Kiinalainen autojätti BYD tulee Suomen markkinoille, aluksi kolme eri automallia
https://www.hs.fi/talous/art-2000009398622.html
Merkki on pärjännyt hyvin Norjan markkinoilla. Hinnoittelu tosi aggressiivista.
"Atto" on muistaakseni yksi Norjan myydyimpiä autoja.
Kommentit (22)
Mielenkiintoista. Saavatko Euroopassa myös myydä mallin niitä sähköautoja, joissa voi vaihdattaa akkukennoston uusiin vartissa, kuten Kiinassa? Ja siellä uuden akkujärjestelmän hinta vaihtotöineen on 2000-3000 euroa.
Jos tämä systeemi sallitaan myös näillä markkinoilla, niin BYD saa taatusti myytyä noita autojaan myös täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Saavatko Euroopassa myös myydä mallin niitä sähköautoja, joissa voi vaihdattaa akkukennoston uusiin vartissa, kuten Kiinassa? Ja siellä uuden akkujärjestelmän hinta vaihtotöineen on 2000-3000 euroa.
Jos tämä systeemi sallitaan myös näillä markkinoilla, niin BYD saa taatusti myytyä noita autojaan myös täällä.
Tuo on Nio-merkillä. Noita vaihtoasemia on jo Norjassakin.
Niolla on jo iso konttori Tukholmassa, joten todennäköisesti tulee sekin merkki myös Suomen markkinoille.
Unkarissa on valtavan iso tehdas joka valmistaa noita akkujen vaihtoasemia Euroopan markkinoille.
Voiko joku hakkeroida BYD:in? Onko se tietoturvallisuusriski, entä 5G? Ovatko sähköpotkulaudat vakoilevia kameroineen?
Byd Han -sedanissa (AWD) WLTP yli 500km ja 0-100km/h 3,9s.
Build Your Dreams on suosittu merkki Kiinassa. Ja nyt on vallannut jalansijaa myös muualta. Tuotantomäärissä sähköautoissa se ohittanee Teslan piakkoin.
Pitääpä käydä koeajamassa tuota merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku hakkeroida BYD:in? Onko se tietoturvallisuusriski, entä 5G? Ovatko sähköpotkulaudat vakoilevia kameroineen?
BYD on tietoturvallisuusriski siinä kohtaa, kun isket kännykkäsi kiinni auton järjestelmiin. Mutta samahan se on nykyään ihan kaikkien merkkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Byd Han -sedanissa (AWD) WLTP yli 500km ja 0-100km/h 3,9s.
Tuon mallin hinta lienee vähän yli 40000e, mutta Atto3 on kai selvästi edullisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku hakkeroida BYD:in? Onko se tietoturvallisuusriski, entä 5G? Ovatko sähköpotkulaudat vakoilevia kameroineen?
BYD on tietoturvallisuusriski siinä kohtaa, kun isket kännykkäsi kiinni auton järjestelmiin. Mutta samahan se on nykyään ihan kaikkien merkkien kanssa.
Entä paikannus ja tiedon keruu? Valmistajalla on oikeuksia.
BYD on itse myös iso akkuvalmistaja.
Nio-merkillä on se hyvä puoli, että auton voi ostaa ilman akustoa ja auton myyntihinta on varsin houkutteleva. Se akusto vain liisataan sitten kk-hinnalla siihen autoon. Voi vaihtaa tarvittaessa pienempään tai isompaan akustoon riippuen käyttötarpeesta.
pistetään paskak nua kommarin viritelmät.
Suomessa hinta tulee olemaan +30% kalliimpi kuin muissa maissa. Näin se on aina mennyt.
omistajalle turpaan kirjoitti:
pistetään paskak nua kommarin viritelmät.
Drumming-Krugeria ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa hinta tulee olemaan +30% kalliimpi kuin muissa maissa. Näin se on aina mennyt.
Ei tule kun ei ole autoveroa.
Vierailija kirjoitti:
BYD on itse myös iso akkuvalmistaja.
Nio-merkillä on se hyvä puoli, että auton voi ostaa ilman akustoa ja auton myyntihinta on varsin houkutteleva. Se akusto vain liisataan sitten kk-hinnalla siihen autoon. Voi vaihtaa tarvittaessa pienempään tai isompaan akustoon riippuen käyttötarpeesta.
Onko autojen turvallisuutta tutkittu ja miten? Palaminen, liikenneturvallisuus, häiriötilat jne.
Minksi sillä on tuollainen nimi? Minunko se pitää rakentaa alusta loppuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa hinta tulee olemaan +30% kalliimpi kuin muissa maissa. Näin se on aina mennyt.
Ei tule kun ei ole autoveroa.
Ei tuo hintaero ole mistään autoverosta kiinni, se koskee kaikkia hintoja, muitakin kuin autoja. Nytkin meille tulee jatkuvasti käytettyä sähköautoa Saksasta ja Ruotsista koska ne ovat siellä niin paljon halvempia. Uusia emme sieltä voi ostaa.
Oikeastiko joku aikoo ostaa tuollaista Kiina-paskaa?
Siis sähköautoja ovat.