapitäviä ja rikkaita, ja useinhan nämä ovat sama asia.

Vierailija
6/9 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhä ja autan köyhiä suoraan. Kyllä olen sitä mieltä että köyhänkin pitää auttaa.  Laitan kyllä kolehtiin rahaa kyn käyn kirkossa mutta en paljoa. Ärsyttää kun kirkko on lähtenyt tähän woke-touhuun, joogaan ja tarotkortteihin. En silti eroa kirkosta, on siellä paljon tervettä ja hyvääkin.

Ehkä kirkko haluaa näyttäytyä houkuttelevana kaikille, mutta itse kaipaan vain puhdasta Jumalan sanaa. Joogassa kumarretaan muita jumalia ja siksi se on epäkunnioittavaa toimintaa kirkossa.

Vierailija
7/9 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuollainen velvollisuus on? Ainakaan Suomen evankelis-luterilaisen kirkon messuissa kenelläkään ei ole velvollisuutta antaa senttiäkään kolehtiin, vaan kolehtihaavin voi aivan luvallisesti antaa mennä ohi jos ei sillä kertaa pysty tai halua lahjoittaa. Et ole velvollinen selittämään asiaa kenellekään.

Vierailija
8/9 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kirkko rohmua kirkollisveroja, joilla bisnestä pyöritetään ja kustannetaan pappien ökypalkat? Vieläkö siihen pitäisi kolehtiakin maksaa päälle?

Vierailija
9/9 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn. Se on kirkonkin meininki.