Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kannattaakohan hakea henk.koht.avustajan työtä
21.03.2023 |
Olen ihan kypsä työttömyyteen. 3kk työttömyyttä takana. Siivoamisessa olen huono ja hidas, sitä en siksi hae. Tehdastyö liian tylsää. Tuntuisi ainakin että henkilökohtaisen avustajan työ olisi ihan kivaa. Tienaakohan siinä enemmän kuin kelan tuilla. Nyt kelatulot noin 1600 eur. /kk netto. Jos kaikki lasketaan. Onko jollain kokemusta ko. työstä?
Kommentit (122)
Saman rahan saa työttömänä kun se et olis 8h päiväs avustajana. Todella huono palkka sekä todella raskasta. Osa aikasesti ei kannata tehdä kun samaan aikaan muut tuet laskee (ei ole enään suojaosuutta mitä saa tienata osa aikasena tukien päälle!)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ok tullut tehtyä näitä hommia niin että asiakas oli työnantaja /palkan hoiti hyvinvointialue. Asiakas oli ok mutta hyvinvointialue täysin omassa surkeudessaan rämpivä laitos.
Nykyään teen Mehiläisen kautta ja minulla on vain yksi asiakas. Useampi vuosi mennyt ja ei valittamista. Välissä pohdin että pitäisikö vaihtaa nollasopparista vakkariksi mutta lomakorvaus on sen verran kiva eikä minulla ole kesälomalle niin käyttöä yksin asuvana. Ja onhan tässä se mainio puoli että kun asiakas lopulta lähtee taivasmatkalle on suunnitelmissa että jatkan vaan viikonloppuja ja teen muiden alojen hommia päivätöiksi koska ei tässä muuten kummoista eläkettä saa.