Oletteko lukeneet ihmisten kansalaissodan aikasia päiväkirjoja?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Miten niitä osaisi etsiä?
Kirjastosta hakusanoilla.
Mulla olisi myynnissä sisällissota kuvina 30 luvulta ensipainos. Haluaako joku ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi myynnissä sisällissota kuvina 30 luvulta ensipainos. Haluaako joku ostaa?
Kenen kuvia ?
Ja millaiset käyttöoikeudet ?
Riittävän moni uskoo, niin Jumalan Sana toimii.
Se toimii! Heh ;). T. Opetuslapsi
Vierailija kirjoitti:
Riittävän moni uskoo, niin Jumalan Sana toimii.
Se toimii! Heh ;). T. Opetuslapsi
Kannattaa ottaa lakki poissa päästä.
Isoäitini veli oli mukana, kun Rauman Äyhöjärveen pistettiin valkoisia. Kun käsi tuli ylös avannon reunalle niin se tuupatiin upoksiin. Tämä on siis se "päiväkirja" joka oli Forsmanin suvulla. Yksi valkoisissa ja yksi punaisissa. Veli painoi 36 kiloa tullessaan vankileiriltä. Ja lopuksi Stalin tappoi.
En ole lukenut, mutta Kjell Westön Kangastus 38 oli vaikuttavaa luettavaa, suosittelen.
Neanderthalensis kirjoitti:
Isoäitini veli oli mukana, kun Rauman Äyhöjärveen pistettiin valkoisia. Kun käsi tuli ylös avannon reunalle niin se tuupatiin upoksiin. Tämä on siis se "päiväkirja" joka oli Forsmanin suvulla. Yksi valkoisissa ja yksi punaisissa. Veli painoi 36 kiloa tullessaan vankileiriltä. Ja lopuksi Stalin tappoi.
Punainen veli veikkasi väärää hevosta. Ihan kuin Suomen ryccänmieliset nyt. Astuivat baskaan koko jalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen kuvia ?
Ja millaiset käyttöoikeudet ?
Voisin tutkia ja antaa tietoa.
Eihän toisten päiväkirjoja saa mennä lukemaan, eikö tuo mene jo kirjesalaisuuden piiriin?
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei kutsuttu silloin sisällissodaksi, joten tokko.
Ihmiset pohtivat silloin paljon ihmisyyttä. Samoja asioita minä pohdin nykyään.
Mummini alaikäinen veli vietiin muka punaisena vankileirille. Oli oikeaati ollut vain taisteluja piilossa taloyhtiön talousrakennuksessa. Sinne leirille kuoli. Oli tietty niin nuori ja kokematon, ettei pärjännyt aikuisille miehille, kun ruuasta oli leirillä pula.
Sitä ennen oli kidu tettu hyvin ilkeästi. Hänen perheensä näki hänet junavaunun ikkunasta viimeisen kerran. Näytti kauhealta ja kertoi kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa ehkä muistan väärin. Käyn kohta tarkastamassa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän toisten päiväkirjoja saa mennä lukemaan, eikö tuo mene jo kirjesalaisuuden piiriin?
Päiväkirjoista on tehty kirjoja yleiseen myyntiin.
Keskipalkka oli tuolloin 6 markkaa päivässä, mutta töitä ei saanut mistään eikä kaupoissa ollut ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaankin, Suomen vapaussota kuvissa, kaksiosainen kirjasarja. Otavalta. Kaikki oikeudet pidätetään. Säilyvätköhän ne oikeudet ikuisesti?
En ole vielä ehtinyt perehtyä näihin kirjoihin.
Miten niitä osaisi etsiä?