Fortumin vuositulos klo 9,mielenkiintoista kuinka syvälle Uniper veti sen
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne uniperin tappiot olen jo kirjattu uloskirjauksina tulokseen jo aikaa sitten? Palstalla valittamisen sijaan minä ostin fortumia kun kurssi oli kymmenen euron hujakoilla, se nousu on maksanut nyt takaisin kaikki elämäni menneet ja tulevat sähkölaskuni.
Taidat olla liian fiksu palstalle, ne jotka lähti aurinkopaneeleja ostamaan investoivat sen 10000 euroa ratkaisuunsa jonka takaisinmaksuaika on järjestelmänä 10 vuotta.
Jos tuon 10000 euroa olisi sijoittanut taas suoraan Fortumin osakkeeseen 10e kohdilla, niin mitäpä sitä olisi enää tarvinnut huolehtia....
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne uniperin tappiot olen jo kirjattu uloskirjauksina tulokseen jo aikaa sitten? Palstalla valittamisen sijaan minä ostin fortumia kun kurssi oli kymmenen euron hujakoilla, se nousu on maksanut nyt takaisin kaikki elämäni menneet ja tulevat sähkölaskuni.
Tähän vuositulokseen ne Uniper-tappiot kuuluvat,aikaisemmin Fortumille tuli jättivoittoa.
Fortumin tulos on rajusti miinuksella viime vuoden alaskirjausten takia, kun nythän ne otetaan täysimääräisenä huomioon viimevuoden tilinpäätöstä laskiessa, Kirjanpitokikkailulla ja uniper eliminoimalla saadaan tulos plussalle tai oikeastaan sellaiseksi mitä nyt vaan halutaan sijoittajille ja politikoille esittää. osinkoja ei tulisi maksaa ollenkaan, mutta katsotaan valtio-omistajan tahtotila. Rahareikiä varmasti löytyy johon Fortumista saatavat sadat miljoonat olisi kiva upottaa tai ne voidaan jakaa vaikka ulkomaille erilaisina tukina.
1.3 miljardia voittoa tuli,edellinen oli tietysti suurempi.