Mitä tekisi itse?
Pieni työyhteisö, uusi työntekijä ilmoittaa olevansa kuumeessa ja pois työstä. Omalla ilmoituksella saa olla 3 päivää. Menet ryhmäliikuntaan rankkaan spinningiin ja tämä työkamu on siellä ja vetää kovan treenin. Samaan aikaan työpaikalla tehdään vajaalla koska tämä työkaveri puuttuu. Kertoisitko esimiehelle?
Kommentit (11)
Kertoisin. Jos onnistuu huijamaan niin entistä helpompaa seuraavalla kerralla. Melko röyhkeä on kyllä.
En kertoisi. Voi olla pätevä syy olla poissa vaikka kävisi kuntosalilla.
Jos jatkuvasti olisi poissaoloja, sitten ottaisin puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kertoi olevansa flunssassa
Saman dilemman kanssa paininut jo pitkään. Yksi työkaveri AINA poissa. Itse sitten bongailen häntä vapaa-ajalla tekemässä perusjuttuja ja tiedän, että huijaa olevansa kipeä kun oikeasti vaan laskee tarkkaan monta päivää voi per vuosi olla pois ilman että menettää palkkaa. Viime viikollakin oli katsomassa lapsensa hiihtokisoja toisella paikkakunnalla ja töihin ilmoitti olevansa kipeä. Ja muut paikkaa opetusta. Eikä kukaan kerro esimiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pätevä syy riehua kuumeessa kuntosalilla??
Vierailija kirjoitti:
Red flag!
Kommunismista opittua tuollainen.
En kertoisi mutta kuvaisin itsestäni treenivideon jossa työkaveri näkyisi taustalla ihan "vahingossa". Jakaisin tietysti treenini työkaverieni kesken.
Vierailija kirjoitti:
Saman dilemman kanssa paininut jo pitkään. Yksi työkaveri AINA poissa. Itse sitten bongailen häntä vapaa-ajalla tekemässä perusjuttuja ja tiedän, että huijaa olevansa kipeä kun oikeasti vaan laskee tarkkaan monta päivää voi per vuosi olla pois ilman että menettää palkkaa. Viime viikollakin oli katsomassa lapsensa hiihtokisoja toisella paikkakunnalla ja töihin ilmoitti olevansa kipeä. Ja muut paikkaa opetusta. Eikä kukaan kerro esimiehelle.
Vähän hassua valittaa, että kukaan ei kerro esimiehelle jos sinä itsekään et kerro.
Kertoisin