Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmoishermosärky

Vierailija
12.02.2023 |

Onko jollain? En tiedä onko , jäytävää kasvokipuja on

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Kipu tuntuu silmässä, korvan edessä, hampaissa ja kaulassa. Vihlovaa, pistävää, läpitunkevaa ja lamauttavaa kipua. Kävin hammaslääkärissäkin kuvauttamassa hampaat, kun luulin ensin hammaskivuksi. Mikään lääke siihen ei auta.

Vierailija
2/3 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa jotkut epilepsialääkkeet auttavat monia, ainakin karbamatsepiini. Sitten taas esim kylmyys, tuuli, pureskelu pahentaa. B12 vitamiini saattaa ehkä lieventää. Epilepsialääkkeitä saattaa joutua käyttämään muutaman päivän tai viikon ennen kuin vaikutus alkaa. Annosta voi nostaa tai laskea tarpeen mukaan. Eli ei kannata kärsiä kivuista vaan marssia yleislääkärille tai neurologille. Hammaslääkärit eivät välttämättä pysty määräämään lääkettä tai tiedäkään aiheesta tarpeeksi, vaikka usein kolmoishermosärky alkaakin jostain hammasoperaatiosta tai hampaiden ärsytyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös. Neurologin kautta sain kovien kipujen ennaltaehkäisyyn lääkkeitä, joita käytetään myös epilepsian hoidossa. Lisäksi sain kovien kipujen "sammuttamiseen" hermokipulääkkeen. Magneettikuvassa todettiin, että verisuoni painoi hermoa. Minulle tehtiin leikkaus, jossa verisuoni siirrettiin pois hermon päältä ja suojattiin teflonilla, ettei suoni siirry takaisin. Leikkaus ei minulla auttanut ja joitakin kuukausia myöhemmin tehtiin hermon puudutus. Useilla jompikumpi toimenpiteistä auttaa. Itselläni ei kumpikaan auttanut ja jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle, koska puhuminen pahentaa oireita.