Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys pankeista

Vierailija
10.02.2023 |

Onko kaikki saman ketjun pankit "samaa pankkia" vai mitä tarkoittaa paikallispankki?
Voiko siis olla että helsingin osuuspankki on täysin eri pankki kuin suonenjoen osuuspankki, enkä voi asioida näissä ristiin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit asioida, mutta esim tilitiedot ei näy kai suoraan. Mulla on kahdessa eri OPssa asiakkuus niin vaikuttaa että aina joutuvat vähän etsimään. Jos haluat vaikka sijoittaa eri aluepankissa niin tarvitsee avata myös siihen uuteen pankkiin asiakkuus. 

Vierailija
2/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit asioida, mutta esim tilitiedot ei näy kai suoraan. Mulla on kahdessa eri OPssa asiakkuus niin vaikuttaa että aina joutuvat vähän etsimään. Jos haluat vaikka sijoittaa eri aluepankissa niin tarvitsee avata myös siihen uuteen pankkiin asiakkuus. 

Kiitos. Olen vaihtamassa pankkia enkä tiennyt tällaista. Harmi että pankin vaihtoon ei taida olla olemassa mitään avustajia? Ihmistä joka kilpailuttaisi lainat yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkeja on erilaisia. Nämä osuuspankit ja pop-pankit taitavat olla osittain paikallisia, mutta sitten esim. Nordea tai Danske ovat sitten valtakunnallisia. Mulla on Nordeassa tili ja jossain lainaneuvottelussa (verkkoneuvotteluna) asiakaspalvelija oli ihan eri puolelta Suomea kuin itse.

Vierailija
4/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankkejan on kaksi eri ryhmittymää, OP ja POP.

Vierailija
5/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Olen vaihtamassa pankkia enkä tiennyt tällaista. Harmi että pankin vaihtoon ei taida olla olemassa mitään avustajia? Ihmistä joka kilpailuttaisi lainat yms

Niin, en tiedä kun ei ole ollut tarvetta tuohon. Näitä "rahalaitos.fi" ja "sortter"- tyylisiähän ainakin telkassa mainostetaan mutta en tosiaan yhtään tunne asiaa kun ei niitä lainoja ole eikä tarvetta. 

Vierailija
6/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa jokainen osuuspankki on erillinen yhtiö. Jokaisella on oma luottolaitostoimilupa, ja jokaisella niistä on oikeus erota yhteenliittymästä.

Käytännössä ne toimivat pitkälti kuin yksi yhtiö. IT-systeemitkin ovat yhteiset. Lisäksi ne ovat vastuussa toinen toistensa veloista.

Vierailija
7/7 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mitään apuja. Vaidon entisestä pankista S-pankkiin.

Menin ässälle ja sanoin haluavani siirtää asiakkuuden toisesta pankista.

Hoitivat homman, kesti pari viikkoa.

Netissä olisi voinut kuulema tehdä saman heti, mutta minulla ei ollut siihen mahdollisuutta.

Minun piti vain allekirjoittaa lomake.😘