Millainen ihminen on "täynnä itseään" ?
Minkälaiset piirteet ihmisessä ovat mielestäsi merkkejä siitä, että kyseinen henkilö on "täynnä itseään" ?
Kommentit (29)
Tiedän tyyppejä jotka on täynnä sitä itseään. Toivottavasti aapee et kuulu näihin.
Järjetön itsekehu.
Haluaa puhua vain itsestään.
Pitää itseään huipputyyppinä kaikin puolin, siis täydellisenä.
Sellaiset joilla ei ole persreikää
Sellainen joka omaa narsistisia piirteitä tai käytöstä
Vierailija kirjoitti:
Järjetön itsekehu.
Pitää itseään huipputyyppinä kaikin puolin, siis täydellisenä.
Ja tähän vielä lisätään jatkuva muiden ihmisten haukkuminen ja halveksuminen silloin kun puhuu toisten asioista
Olennaista tässä mielestäni on se, ettei itsestään pitäminen ole se pää juttu vaan toisten ihmisten halveksunta ja nenän vartta pitkin katselu.
Sehän on hyvä asia jos pitää itsestään, mutta jos voi pitää itsestään vain silloin kun alentaa muita, niin silloin asiat ei ole hyvin.
Mun yksi tuttava. Koko ajan facebookiin postaamaassa miten hän on niin kaunis, rikas ja älykäs. Käyttää itsestään sanoja kuten jumalatar ja kuningatar. On todella ylipainoinen, mutta koko ajan kehuu miten upea kroppa hänellä on.
Itseään täynnä oleva ihminen pitää itseään kaikin puolin erinomaisena ja virheettömänä. Jos hän joskus tekee virheitä, hän syyttää niistä muita. Hän on omahyväinen eikä yleensä osaa huomioida muita. Toiset ihmiset ovat hänelle välineitä tai kilpailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vaan on itse sellainen.
Sellainen, jolle muut ihmiset toimivat lähinnä yleisön roolissa. Kehuu itseään suoraan ja älykkäimmät myös epäsuorasti. Jostain syystä nättinä naisena joudu(i)n aika usein kuuntelemaan miesten "myyntipuheita" omasta erinomaisuudestaan. Vieläkin, vaikka en ole enää nuori. Tuntuu joskus, ettei minusta henkilönä olla kiinnostuneita lainkaan, vaahdotaan vaan omista saavutuksista. Jos itse otan neutraalisti puheeksi esim. jonkun työssä onnistumisen tai taidon (esim koodaustaidon), eiköhän mies yritä jotenkin "päihittää" sen. Yleensä vielä säälittävän sellaisen. Hymyilen vienosti ja ole hiljaa, kotona päästän hilpeyteni valloilleen :-😀
Vierailija kirjoitti:
Ai niinku muumit? Tätä olen jo pidempään epäillyt.
Näitä riittää kirjoitti:
Sellainen, jolle muut ihmiset toimivat lähinnä yleisön roolissa. Kehuu itseään suoraan ja älykkäimmät myös epäsuorasti. Jostain syystä nättinä naisena joudu(i)n aika usein kuuntelemaan miesten "myyntipuheita" omasta erinomaisuudestaan. Vieläkin, vaikka en ole enää nuori. Tuntuu joskus, ettei minusta henkilönä olla kiinnostuneita lainkaan, vaahdotaan vaan omista saavutuksista. Jos itse otan neutraalisti puheeksi esim. jonkun työssä onnistumisen tai taidon (esim koodaustaidon), eiköhän mies yritä jotenkin "päihittää" sen. Yleensä vielä säälittävän sellaisen. Hymyilen vienosti ja ole hiljaa, kotona päästän hilpeyteni valloilleen :-😀
Tuotoksesi perusteella on sinussakin ihan riittämiin itsen täytettä.
Itsetuntoa pitää olla molemmin puolin! Arvostan muita ja edellytän vastavuoroisuutta. En halua toimia yleisönä, vaan kaipaan vuoropuhelua. Itsensä ylenpalttisen kehumisen takana taitaa olla huono itsetunto siellä pohjimmaisena tunteena. Siksi yritän jaksaa kuunnella itsensäkehujia, vaikka pitempään ei kyllä jaksa. Mikäli ihmissuhde ei etene tasavertaiselle tasolle, se ei edisty.
Hyviä luonnehdintoja täällä. Minulle tulee mieleen vähän sellainen tyyppi, jota englanniksi sanoisin lähinnä "entitled" mutta en ole keksinyt hyvää suomalaista vastinetta.
Pelkkää minäminäminä ja minä onnistuin siinä ja tässä tyypit ja kuuntelevat vaon sn verran et pääsev?t taas oman draamansa keskipisteeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetön itsekehu.
Pitää itseään huipputyyppinä kaikin puolin, siis täydellisenä.Ja tähän vielä lisätään jatkuva muiden ihmisten haukkuminen ja halveksuminen silloin kun puhuu toisten asioista
Mun työkaveri
No surullista on, jos vuorovaikutus on pelkkää ansioluetteloiden esittelyä! Hyvässä suhteessa voi paljastaa omat mokailunsakin.
Pitää itseään muita parempana ja kuvittelee tietävänsä toistenkin asiat heitä itseään paremmin. Ei pysty myöntämään virheitään tai sitä, että voi olla myös väärässä. On usein myös itsekäs ja epäempaattinen.
Jos on ummetusta.