Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaulassa patteja ja pelottaa hirveästi

Vierailija
09.04.2023 |

Eli löysin pari kuukautta sitten leuan alta patin. Patti muuttaa välillä muotoaan - pienimmillään ehkä sentin kokoinen ja joskus voi olla jopa 2cm isoimmillaan. Ajattelin tän olevan vaan imusolmuke, nyt kuitenkin huomasin et sama puoli kaulasta myös turvottaa kaulan keskivaiheilta ja siinä tuntuu ikäänkuin paljon suurempi patti. Oon ihan paniikissa että tää on joku syöpä😭 onko teillä kokemusta tällaisesta ?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olin myös paniikissa. Oli ympäri kaulaa muutama kivuton, kovahko patti. Yksi muutti muotoaankin. Olin aivan varma että se on syöpä.

Lääkäri sanoi, että palaa 6 viikon päästä asiaan, jos patit eivät ole kadonneet. Että ovat turvonneet/tulehtuneet imusolmukkeet. Ne patit olivat kaulassani päivälleen sen 6 viikkoa, katosivat, eivätkä palanneet.

En tajua, mistä ne tulivat ja mihin ne menivät. Tästä on 15 vuotta aikaa.

Jos lohduttaa, muistan silloin tutkineeni imusolmukesyöpäasioita, googlettamalla tottakai 😀 , ja selvisi, että imusolmukesyöpä on yksi syöpäloton parhaista syövistä, siitä selviytyminen on todella korkealla, oliko jotain 75% tai ylikin.

Vierailija
2/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmukkeet eivät ole leuan alla. Itselläni on ollut patti kaulan sivussa jo 35 vuotta ja elossa olen. Kävin alussa lääkärille näyttämässä ja totesi vaarattomaksi. Käy lekurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös turvonneet sylkirauhasetkin .

Vierailija
4/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imusolmukkeet eivät ole leuan alla. Itselläni on ollut patti kaulan sivussa jo 35 vuotta ja elossa olen. Kävin alussa lääkärille näyttämässä ja totesi vaarattomaksi. Käy lekurissa.

Onpas niitä leuan allakin.

Vierailija
5/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi johtua myös otetuista rokotteista.

Painu helvettiin keskustelua pilaamasta,

Vierailija
6/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi sinne on ilmestynyt myös toinen suurentuma😭 oon vasta 22v enkä kestäis jos tää olisi jotain vakavaa

Vierailija
7/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, että kerroin ihan tosi asian. Mm tt-kuvauksissa on kysytty, olenko ottanut jotain rokotteita lähiaikoina, sillä ne voivat vaikuttaa imusolmukkeisiin. Tsiisus, mitä ihmisiä täällä on, kun ei saa edes yrittää auttaa toisia 🙄🙄

Vierailija
8/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi syöpä niin ei se pienenisi välillä. Tulehdus varmaan. Käy lääkärillä niin ei tarvi turhaan pelätä. Tuskin vakavaa.

Vierailija
9/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isoja pahkuroita kaulassa. Ne on ultrattu ja ei kuulemma mitään. Mene kuitenkin varmuuden vuoksi lääkäriin.

Vierailija
10/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla monessa paikassa pitkin kaulaa pieniä patteja. Välillä ovat isompia. Olleet jo todellakin vuosia, vähintään 4-5 vuotta. Pelkäsin niitä pitkään ja lopulta menin lääkärille ja todettiin paha kilpirauhasen vajaatoiminta. Kaula ultrattiin ja kilpirauhasessa kystia. Patit imusolmukkeita, jotka jääneet suurentuneiksi, nekin ultrattiin ja olivat ok. Ei ne minnekään ole kadonneet, mutta eipä niistä ole haittaa ollut. Ja tuo kilpirauhasongelma hoituu loppuelämän lääkityksellä.

Vierailija
11/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, että kerroin ihan tosi asian. Mm tt-kuvauksissa on kysytty, olenko ottanut jotain rokotteita lähiaikoina, sillä ne voivat vaikuttaa imusolmukkeisiin. Tsiisus, mitä ihmisiä täällä on, kun ei saa edes yrittää auttaa toisia 🙄🙄

Kyllä rokotteet ihan oikeasti voivat suurentaa imusolmukkeita. Rokotteet aktivoi immuunipuolustuksen ja imusolmukkeet liittyvät asiaan vahvasti. Se kai niiden roolikin on. Onpa ihmiset edelleen herkkinä rokotusasiasta.

Vierailija
12/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis koronarokote sai imusolmukkeet turpoamaan joillakin rokotteen ottaneilla. Tästä on jo aikaa kun sitä piti kysellä, mutta ulkomuistista 3 viikon sisällä otettu rokote piti olla tiedossa ja tieto röntgenlääkärille kuvien yhteyteen kun massarokotuksen olivat käynnissä. En tiedä muista rokotteista, mutta enpä sulkisi pois samanlaisen reaktion mahdollisuutta tällä tietomäärällä.

T: Röntgenhoitaja

Vierailija
13/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on ensiviikolla lääkärille. Olen käynyt tätä ennen hoitajalla ja se sanoi että lääkärin täytyy tutkia asia. Oon ihan hermona jo nyt enkä saa edes öitä nukutuksi kun jatkuvasti pyörii mielessä se pahin mahdollinen..

Vierailija
14/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi sinne on ilmestynyt myös toinen suurentuma😭 oon vasta 22v enkä kestäis jos tää olisi jotain vakavaa

Imusolmukkeita on ympäriinsä kaulalla. Ne voivat jäädä suurentuneiksi jopa pysyvästi. Katso netistä kartta kaulan imusolmukkeista. Siitä näet missä kohdissa niitä on. Yleensä suurentuvat, jos flunssa tms tulehdustila tai rokotuksen jälkeen, allergia tms.

Vierailija
15/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika on ensiviikolla lääkärille. Olen käynyt tätä ennen hoitajalla ja se sanoi että lääkärin täytyy tutkia asia. Oon ihan hermona jo nyt enkä saa edes öitä nukutuksi kun jatkuvasti pyörii mielessä se pahin mahdollinen..

Ei hätää, mitä luultavimmin ovat noita imusolmukkeita. Hyvä että menet lääkärille, niin saat asian pois mielestä! Muistele onko sulla ollut jotain tautia viime kuukausina, jotain mikä ne imusolmukkeet suurentaisi. Tai voiko nyt jo olla koivuallergiaa tms.

Vierailija
16/16 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noita imusolmukkeita siis myös tuossa kaulan keskivaiheilla. Eli meinaan siinä kurkunpään kohdalla? Siinä on se toinen turvotus. En oo ollut kipeänä kun muutamia kuukausia sitten