Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies joka itse menee ja yrittää pitää vaimon kotona

Vierailija
07.04.2023 |

Miestä ei kotona näy juurikaan, käy vaan nukkumassa suunnilleen. Minä teen kotityöt ja hoidan lasta. Lisäksi maksan elämisestä isomman osan kuin mies, koska minulla on paljon vaativampi työ.

Mutta... Mies yrittää jotenkin estää minua tekemåstä sitä työtä. Rahat kyllä kelpaavat, mutta en pääse tarpeeksi töihin tekemään hommia ja kaikki menee mielestäni siksi jotenkin vajaasti ja puolivillaisesti. Olin ajatellut käydä nyt pääsiäisenä tekemässä rästejä pois, jos mies kerrankin olisi kotona, että voisin lähteä. Mutta ei. Mies häippäisi omiin menoihinsa jo heti aamulla ja taas jouduin jäämään kotiin.

Olen jo pitkään miettinyt eroa tämän takia, mutta tottakai sillonkin olisin paljon yksin. En pysty hahmottamaan, kumpi olisi parempi, erota vai jäädä tähän.

Paras tietysti olisi, jos asiat korjaantuisivat ilman eroa, mutta en usko siihen, olen asiasta puhunut miehen kanssa, eikä siitä ole ollut mitään hyötyä. Ja mies kääntää sen niin, että ihan kuin hän tekisi kotona paljon ja nimenomaan hän joustaisi paljonkin omista menoistaan minun hyväkseni. Minulla taas on tunne, että olen nalkissa ja loukussa.

Kai tämä on yleinen asetelma perheissä, mutta miten muut ovat siitä selvinneet ja vastaavan ratkaisseet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rohkeasti uutta kihtija jätä täysi nolla!!! Elämä on elämistä varten. Noita reppanoita riittää.

Vierailija
2/9 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olsin kyllä  varovainen tuollaisen miehen kanssa kun voi olla, että ymmärsin jotain väärin mutta minusta sinulla Ap on mies, joka yrittää kontrolloida ja valvoa sinuna ja sinun tekemisiäsi enemmän kuin on kohtuullsita ja tarpeen. Ja mieti milaisen mielikuvan hän toiminnallaan luo vääjäämättä myös lapsellenne.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet ap? Oletko aikuinen? Jos olet, niin olisiko paljoa pyydetty, että osaisit olla aikuinen ja toimia niin kuin aikuiset toimii? Edes lapsen takia...?

Vierailija
4/9 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko etukäteen puhunut, että menet töihin ja tarvitset, että mies on viikonloppuna kotona?

Vierailija
5/9 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toimii noin, koska hän voi ja koska sinä sen hänelle mahdollistat.

Eron jälkeen pääsisit ainakin eroon pettymyksen tunteesta: nyt odotat, että mies toimisi toisin, ei toimi, joten petyt aina uudestaan ja uudestaan. Mies myös joutuisi ottamaan omalla vuorollaan enemmän vastuuta lapsesta, vaikka tyytyisikin vain viikonloppuisän rooliin, ja sinä saisit edes joskus omaa aikaa.

Vierailija
6/9 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko puhutteluun ja vaihtoehdot selviksi.

Vierailija
7/9 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet helposti tottuu siihen, että nainen on kotona kumminkin, mies voi mennä mielensä mukaan. Vaatii avointa keskustelua asiasta.

Vierailija
8/9 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut pitää mennä puoliksi, ja jos äijä lähtee vaan mitään sanomatta niin ala tekee samoin.

m36

Vierailija
9/9 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pakko ei ole olla vaan kotona. Lapsen kanssa pystyy tekemään vaikka mitä. Siivoamistakin yms. kotitöitä on vähemmän, kun viettää aikaa muualla esim. ulkona. Kysyisin myös sinuna itseltäsi, että onko tämä se perhemalli, jonka haluat lapsillesi antaa? Jos mies ei sinua kuuntele, niin ero on parempi ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi