Avustajat auttakaa
mehiläisellä työ jossa avustettavia. Ongelmaksi koitunut asiakkaan työtuntien täyttyminen. Kerkesin luvata työpäivän koska ei pärjää itse. Nyt työnantaja ilmoitti ettei maksa päivältä palkkaa
Kommentit (4)
Jos ei asiakkaan tunnit riitä mitä on myönnetty, ei voi maksaa palkkaa. Pitää huolehtia että tunnit ei mene yli. Eli asiakas jää ilman apua sitten tai teet ilmaiseksi mitä olet luvannut.
Kenen tehtävä mehiläisessä on huolehtia näistä tunneista? Eikö esimies tee työvuorolistaa vai saatteko itse päättää milloin ja mihin avustustunnit käytetään? Jatkossa nyt vaan tarkemmin tiedustelet paljonko asiakkaalle on myönnetty tunteja käytettävän kuukaudessa/ viikossa ja laskette tunnit koko kuukaudelle niin ei tule enää tällaisia tilanteita. Esimies voi nyt ilmoittaa asiakkaalle että valitettavasti hän on käyttänyt tuntinsa.
Soitat ohjaajalle ja kerrot lupauksesi ja pyydät häntä ilmoittamaan asiakkaalle, ettet voikaan tulla. Olit luvannut asiakkaalle tekeväsi työtä, et vapaaehtoistyötä. Jos kuitenkin teet ilmaiseksi ja jotain sattuu, olet itse vastuussa esim. lääkärikuluista.
Olenko ainoa, joka ei ymmärrä avauksesta mitään?