Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hyvä masennuslääke??

27.11.2006 |

hei, mitä kokemuksia teillä mielialalääkkeistä? vieroksun niitä, mutta ehkä loppujen lopuksi olis aika kokeilla. imetän vielä kerran päivässä-koitan lopetella sitä 1 1/2 v kanssa. Keskivaikea masennus erään testin mukaan (psykiatrisen sairaanhoitajan luona käydessä). (tosin psykologian ope ystäväni sanoi että sen testin muk kaikilla on masennus..).Mutta joka tap viimeiset 7 v tai ehkä 9 ovat olleet enemmän tai vähemmän masentavia -osin, koska perhe elämä ei ole mennytkään kuten olis toivonut -ero jne...uusi suhde ja ongelmia uusperhe jne jne....Tietty voiko olla että keskustelu, liikunta jne saa kuitenkin aikaan saman lopputuloksen, jos tarpeeksi niitä?? Pelkään lääkkeiden sivuvaikutuksia ja riippuvuutta jne....

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en voi sanoa lääkkeistä mitään, mutta ihan " luomukeinoina" voi koittaa just noita liikuntaa ja keskustelua. siihen vois lisätä kunnolla B-vitamiineja (ainaki B6 ja B12), jotka kuulemma vaikuttaa monasti samalla tavalla kuin lääke ja ainakin auttaa lääkkeen toimivuutta.

masennus on lievänäkin rankkaa ja paraneminen aina pitkä prosessi. sitä prosessia saattaa selventää päiväkirjan pito. merkkaat joka päivä ainakin 3 asiaa, jotka on sulle sinä päivänä tuntunu kivalta. ja voit antaa olollesi arvosanan vaiks väliltä 0-6, jossa 0=todella paha olla ja 6=erittäin hyvä olo. sitä kun seuraa päivittäin (tai viikoittain) niin saattaa havaita kun olo rupeaa paranemaan ja siitä saa lisää voimia tai jos olo alkaakin pahenemaan, siihen voi puuttua aikasemmin kuin vasta pohjalla.

kaikkea hyvää ja jaksamista!

Vierailija
2/3 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mäkään en ole lääkäri, mutta olen muuttanut mieleni totaalisesti masennuslääkkeiden suhteen. Mulla kanssa diagnostisoitiin n 10 v sitten masennus ja sain hoidoksi fluoksetiinilääkityksen. Se oikeasti auttoi, eläminen ja itsestä huolehtiminen alkoi taas kiinnostaa ja lääkkeiden kanssa meni niin, että niiden määrää lisättiin vähitellen hoitotasolle, mitään merkittäviä sivuvaikutuksia en huomannut ja sitten n puolentoista vuoden kuluttua mua alkoi ällöttää lääkkeiden syönti ja lopetin. Ei siis tullut mitään riippuvuus ongelmaa, musta tuntuu että ällötys johtui siitä, että elimistöni ei enää tarvinnut niitä. Mitä päätätkään tehdä: tsemppiä ja muista puhua masennuksestasi lähipiirille ja muista vielä; itse tiedät parhaiten miten voit, yritä kuunnella itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä kokeilin vihdoin lääkkeitä sen jälkeen kun tuntui, että keinot loppuivat. Pääsin töiden kautta lääkärille ja minulle diagnoosi oli myös keskivaikea masennus. Söin n. 4 kk Cipralex-lääkkeitä ja ne olivat todellinen helpotus olooni. Aluksi oli muutama yö vähän outoja unia, mutta sen jälkeen alkoi olo helpottua ja silti pystyin tuntemaan ja toimimaan hyvin. Lopetin lääkkeet muutama kuukausi sitten ilman mitään ongelmia ja olo on pysynyt huomattavasti seesteisempänä.

Lisäksi olen huomannut valtavaa apua seuraavista: intialainen päähieronta ja Shindo-voimistelu. Ne laukaisevat jännityksiä ja parantavat mielialaa. Kannattaa kokeilla!!!

Tottakai olisi avuksi, jos parisuhde on niin avoin, että voidaan keskustella rakentavassa hengessä ja että on ystäviä, joiden kanssa puhua ja kertoa hankaluuksista. Yllättävän monilla alkaakin ilmetä samantapaisia ongelmia.

Paljon tsemppiä - aloita edes jostain pienestä ja pidä huoli itsestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi