Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisen sektorin työntekijät ovat kroonisia keskeyttäjiä

Vierailija
08.02.2023 |

Jättävät kaiken kesken!
Esim kävin kauan sitten työvoimatoimiston määräämänä sellaisella "työvoimaohjaajalla" tms jonka oli tarkoitus ohjata minut eteenpäin jatko-opintoihin tms, ohjata minut jonkinlaiseen "ammatilliseen suuntaan". Joten ohjaaja kysyi minulta "mikä sinua kiinnostaa?" Vastasin: "ei mikään". Ohjaaja sanoi: "Ihan varmasti jokin kiinnostaa. Mutta mikä?" Joten sanoin ohjaajalle: "Sä osasit selvittää että mua kiinnostaa jokin. Joten toivottavasti sä myös osaat selvittää että mikä mua kiinnostaa. Jos sä saat sen selville niin kerro sitten mullekin niin sitten mäkin tiedän".
Mutta ei se ohjaaja selvittänyt mikä mua kiinnostaa! Niin: se selvitti "asioiden alkupuoliskon" eli sen että mua kiinnostaa jokin. Mutta se ei selvittänyt "asioiden loppupuoliskoa" eli että mikä mua kiinnostaa. Se jätti siis selvittämisen kesken, puolitiehen. Ei tullut valmista!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vaan kiinnostava. Next

Vierailija
2/6 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön turhake yrittää olla hauska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa...

Joskus toiste jossain muualla kävin jonkun psykologin juttusilla. Puhuimme jostain mun elämäntapahtumasta. Psykologi kysyi "miltä susta tuntui kun se asia tapahtui?" Vastasin: "ei miltään". Psykologi sanoi: "ihan varmasti joltain tuntui". Jolloin vastasin: "Sä osasit selvittää että musta tuntui joltain. Joten toivottavasti sä osaat myös selvittää että miltä musta tuntui. Jos sä saat sen selville niin kerro sitten mullekin niin sitten mäkin tiedän".

Mutta ei se psykologi selvittänyt että miltä musta tuntui! Niin: se selvitti "asioiden alkupuoliskon" eli että joltain musta tuntui, mutta se jätti "asioiden loppupuoliskon" selvittämättä eli sen että miltä musta tuntui. Jätti selvittämisen kesken!

--

Tasan tollasia samanlaisia kroonisia kesken jättäjiä on koko julkinen sektori täynnä. Melkein kaikkialla missä mä olen käynyt saamassa jotain tuollaista ns "palvelua" niin on ollut sama juttu. Työntekijät tekevät työnsä vain puolitiehen ja siihen se sitten jääkin, eivät ikinä jatka työtään loppuun asti. Eli valmiiksi asti eivät ikinä tee töitään, valmista ei tule ikinä kun kaikki jätetään kesken.

Se joka kärsii tuosta keskeyttämisestä on se asiakas. Asiakkaan asioita ei ikinä saada hoidettua loppuun asti, asiakkaan asiat jäävät ikiajoiksi hoitamatta, kun työntekijät eivät niitä ikinä hoida loppuun. Vaikka asiakas tajuttoman kärsivällisesti loputtomiin odottaisi että työntekijä tekisi työnsä... niin ei se työntekijä työtään tee. Keskeyttävät työntekonsa aina lopullisesti, ikiajoiksi. Asiakkaan kärsivällisyyttä ei palkita, asiakkaan kärsivällisyydestä ei ole yhtään mitään hyötyä. Ikinä ne työntekijät eivät tulosta saa aikaan kun ikinä he eivät tee töitään loppuun. Jättämällä kesken ei tulosta tule.

Vierailija
4/6 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisit itse jotenkin tuuliajolla. Et tiedä miltä susta tuntuu, etkä tiedä mitä haluat. Ei hyvä ennuste.

Vierailija
5/6 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Eli jos psykologi kysyisi, että ei varmaan tuntunut miltään ja vastaisit, että ei niin. Samoin työkkärin täti kysyisi, että sua ei varmaan kiinnosta mikään ja vastaisit, että ei niin. Siinä kohtaa mikään ei olisi jäänyt puolitiehen.

Vierailija
6/6 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin olisit itse jotenkin tuuliajolla. Et tiedä miltä susta tuntuu, etkä tiedä mitä haluat. Ei hyvä ennuste.

Ne työntekijäthän tuollaisia asioita (tuntumiset, haluamiset, kiinnostukset,...) puhuvat, joten niiden työntekijöidenhän pitää nuo asiat tietää! He niistä puhuvat - joten heidän niistä täytyy tietää. Ei noista asioista asiakkaan tarvitse mitään tietää. Ei asiakas ole mikään psykologi, työvoimaohjaaja, sosiaalityöntekijä, lääkäri,...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän