Mistä voisi johtua Aamupahoinvointi (ei raskaana)
Olen kärsinyt nyt pari kk aamupahoinvoinnista. Miehelleni on tehty vasektomia ja äskettäin oli menkat. Ei siis ole raskauden mahdollisuutta. Menkkojen aikana pahoinvointi hävisi, mutta nyt noin viikko niiden loppumisen jälkeen alkoi pahoinvointi uudelleen ja viimeksi jatkui menkkoihin asti.. En ole tehnyt raskaustestiä, koska oletan että en voi olla raskaana.
Kommentit (14)
Mullakin tuli yhdet menkat vielä raskautumisen jälkeen ja oli ehkäisy käytössä. Ehkä kannattais vaan tehdä se testi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sairastetun koronan jäljiltä kolmisen kuukautta pahoinvointia, haju ja makuaisti poissa myös. Palautuivat sitten.
Tämä tuli myös mieleeni. Olen sairastanut koronan vuosi sitten ja kun olen ollut kipeä lähiaikoina ja koronatestin tehnyt, niin tämä ollut nega.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tuli yhdet menkat vielä raskautumisen jälkeen ja oli ehkäisy käytössä. Ehkä kannattais vaan tehdä se testi.
Varmaan täytyy ottaa asiakseni, että muistan sellaisen kaupasta hakea. Minulla ollu nyt väsymystä ja päänsärkyä (niskoista johtuvaa).
Minulla on ollut viimeiset viikot välillä asentohuimausta. Ja pahoinvointia jonka oletan liittyvän siihen.
Apn tilanteessa tekisin kuitenkin raskaustestinkin ihan vaan varmuuden vuoksi. Joillakin menkkojen kaltainen vuoto jatkuu läpi raskauden. Eli jos raskaus onkin jo pidemmällä. Tai sitten miehelle tehty toimenpide ei ole onnistunut.
Minulla vastaava johtui nälästä. Ennen aamupalaa oli tosi huono olo ja oksetti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut viimeiset viikot välillä asentohuimausta. Ja pahoinvointia jonka oletan liittyvän siihen.
Apn tilanteessa tekisin kuitenkin raskaustestinkin ihan vaan varmuuden vuoksi. Joillakin menkkojen kaltainen vuoto jatkuu läpi raskauden. Eli jos raskaus onkin jo pidemmällä. Tai sitten miehelle tehty toimenpide ei ole onnistunut.
Minulla myös asentohuimausta välillä, mutta nyt ei sitä ole ollut. Pohdin kans raskauden mahdollisuutta, mutta mun menkat on edelleen tosi runsaat. Sellaiset siis, että vuotaa siteestä läpi, niin siksi olen ollut skeptinen myös, että olisin raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vastaava johtui nälästä. Ennen aamupalaa oli tosi huono olo ja oksetti.
Minulla jatkuu syömisen jälkeenkin ja menee ihan siihen kakomiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on verenpaineesi?
Ei mitään hajua. Viimeksi puolivuotta sitten mitattuna oli normaali, kun juurikin tuon huimauksen takia menin
Taas olisi poikaa ihan perusbiologiantunti yhdelle epelille. Ainoa 100% ehkäisy on pidättäytyminen yhdynnästä kokonaan.
Ruokavalio, ahdistuneisuus, huono unen laatu, alhainen verensokeri, jne.
Syötkö monivitamiinia aamuisin? Minulle sinkki aiheuttaa lyhyen pahoinvoinnin, alkaa aina n 15-20 min nauttimisen jälkeen. Vaihdoin monivitamiiniin jossa ei ole sinkkiä ja aamupahoinvointi poistui.
Minulla oli sairastetun koronan jäljiltä kolmisen kuukautta pahoinvointia, haju ja makuaisti poissa myös. Palautuivat sitten.