Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain tehopakkauksia haussa työelämään

Nature
19.02.2023 |

Olen ihan loppu nykyiseen työhöni. Ongelma vaan että kun katselee työpaikkoja, niin kaikissa ilmoituksissa etsitään tehopakkausta, joka tekee nenäänsä nyrpistelemättä kaikki hommat mitä pöydälle lätkäistään. Jatkuvan jouston lisäksi kielitaitoa ja kaikkea mahdollista on löydyttävä monipuolisesti. Pari viimeistä työpaikkaa joita olen hakenut (ja paikat saanut), on niihin ollut myös soveltuvuustestit ja ne ovat painottuneet paineenkestoon ja stressin sietämiseen. Onko työelämä nykyään todella vain paineen sietämistä. Sekö alkaa olemaan tärkein ominaisuus. Jos näin, niin pitäisiköhän työelämää ja -kulttuuria miettiä uusiksi. Jotenkin tuntuu lohduttomalta että 30 vuotta pitäisi jaksaa tällaista tahtia ja jatkuvaa kognitiivista ylikuormitusta. Olen burnoutin partaalla ja umpikujassa. Harmi ettei ole syntynyt rikkaaseen sukuun.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, pitäisi olla aurinkoinen, energinen ja paineensietokykyien tiimipelaaja, joka haluaa olla osa dynaamista ja nuorekasta työympäristöä, olipa sitten toimistoassistentti tai kirjanpitäjjä.

Tympäisee koko työpaikkailmoitukset.

Vierailija
2/6 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita työpaikkailmoituksia kannata ihan kirjaimellisesti ottaa. Ihmisiä niihin töihin aina haetaan ja harvoin löytyy sellaista, joka täyttäisi jokaisen kriteerin. Uskaltaisin myös väittää, että noita ilmoituksia tekevät ihmiset, jotka eivät aina edes tiedä, mitä ominaisuuksia kussakin työssä tarvitaan. Kunhan heitellään sinne ne samat fraasit, mitä kaikkiin muihinkin ilmoituksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas, energinen, energiseen porukkaan soveltuva, ulospäinsuuntautunut, omaa paineensietokykyä, on monikielitaitoinen, vahva työkokemus alalta, itsensä haastava, tulostavoitteisiin pyrkivä.

Nämä huoh.

Vierailija
4/6 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keskityn ilmoituksissa katsomaan työtehtäviä, kaiken muun diibadaaban suodatan pois. Haen paikkaa, jos olen aidosti kyseisestä työstä kiinnostunut riippumatta siitä, millä sanoilla etsittävää työntekijää kuvaillaan.

Vierailija
5/6 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas, energinen, energiseen porukkaan soveltuva, ulospäinsuuntautunut, omaa paineensietokykyä, on monikielitaitoinen, vahva työkokemus alalta, itsensä haastava, tulostavoitteisiin pyrkivä.

Nämä huoh.

Ja sen lisäksi että on ulospäinsuuntautunut sekä porukkaan soveltuva, niin luonnollisesti kuitenkin itsenäinen sekä yksintyöskentelyyn soveltuva.

Vierailija
6/6 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse keskityn ilmoituksissa katsomaan työtehtäviä, kaiken muun diibadaaban suodatan pois. Haen paikkaa, jos olen aidosti kyseisestä työstä kiinnostunut riippumatta siitä, millä sanoilla etsittävää työntekijää kuvaillaan.

Ymmärrän. Ja näinhän tein itsekin. Mutta minulla on nyt todettu pitkittynyt uupumus ja pelkään lopullista romahdusta. Yritän etsiä minulle sopivampaa työtä ja pelkään, että seuraavakin työ on liian kuormittava. En halua kuitenkaan työelämän ulkopuolelle jättäytyä. Enkä siis sairastua totaaliseen burnoutiin. Vaikeaa on, vaikka itse haluaisi työtä tehdä ja työelämässä pysyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän