* Kukaan muu ollut ja/tai lähdössä Thaimaaseen alle 6kk kanssa *
Me ollaan lähdössä vkon päästä Phukettiin koko perheen voimin. Meillä on 3 lasta joista nuorin on 4kk 3vkoa.
Kokemusta meillä kyllä löytyy Thaimaan matkaajina, ja yksi kokemus kun keskimmäinen oli 7kk vanha.
Se mikä nyt tekee meidän matkan erilaiseksi on kun imetän tätä kuopustamme vielä ja tuntuu että maito ehtyy aika herkästi minulla muutenkin. Lisäksi asiaa ei auta se, että vauvelimme raivoaa rinnalla helposti ja en jaksaisi millään sitä lomalla alkaa harrastamaan. Kotona ne rintaraivarit ja tissiltä kieltäytymiset vielä menee koska on ns. yksityisyyttä olla kotona paljaiden tissien kanssa ja tehdä mitä erikoisempia temppuja saadakseni tyttömme syömään rinnalta. Hotellissa en viitsi sen takia istua 6 kertaa/pvässä jotta onnistuisin " vain" antamaan rintaruokaa.
Lähinnä ajatuksenani on et olisi kiva kuulla miten muilla on maito riittänyt matkalla kuumissa maissa/Thaimaassa ja muutenkin miten reissu meni pienen vauvan kanssa. Huonot ja hyvät asiat matkan päällä.
Mua ei kyllä ahdista ajatus et rintamaito loppuisi matkalla koska mulle 6kk imettäminen on ihan riittävä saavutus. Tosin vaikeapa on arvioida korvikkeen määrää mukaan kun ei sitte tosiaan tiedä koska ja loppuuko se oma maito...
Marieela kera tyttö-Palleron
Thaimaassa kyllä olimme, mutta lapsi oli silloin jo 1,5v. Sen sijaan olimme Turkissa noin 7kk ikäisen kanssa, ja vauva kieltäytyi matkan ajan lähes kokonaan kiinteistä (muistaakseni kerran söi puuroa ja toisen kerran hieman sosetta) eli käytännössä täysimetin koko 2 viikon reissun.
Olimme keskellä kesää paahtavassa kuumuudessa, mutta maidonmäärään sillä ei ollut vaikutusta, tietenkin jouduin juomaan ihan valtavasti koko ajan, koska nestettä haihtui muutenkin iholta tavallista enemmän. Kuljin siis juomapullo tai limulasi kädessä miltein koko ajan :) Vauva piti huolen, että sai osansa ja oli meillä tuttipullokin vesipullona mukana, muttei sille tarvetta, koska imetin joka kitinään kun ei tiennyt onko jano vai mikä.
Jos kovin huolettaa maidon riittävyys, niin ota jauhemaista korviketta varuiksi paketti mukaan. Vaikka jäisikin käyttämättä niin ainakaan et stressaa mitä käy jos maito loppuu. Tuskin se maito niin seinään loppuu, että korviketta tarvii valtavia määriä ja luulen, että siinäkin tapauksessa myös thaimaasta löytyy vastaaavia tuotteita.
Mukavaa matkaa!