Sain juuri äsken kuulla että Iso-Britannia ei ole valtio, siis mitä ihmettä???
Mikä sitten, on Englanti vai?? Skotlanti ja Wales?
Kommentit (9)
Ja mä näin lentävän lehmän. Siis mitä ihmettä??!!
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, Iso Britanniaksi kutsutaan sitä saarta ja sen valtio virallinen nimi on Britannia tai englanniksi Britain. Siihen kuuluu myös Pohjois Irlanti.
Itse asiassa tämä ei ihan näinkään mene.
Britannia tai Iso-Britannia on se britteinsaarten geografinen nimitys.
Yhdistynyt kuningaskunta taas on valtio, joka kattaa britteinsaarten kaikki valtiot (Englannin, Skotlannin, Walesin) sekä Pohjois-Irlannin.
Iso-Britannia on UK. Yhdistyneet kuningaskunnat? Ja sen sisällä on usea paikka. Ja prinssejä, maaherroja sekä lordeja?
Vierailija kirjoitti:
Iso-Britannia on UK. Yhdistyneet kuningaskunnat? Ja sen sisällä on usea paikka. Ja prinssejä, maaherroja sekä lordeja?
United Kingdom = Yhdistynyt Kuningaskunta
United Kingdoms = Yhdistyneet Kuningaskunnat
Great Britain, therefore, is a geographic term referring to the island also known simply as Britain. It’s also a political term for the part of the United Kingdom made up of England, Scotland, and Wales (including the outlying islands that they administer, such as the Isle of Wight). United Kingdom, on the other hand, is purely a political term: it’s the independent country that encompasses all of Great Britain and the region now called Northern Ireland.
https://www.britannica.com/story/whats-the-difference-between-great-bri…
No mutta älä googlaa, me teemme sen puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, Iso Britanniaksi kutsutaan sitä saarta ja sen valtio virallinen nimi on Britannia tai englanniksi Britain. Siihen kuuluu myös Pohjois Irlanti.
Itse asiassa tämä ei ihan näinkään mene.
Britannia tai Iso-Britannia on se britteinsaarten geografinen nimitys.Yhdistynyt kuningaskunta taas on valtio, joka kattaa britteinsaarten kaikki valtiot (Englannin, Skotlannin, Walesin) sekä Pohjois-Irlannin.
Tämäkään ei mennyt siinä mielessä oikein, että termi Britteinsaaret pitää sisällään kyllä myös Irlannin, joka ei ole osa Yhdistynyttä kuningaskuntaa.