Yhden illan tilinpäätös
Tapasin ihmisen johon ihastuin ja päädyimme sänkyyn asti samana iltana, koen että välillämme oli voimakasta ihastumisen tunnetta molemmin puolin. Aamulla kuitenkin ajastaan kerroin että minun on mentävä ilman mitään yhteystietojen vaihtoa ja poistuin. Se ei ollut helppoa kummallekaan.
En kertonut syytä - että olen avoliitossa ja minulla on lapsia.
Myöhemmin sain kuulla, että toinen osapuoli on yrittänyt saada minun yhteystietoni.
Jätän sivuun oman parisuhteeni koska se ei ole relevantti tämän asian ratkaisuun.
Tunnen tuskaa hylkäämäni osapuolen osalta. En halunnut että hän joutuu kärsimään minun ongelmistani ja yritin päättää tilanteen seinään, mutta ainakaan minulle itselle asian sivuuttaminen ei ole onnistunut ja yhteydenhaku yrityksestä päätellen ei hänellekään.
Jos haluan voin ottaa yhteyttä häneen, mutta olen varsin epävarma, miten se parantaisi hänen mieltään milläänlailla. Jos vain valehtelen ja kerron kuinka kohteluni häntä kohtaan oli väärin ei se poista jo tunnettua pahaa mieltä ja nostaa asian vain uudelleen pintaan. Jos kerron totuuden tuntee hän olonsa hyväksikäytetyksi.
Ihastumiseni johdosta tunnen kuitenkin tarvetta ottaa hänet huomioon, mutta onko tämä vain siksi että minulla olisi parempi mieli vai voisiko sillä oikeasti saavuttaa jotain.
Kommentit (8)
Tilanne on jo vaikea. Älä siis tee sitä vaieammaksi. Jos rakastat omaa perhettäsi, niin yksinkertaisesti kuoppaat koko asian. Elämässä joutuu tekemään myös kovia ratkaisuja. Tämä ei edes ole niitä raskaimpia. Ainakaan vielä.
Kieltämättä hyvin sanottu. ^
Järki sanoo juuri noin, tunne tahtoisi sekoittaa. Nyt pitäisi vaan tietää kumpaa kuuntelee.
Toivottavasti kumppanisi saa selville ja joudut kärsimään. Sehän on täysin mahdollista, kun se toinen yrittää ottaa yhteyttä sinuun ja törmää vahingossa kumppaniisi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kumppanisi saa selville ja joudut kärsimään. Sehän on täysin mahdollista, kun se toinen yrittää ottaa yhteyttä sinuun ja törmää vahingossa kumppaniisi.
Mitä se auttaa tässä asiassa että kärsisin lisää? Ja voinko mielestäsi tehdä nyt tässä tilanteessa jotain. Muuta kuin toki kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa tässä asiassa että kärsisin lisää? Ja voinko mielestäsi tehdä nyt tässä tilanteessa jotain. Muuta kuin toki kärsiä.
Eihän se sinua autakaan. Eikä kuulukaan auttaa. Voit tehdä niin, että kerrot puolisollesi mitä teit. Mitään kiertelemättä ja kaunistelematta.
Eli tulisiko sinulle parempi mieli hylätyksi tulemisen jälkeen jos asiaa palattaisiin selittämään millään tavalla vai aiheuttaisi vaan mielipahaa.
Tavoitteenihan voisi olla että toinen vihaa mieluummin minua kuin itseään.