Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK-valintakokeet, polkuopinnot

Vierailija
23.02.2023 |

Valmistaudun työn ohella valintakokeisiin.. liian lyhyeksi ja vajavaiseksi taitaa jäädä noin 4kk:n valmistautuminen. Polkuopinnot pidän mielessä ja niihin pyrin, jos ei tärppää.. Onko kellä kokemuksia polkuopinnoista.. kiinnostaa kuulla kaikki esim: miten tuet..saako niihin anoa opintovapaata? Ja jos sisäänpäässeet voisi antaa vinkkejä, millaisia matematiikan tehtävät olleet? Valmennuskurssien hyöty ylipäätään tehtävissä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin ole mitään pääsykokeita. Suurimmassa osassa on se, että kun hakulomake aukeaa, niin on oltava todella nopea. Nopeimmat pääsee sisään. Sen jälkeen on ehkä haastattelu. Laureassa maksoi polkuopinnot 400e. Niillä main varmasti muuallakin. Tukia ei saa -> on oltava töissä. Polkuopintoihin ei saa opintovapaata, mutta sitten kun pääset tutkinto-opiskelijaksi, niin saa. Opintovapaa on lakisääteistä.

Vierailija
2/2 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen valmistautumassa amk-pääsykokeisiin työn ohella. Kokeisiin on vielä hyvin aikaa valmistautua. Veikkaisin, että suurin osa ei ole vielä edes aloittanut valmistautumista. Itse ostin valmennuskurssin. Koen, että siitä on valtavasti hyötyä etenkin loogiseen päättelyyn ja matematiikkaan. Tiedostan, että ilman kurssia minulla ei olisi mitään mahdollisuutta. Minne olet hakemassa? Tiesitkö, että Vipusesta pystyt katsomaan millaisia pisterajoja on ollut aikaisempina vuosina. Oletko valmis muuttamaan toiselle paikkakunnalle? En tiedä missä asut mutta esim. pk-seudulle on vaikea päästä mutta jos on valmis muuttamaan koulun perässä toiselle paikkakunnalle voi päästä helpommalla sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä