Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuttu yö takana, olin illalla menossa nukkumaan kun poika heräs ja sain sen kokonaan nukkumaan vasta kolmelta ja nyt ollaan sit jo ylhäälläoltu tunti! Mikä lie on vienyt noi pojan unet noin katkonaiseksi, herää monta kertaa yössä, eikä oikein osaa rueta uudestaan nukkumaan, makaa vain silmät auki ja pyörittelee äidin hiuksia. Päätäkin särkee ja hermot tiukilla.

Eilen sain uudet työvuorot, näyttää tulevan tiukkia työputkia ja tottakai olen jouluaattona töissä! Onneksi kuitenkin aamuvuorossa. Olisinko ihan kauhea ihminen jos en jatkaisikaan sopimusta jouluaaton jälkeen, kuitenkin tää työssäjaksaminen on vähän niin ja näin, huonosti nukutu yöt ja kaiken näköiset kivut vaivaa ja supistelut...

TUULITAALI: (toivottavasti nimimerkki meni oikein) Ota nyt rauhallisesti ja pysy, siellä sängynpohjalla. Toivottavasti supistelut on helpottaneet!

Töiden jälkeen tuli paljon kivuttomia, mutta napakoita supistuksia, tuntui aika inhottavalta, onneksi kuitenkin kipu pysyi poissa.

Tänään olisi töissä pitkä päivä ja lääketenttikin pitäisi tehdä, kun vaihdoin vasta työpaikkaa. Arvatkaa olenko saanut luettua, no jospa tuo menis, olenhan noita lääkkeitä aikapaljon pyöritellyt, eikä koulutuksessakaan mitään uutta tullut.

Nyt mentävä, poika tyhjentää mun kassia!

möhkis ja tiitiäinen 23+5

Vierailija
2/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitin teille olevinaan eilen maanantain turinat aamulla muttei sitä linkkiä kyllä enää ollut tai sitten silmät on niin uniset etten älynnyt.

Pitäis yrittää muuttaa perjantaihin mennessä ja hommaa ois vielä paljon. Eilen pidinkin hieman kevyemmän päivän.

Vaunuista teillä oli ollut puhetta. Meille ostettiin Emmaljungat. Hyviltä on vaikuttanut sen mitä on työnnellyt huoneesta toiseen, kun on tiellä ollut. Oltiin sen verran hurjia että ostettiin ne jo syyskuussa. Ja onpa tuota vaatetta tullut hommattua vähän ehkä liikaakin.

Eilen tuli äippäpakkaus. Meni kolme viikkoa siitä, kun vein paperit kelalle. Ainut mikä harmitti pakkauksessa oli kun kankaat on niin ohuita että niistä näkyy läpi.

Tapille parempaa päivää tänään töihin. Mutta on sulla kyllä nopeat refleksit.

Omasta navasta sen verran: Maha on jo aika pallo ja täällä on kanssa saanu kuulla kommentteja. Kerkiää aika ison kasvatella maaliskuulle. Naapurin mummo epäili että ootan kaksosia. Sokerirasituksesta teillä oli kanssa puhetta, sinne minäkin suunnistan ensi viikolla.

Neuvolassa vihjaili jo painosta kun viimeksi kävin. Oli tullut 9 kiloa alusta ja ennestään jo tuota ylipainoa. Ehdotteli sitten rasvan ja sokerin pois jättämistä ja rasvattomaan maitoon siirtymistä. Eikä saa syödä leivonnaisia, vaikken kyllä olevinaan syökään.

Vauveli möyryää mahassa jo kovastikin. Kukas se eilen kyseli niistä vaisuista liikkeistä, sori kun en muista. Täällä on kanssa sama juttu. Säikähtää välillä itsekkin kun ei joka päivä tunnu niin selvästi.

Dumle rv 25+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAPPERT: Ei sinulta kyllä jännitystä työstä puutu, vaikka juuri tuota ei varmasti raskaana ollessaan varmasti kaipaa! Huih, onneksi kerkesit alta pois.. oohan varovainen siellä sorkkien seassa.

Aika monella tuntuu suppailevan jo ja kipeästikin. Kävin itse edellisessä raskaudessa lähes loppuun asti töissä, vaikka kauheasti supistelikin, mutta kun kerran pysyivät minulla aisoissa eikä paikat paljoa kypsyneet niistä. Ainut mikä ei onnistunut oli liikunta missään muodossa (ja liian kovaa käveleminen..). Nyt olen ollut tosi onnellinen kun ei kipeitä supistuksia ole juuri tullut ja jumpassa käyminen onnistuu.

Neuvolassakin käväisin aamulla: Painoa tullut 985g/vko (öhöm nyt yhteensä 12kg), Pissa puhdas, vaavin syke 150 niinkuin joka kerralla, omat paineet 101/69. Sf mitta oli kivunnut käyrien ulkopuolella 27cm:iin ja hemppa oli myös laskenut vielä 115, joten rautakuurille pääsin. Heh oikein olen odottanut syytä ruveta tuota rautaa syömään jos vaikka lisäenergiaa sais tähän synkän ilmaston keskelle :D

4D ultran perusteella joudutaan kyllä vielä tarkistamaan ennen 35 viikkoa istukan sijainti, kun minulla on ns.marginaalinen istukka joka siis lähtee kohdun suulta. Tod.näk nousee kyllä kohdun kasvaessa siitä ylös. Ja myös perätila pitää poissulkea sitten lähempänä, mutta eipä esikkokaan tainnut kääntyä ennen 35vkoa. Ompa " kurjaa" jos joutuu vielä ultrassa käymään ja näkee pikku-ukkelin taas , hih.

No nyt töihin jopa,

Taya 25+5

Vierailija
4/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tässä muutaman päivän nettipimennos ollut.." teknisistä syistä ;)" Pikaisesti selailin nuo pinot ja melko vaihderikasta elämää taas ollut itse kullakin! Kaikilla ilmeisesti asiat suht ok, eikä mitään isompaa hätää..jos nyt pikalukemisella jäi jotain oikeen tärkeetä huomaamatta niin...

(.) Eilen neuvolassa ja lääkärissä, kohdunsuu auennut ja pehmennyt kovasti. Yritän nyt ottaa rauhallisesti, mitä kyllä oon tässä viime viikot sairauslomalla ollessa jo tehnytkin eikä mun mielestä niiiin kovasti edes ole supistellut, sellaista pientä joka päivä mutta ei niin että oisin uskonut sen jotain tekevän kohdulle!

Masu kasvaa tuossa ihan keskikäyrällä ja on mielestäni ennemmin pienehkö kuin iso, yleensä mulla ollut ihan jättimasu :) Mutta täytyy sanoa että nyt toi masu on todella alhaalla, aivan älytön alhaalla ja se kait se osaltaan tekee tuota kipua tuonne luihin ja ytimiin kun vauva on niin alhaalla!

Väsymys on ihan sietämätön Hb oli 102!!! Ei kumma kun huippaa ja olo on vähän " höntti" ;)

Mulla ei mitään tämän kummempia tälle päivälle..

Sinna 25+5

Vierailija
5/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin meitsillä paukahti sit 70 kg rikki, paineet 90/60 ja sf 24. Näyttää menevän samoissa kun kuopuskin(siis toi sf). Kohdunsuu kiinni, onneks. Suppareita pitää seurata ja heti mennä uudelleen, jos tästä vielä lisääntyy. Sanoin suoraan etten halua vielä saikkua, kun itsestä tuntuu että töissä vielä jaksan. Lekuri kouraisi sen verran tuntuvasti, että tuli supistus, joka tuntui häntäluussa. Eipä ole moista ennen ollutkaan.

Tappi: kylläpä sua on koeteltu kerrakseen, jospa tää päivä olis parempi. Onneks selvisit siitä kaatumisesta säikähdyksellä.

Tervetuloa uusille.

Nyt haukkaamaan jotain.

-m- ja Hippu rv26 *poks*

Vierailija
6/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen työsopimus sulla on? Etkö vaan voi pyytää saikkua, jos tuntuu ettet jaksa. Eihän sitä sopimusta kannata purkaa. Äippälomalta kertyy vielä lomapäivät, hoitovapaalta ei. Jos et sitten joskus halua palata töihin, irtisanot itses sitten myöhemmin. Toivottavasti ymmärsin oikein sun mietteet.

-m-

Vierailija
7/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

K@TJU;

Tervetuloa mein kans synnärille..männääki oikein rynnäköllä et saahaa salit täys ja sillee. :)

SIN-NA;

menee nyt vaan ihan kiltisti sinne punkan pohjalle ja ottaa hyvän kirjan mukaan..ainahan sitä itse sanoo ottaneensa rauhallisesti vaikka vielä olis varaa rauhottua enemminkin.

DUMLE ja TAYA;

Kummasti noi refleksit ja vaistot kehittyy kun riittävän monta kipeetä osumaa saa - yhtään ei kyllä jännitystä tähän vaiheeseen haluais..tuntuu vähemmästäkin että sydän hyppää kurkusta ulos, mitä lie Puksukin moisesta ajattelee.

(.) Aamu alko niin nätisti kun koirat herätti puol tuntia ennnen kellon soittoa kun ulos piti päästä just eikä kohta. Töissä rämmin ulkoa pimeestä hakemaan puita pressun alta, nostin pressua ja ihmettelin miten jalkaa kylmää - no, fiksu lomittaja kaataa pressun päältä vedet omaan saappaaseen..hyvähyvä, jos ees kaverin saappaaseen mutta kun omaan (idiootti).

Vajotin tankkia tonkkaan kun maitsikka tulee ja tankki on aavistuksen liian pieni - kaadoin puol ämpäriä maitoa koivilleni - sinnehän ne mukavasti sopii eilisten paskojen sekaan..ärkele.

Lehmät pomppii ja huutaa, ja meikäläinen huuta vielä vähän kovempaa, ja kiroaa niin että varmaan koko kirkon mäki raikuu.

Kävin kaupassa töistä tullessa, ja päätin tehdä lihakeittoa..ostin kyllä lihat (sentäs jotain), mutta unohdin ne keittojuurekset, kun piti muistaa ostaa juustoa - no, onneks äiti tulee käymään ja tuo tullessaan..

Sentäs sitten jotain hyvääkin...puku jonka valkkasin vihkitilaisuuteen, tuli tänään postissa ja se on just passeli :) Tosi kivan näkönen, vaikkakin musta - no, hopean hohtoinen ohuehko hartiahuivi keventää kummasti, samoin varmaan valkeat kallat kimpussa, ja jokin kaunis hopeinen koru kaulassa (se täytyy vielä jostain bongata).

Onneks äiti on tulossa käymään ja pelastaa mut pahalta maailmalta :) eli vie koirat lenkille ja jelppailee muutamissa jutuissa..onneks maailmassa on äitejä..

Oikeestaan mua väsyttää NIIN paljon jostain syystä, etten jaksa olla edes pahalla tuulella huonosta onnesta riippumatta..lähinnä vaan huvittaa miten kaikki voikin mennä pieleen. Torstaina olis neuvola, mutta ehkä mä vielä jaksaisin tehdä tän ja huomisen, ja ens vkon ti ja ke, enne reilun vkon lomaa...sitten voisin miettiä uudestaan pystynkö tekemään - vai tarvitsenko ainakin apulaisen iltanavetallekin.

Koko tuleva lomakin on yhtä hulinaa - mutta onneksi se on tollasta toisenlaista kiirusta, ehkä se tavallaan rentouttaakin :)

Tappert (jonka perse ON kipee) ja Puksu (joka onneksi kuitenkin potkii) 25+3

Vierailija
8/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas, marraskuu lähentelee loppuaan! On vaan niin synkkää tuolla ulkona, kun ei ole lumesta kun rippeet jäljellä.

Vaunuista: Vähänkö jänskättää... Huusin eilen meille vm. 2000 Emmaljungat. Olivat tosi siistissä kunnossa kuvasta nähden ja mielettömän edullisesti sain, mielestäni. Me miehen kanssa haluttiin E-jungat kun ne ainakin on kestävät. Ja meille auttaa nuo vanhempimalliset oikein hyvin, kunhan ovat hyväkuntoiset.

Pojalla tällä hetkellä Carenan kuomurattaat (hirveesti muovi osia) ja just ja just ovat kasassa pysyneet. Niissä on tummansininen pehmyt kantokoppa ja hoksasin tossa et ompa kiva laittaa vauvaa sinne nukkumaan kesähelteellä.

Myyjä oli laittanut ne vaunut aamulla matkahuoltoon, et nyt odotellaan koska saapuvat...

Perjantaina mullakin ois se sokerirasitus. Viime raskaudessa otettiin myös mut arvot ok.

Mukavaa päivänjatkoa!

Mii@ ja masukki 26 tasan

Vierailija
9/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin taas hieman epäselvästi, kuten tapaani kuuluu :). Elikkä mulla loppuu työsopimus 24.12, antavat sijaisuuksia pienissä pätkissä niin eivät sittenjoudu maksamaan jos jään saikulle, ovelia penteleet ;). Mähän olisin nytkin saikulla, mutta en vielä halunnut jäädä pois töistä, koen kuitenkin vielä jotenkin jaksavani. Koko ajan kuitenkin tulee jotain vaivaa, niin ajattelin, että josko ei jatkaisikaan sopimusta sitten kun se loppuu. Jos nyt pärjään vielä tuonne asti, 12.12 on se äippäpoli, siellä mietin tilannetta. Jotenkin vain toisaalta tuntuu, että luovutanko liian helpolla, jaksaahan muutkin olla töissä, miksi en minä?

Vierailija
10/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin viime kerrasta vierähtänyt aikaa. No kaikkea on tännekkin sattunut. Toissa perjantaina kaaduin ulkona selälleni (silloin kun luta ja liukasta vielä oli). Supistelut alkoi silloin ensimmäistä kertaa ja tuli tiuhaan tahtiin joten käyrälle jouduin kätilöopistolle. Lukuiten verikokeiden ja ultrien jälkeen illalla kotiutettiin kun supistukset loppuivat. Ja onneksi kaikki oli kuitenkin ok. Vauva vaan ehkä säikähti että mitäs helkkaria nyt tapahtui. No eli vauvalla kaikki ok mutta tää mun raskauden aikainen selkäkipu otti tuulta purjeisiin ja oikeen kunnolla. Yhden päivän pääsin töissä mutta ei siitä tullut mitään joten nyt olen ollut puoltoista viikko sairaslomalla ja jatkuu vaan. Kun ei pysty juuri käntämään eikä nostamaan mitään kun vihloo ja jumittaa selkä. Ja työnantaja tykkää. Mutta ehkä kivempii aiheisiin.

Mulla on myös ihan julmatun iso maha ja minäkin kuulen ainavälillä siitä jotain kommenttia. Mutta en jaksa välittää ihmisten joutavista puheista. Ykskin sanoi että syömistä täytyy vähentää. No tuumasin siihen että enpäs oo lihonnut syömällä kun koko raskauden aikan on tullut vaan 5kg joten jos olet laihdutus expertti sinuna harkitsiisin uran vaihtoa. Meni hiukan vaikeaksi ja hymyili vaivaantuneest. Mutta meni hiljaiseksi. Raskaus hormoonit saa välillä aikaan et puheet tulee vaan suusta mutta ei se lieneen aina pahasta. Mutta voin sanoa että olen minäkin raskauden aikana ehtinyt monta itkua tirauttaa ja mies riepu on ihan hukassa kun ei ymmärrä vaikka kuinka koittaa.

Siskokin kävi selkä potilasta piristämässä. Oli kiva nähdä pitkästä aikaa ja saada jutella jonkun kanssa kun nyt ei oo juuri kotia pitemälle päässyt. Mitä nyt lähikauppaan. Ja yhden kerran jumboon tekeen jouluostoksia.

Auton ostokin on edessä. Nyt ois vaihto ehto tiedossa vaan täytys päästä koeajamaan sitä. Farmaria ajateltiin jotta vaunut menis ongelmitta kyytiin.

Masussa kaikki ok ja neuvolassa sanottiin että arvot on ihan samoina pysynyt kuin raskausen alussa ja osa on jopa parempia. Rautaa en oo söny joten ihmetteli moista. Yleensä tässä vaiheessa on lisätty jo jotain mukaan.

Mutta täytyy varmaan lähteä taas käyttään koirat päivä kävelyllä. Meillä vaan on selän takia hitaampi tahti joten bernit on hiukan tyytymättömiä vauhdin käyttöön. Mutta palailen taas kunhan selkä antaa myöten istua pitemmäksi aikaa tietokoneelle. Mutta luen kuitenkin päivittäin juttunne.

Nemotus rv 24+6

Vierailija
11/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana päin, vaikka pääsinkin vasta niin myöhään nukkumaan! Silti olen ihan jumissa ja päätäkin särkee niin vietävästi!!! Pitäisi varmaan lähteä pienelle kävelylle. Pihallakin on niin pimeää ja sellainen " suhnu" ilma, ettei se edes piristä... :/ Onneksi mies tulee tänään kotiin, saan edes vähän hengähtää. Onkin jo taas niin kova ikävä!

Poika on jo päiviksillä ja nyt mulla on vähän aikaa istua täs koneella. Kohta pitääkin taas mennä siivoamaan. Täällä on taas vieraillut ei-toivottu tornado!

Mä näin yöllä ihan hassua unta: olin kaverini kanssa kaupungilla ostoksilla. Pakkasin ostamaniani tavaroita kassiin, kun myyjä kysyi laskettua aikaa. Vastasin että se on tänään. (Masuni oli unessa ihan olemattoman pieni) Ulos mentäessäni sanoin kaverille: " Nyt minun pitää juosta kotiin, että synnytys alkaa. Minun pitää vielä keretä sinne samaan aikaan kuin Tappert ja K@tju !" Siitä mää vaan sitten lähdin juoksemaan ja uni loppui siihen... :)

K@tju: Joo, sinne vaan. Koita vähän piätellä, et ollaan samaan aikaan... Ai teilläkin on noita uniongelmia??! No meillä nukutaan yöllä ihan hyvin, mutta poika ei meinaa rauhoittua sinne unille. Se on mieltöntä kädenvääntö iltaisin. Taitaa olla hampaita tulossa... :/

Tappert: Sulle sitten käy kaikkee... :) Itse asias en ole yhtään kateellinen. Mulla oli viime viikolla pari sellaista päivää, että mikään ei oikeen onnistunut... Poltin usein ruuatkin pohjaan (jota mulle ei todellakaan käy usein), pesin usean koneellisen pyykkiä aivan väärässä lämpötilassa ja muutenkin sähelsin vaan koko ajan. Meinasi ihan itku päästä!!

Kiva, että se mekko oli sopivan kokoinen. Mun pitää kertoa yksi hassu juttu ja toivon et sulle ei käy niin... Siis en todellakaan ajattele et kaikki lihoo lihoomistaan, niin kuin mulle kävi esikkoa odottaessa!! Eli meillä oli viime marraskuussa kaverin häät ja tuntui etten löydä mitään sopivaa päälle pantavaa. Muistin sitten et mullahan on todella kiva musta pellavamekko (jonka teetin mieheni 35-vuotis toogapileisiin) ja se oli tarkoituksella tehty silloin vähän reiluksi. Sovitin sitten sitä viikkoa ennen häitä ja hyvin mahtui. Ajattelin kuitenkin ostaa varavaatteet, jos vaikka käykin niinkin etten jostain syystä siihen enää mahdu... Ostin mustan kauluspaidan (se oli reilu) ja mustat housut. No edellisiltana häistä sovitin mekkoa ja se ei mennytkään enää kiinni. Eikä kylläkään mennyt se kauluspaitakaan... Kauluspaita oli niin pinkee, et jos olisin liikahtanut niin napit olisivat sinkoilleet ympäriinsä. Jouduin sitten laittamaan mieheni mustan kauluspaidan ja siihen päälle heitin vaan sellaisen virkatun bonchon. Sen oli kelvattava... :D Silloin ei kyllä naurattanut yhtään...

Möhkikselle: Jaksamisia töissä!! Esikkoa odottaessa jäin varhennetulle äitiyslomalle ja voin sanoa viimeiset viikot olin tosi rikki!! Katsoin vain kelloa koko ajan ja toivoin et olisi jo ilta ja pääsisin töistä... Mä nostan hattua sellaiselle, jolla on monta lasta ja käy vielä töissä raskaana ollessa. Siinä on mieletön arjen pyörittäminen... Itse siis en kerennyt töihin. Tai siis ei ole mitään järkeä olla äitiysloman jälkeen muutaman kuukauden töissä ja sitten taas jäädä äitiyslomalle. Eli ajattelin olla nämä 5 kuukautta hoitovapaalla esikoisen kanssa ennen kakkosen syntymää.

Joillakin on paljonkin jo supistellut... Sin-na(llako) se on kohdunsuukin jo auennut. Mä ihmettelen edelleen, kun ei tule harjoitussupisteluja. Esikkoa odottaessa supisteli jo paljonkin näihin aikoihin... Minusta on outoa, kun kuitenkin nostelen poikaa ja siivoilen. Mutta ei mitään tietoa supisteluista!! Lähinnä vaan liitoksiin koskee rankemman päivän jälkeen...

No kävin sitten ostamassa uuden kaalin, kun edellinen tuli syötyä!! heh! Tein eilen elämäni ensimmäistä kertaa kaalilaatikkoa ja siitä tuli niiiiin hyvää!! Juuri sellaista rapeaa, kuin halusinkin. En voi nimittäin sietää kaalilaatikkoa, jos se on vetistä. En syönyt kaalilaatikkoa varmaan 8 vuoteen, kun kouluaikoina se oli aina sellaista nestemössöä. Anoppi tekee sellaista rapsakkaa ja sitä olen nyt syönyt muutaman kerran. Kylläpäs maistuukin hyvälle vuosien jälkeen!!

Täällä on joulukortit tehty!! Pitäisi vaan viedä ne postiin. Ajattelin kuitenkin odottaa ensi viikkoon... Ulkomaille tehdyt ajattelin kuitenkin lähettää jo perjantaina. :)

Mutta nyt syömään sitä herkullista kaalipataa! Nam!!!

Hanna

Vierailija
12/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tappertille ja muille lohduttavista sanoista liikkeiden suhteen! Tänään onkin jo tuntunut normaalit aamupäivän jumpat, joten vauva lienee ihan kunnossa. En ole huomannut, että mun vatsa olis kovasti yhtäkkiä kasvanut, mutta tänään oli hauskaa aamulla kun yritin ohittaa miestä keittiössä ja jäin vatsasta kiikkiin pöydän ja miehen väliin! Vatsa taitaa sittenkin olla isompi kuin mitä kuvittelen, heh.

Kovin monella on jo ollut supisteluita, toivotaan etteivät äidy kovin pahoiksi ja että vauvat eivät ota varaslähtöä. Mun äiti eilen paineli mun vatsaa ja sanoi, että onko sulla joku supistus päällä kun vatsa on niin pinkeenä ja kova. No, en ainakaan mitään tuntenut, joten tuskin oli mikään supistus, kai ne on vaan mun hyvintreenanut vatsalihakset jotka siinä pinnalla pinkeilee! ;)

Mulle tuli muuten eilen päätös äitiyspakkauksesta, joten nyt täytyy ruveta kasaan sitä isyyspakkausta miehelle, että saan antaa sen sitten samalla... En nyt mitään kauheen ihmeellistä ajatellut tehdä mutta jotain pikkujuttuja niin tulee sitten miehelle hyvä mieli. Vaikka onhan ne äitiyspakkauksen jutut miehellekin tarkoitettuja!

Despelote, rv. 24+3

Vierailija
13/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihminen sitten osaa arvostaa pieniä asioita!!! Siis meillä varmaan eka täydellinen yö sitten kuopuksen syntymän :) :) Pojat kävi kiltisti nukkumaan tuossa kahdeksan ja yhdeksän aikaan ja kuopukselle piti vaan pari kertaa illasta tuttia laittaa... Ja sitten aamulla herättiin klo:9.00 ja molemmat nukkuivat omisa sängyissään!!! IHANAA!!!

Olin ihan varma, kun tuo pienempi vähän älähteli sen tutin perään illasta, että ranttaliksi menee tääkin yö, vaan ei :) En edes muista millon olisin ollut näin pirteä aamulla herätessä.

Esikoinen tuli sitten aamulla rytinällä mei huoneeseen, kuulemma kamala pissihätä. Ei edes sattunut vahinkoa ja sekin oli oikea yllätys. Normaalisti aina käytän pissillä kun menen itse nukkumaan, eilen sekin jäi...

Pitää nyt sitten toivoa, ettei muita synnyttäjiä tule samaan aikaan kun mie, hanna ja tappert... ettei sitten vaan lopu salit keske :)

Mie varmaan olisin ihan ihmeissään, jos nyt menisikin yli lasketun ajan... meillä kun molemmat pojat syntyneet pikkasen ennen laskettua aikaa. Jotenkin kai sitä olettaa ettei tämäkään yli menisi... vaikka hyvinkin voisi mennä!!

Täällä kanssa sää tosi kurja. Semmonen utuinen... kostee... ja tuota kuran määrää!!! Siis ihan inhottaa tuo ulkoilu poikien kanssa kun sitä kuraa tulee sisälle niin paljon. Sitten kuivuessaan levittyy ympäri kämppää vaikka miten yritän joka päivä imurilla suurimmat eteisestä ottaa. Voi että on ikävä sitä lunta, kun kesti koti paljon siistimpänä!

En nyt ole varma onko joku jo kysellyt asiaa, mutta onkos kellään nimiä valmiina tulevalle vauvalle?! Meillä ollut aina yhtä kädenvääntöä tuo nimen antaminen, tai siis ei ole kyllä nimeä helposti löydetty, sellaista mikä molempiin iskisi samantien.

Esikoiselle vielä suht helpolla nimi keksittiin, mutta kuopukselle olikin sitten vaikempi juttu. Meillä ollaan nimi päätety aina sitten kun vauva jo syntynyt, ei olla edes etukäteen sen suuremmin mietitty.

Mutta nyt kotihommiin...

t. K@tju rv: 26 *poks*

Vierailija
14/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hieman huhuilen. Lueskelin tuossa pikaiseen taas pinot läpi enkä millään musita mitä piti kommentoida ja kenelle.

Lapset kiljuu väsyneenä niin, että koko huusholli raikaa. Todella järkevää riehumista. Minä yritän sulkea korvani hetkeksi vaikka kohta jompikumpi huutaa kun sattuu vahinko... Nuorimmainen ei nukkunut tänään päiväunia ja sen kyllä huomaa.

Massuun ei uutta, kovasti se vaan tuntuu kasvavan. Meillä olisi juhliin meno perjantaina ja tuskailin juuri vaatevaraston kanssa, eipä ole paljon vaihtoehtoja mitä mahtuisi päälle. Kaikki kinnaa massun kohdalta ja näyttää kummalta =) Olo on kuin muumimammalla!

Sain äitiyspakkauksenkin tänään. Minusta vaatteet olivat ihania. Onhan viime pakkauksesta jo sen 5 vuotta joten hieman oli muutosta tullut ja ehdottomasti parempaan suuntaan. Eikä ne sävyt niin kovin poikamaisia olleet mitä odotin. Lasten kanssa jo hypisteltiin ja ihailtiin sisältöä :)

Pitänee mennä rauhoittamaan tuo kakaralauma ennen kuin oikeasti sattuu. Suihkun kautta iltapalalle ja sänkyyn!!

Zeldatar 25+5

Vierailija
15/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin katsomassa 4 rivariasuntoa. Ylläri ylläri, mikään niistä ei napannut kunnolla. Ekassa oli ihan törkeä yhtiö- ja rahoitusvastike (siellä on ollut jossakin asunnossa joku vesivahinko, jota ne nyt maksaa). Muuten oli mukava kämppä. Toinen oli ok, mutta makuuhuoneet on niin pieniä, ettei niihin mahdu kuin sängyt. Meillä kun noita huonekaluja on ihan kiitettävästi sänkyjen lisäksi. Kolmas oli ihan kauhee ja vanha, joutuis remppaamaan tosi paljon, enkä tykänny sen sijainnista. Neljäs oli hinnaltaan kallis ja naapurissa pyöri jotenkin oudon oloista porukkaa. Etsintä siis vissiin jatkuu.

Jännä miten mulle on tullut semmoinen tyyni ja seesteinen olo, ihan niin kuin esikoista odotellessa. Mikään ei saa mua raivoamaan niin kuin normaalisti. Esim. mies kolhi tänään tolppaan autoa (erään esittelytalon parkissa), ja mä olin vaan että jaa... Normaalisti mä nyt olisin vähintään huutanu sille puoli tuntia pää punaisena. Hih, no ei sentään, mutta muutaman aika tiukan lausahduksen olisin normaalioloissa sanonut " hieman" normaalia kovemmalla äänellä. Varmaan tämän luonteen tasaantumisen takia mies halusi toisen lapsen näin pian :)

Huomenna olis sokerirasitukseen meno. Taidan samalla käydä kattoo vähän joululahjoja. Joko muut ootte tehneet lahjaostoksia? Takuulla huomenna on supistuksia ja alaselkä niin kipee, että tulen kiltisti suoraan kotiin. Tänään sisäreisissä on tuntunu kummalle. Vauva kai painaa johonkin hermoon. Samanlaiselta tuntui poikaa synnyttäessä supistusten yhteydessä.

Jahas. Jospa menisin askartelemaan loputkin joulukortit.

rimma 25

Vierailija
16/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans vähän laiskasti taas kirjoteltu, rasituskokeessa arvot niin korkeella että kontrolliin varattiin aika ja joudun varmaan parin viikon välein käymään ultrassa. Ruokavalio pitäs laittaa uusiks mutta en edes syö niin paljon ku ohjeissa oli! Sokeriarvoja joutuu mittailla monta kertaa päivässä ja aika korkeellahan ne on, toivottavasti ei tarvi piikittämään insuliinia. Painoa ei onneks viime kuussa ollut tullu ku 300g mutta sitä tulikin useampi kilo sitä ennen. Ihme heittoja. Ja se sf-mitta kans on ylärajoilla, kysy neuvolassa onko aikasemmissa ollu paljon lapsivettä mutta en ainakaan muista että olis ollu puhetta. Jotain hyvää kummiski pitää sanoa että paineet on ollu tosi hyvät! Edellisessä alko jo nyt nousta loppua kohden.

tanja-77 & 27 ja jotain?

Vierailija
17/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs kato täällä on meneillään?! Kylläpäs on ollut hiljainen ilta pinossa!!

No, mie tulin valittamaan kamalaa selkäkipua. Siis aamulla vähän tuntui, että alkais koskee alaselkää tuolta vasemmalta puolelta... päivän mittaan se vaan on pahentunu ja nyt kolottaa koko alaselkää :(

Pihalla yltyi enemmin koskemaan ja tuntuu ettei missään asennossa oikein hyvä olla. Ulkona auttoi kun kävin kyykkyyn ja nojailin vähän eteenpäin. Liekkö vauva painaa johonkin vai mikä tähän selkään nyt oikein tuli.

Paistoin tuossa äsken perunalepuskoita kun tuli tehtyä muussia niin iso satsi. Kyllä oli hyviä :) Miehenkin mukava tulla kotiin töistä lämpimäisille.

Mutta nyt vissiin pitää käydä lepuuttamaan tätä selkää. Voihan se olla että on ärtynyt kun joutuu kuitenkin jonkin verran nostelemaan ja kantelemaan tuota meidän kuopusta. Kuitenkin reilut 10 kiloa painoa pojalla.

t. K@tju