Maksaako sossu määräaikaisen työn asunnon vuokran työpaikkakunnalla?
Itse tietysti maksaisin sen asunnon vuokran, johon palaan kun työ päättyy.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työtön, niin periaatteessa Kela maksaa parin kuukauden vuokran.
En linkkiä avannut mutta tarkkana oltava että tuon avustuksen saa. Itse en saanut senttiäkään avustusta mistään vuokraan enkä muuttoon vaikka periaatteessa olisi kuulunut työttömänä työllistyjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En linkkiä avannut mutta tarkkana oltava että tuon avustuksen saa. Itse en saanut senttiäkään avustusta mistään vuokraan enkä muuttoon vaikka periaatteessa olisi kuulunut työttömänä työllistyjänä.
Sitten ehdot eivät ole täyttyneet tai olet itse mokannut jotain. Puhtaasti vuokria tai muuttokustannuksia tuolla ei varsinaisesti makseta vaan avustus on saman suuruinen kuin peruspäiväraha ja työmarkkinatuki.
"Liikkuvuusavustusta voidaan maksaa, jos otat vastaan vähintään 2 kuukautta kestävän työsuhteisen työn tai osa-aikatyön, jossa päivittäinen työmatka kestää yli 3 tuntia (osa-aikatyössä 2 tuntia). Avustuksen saa vain toteutuneilta eli tehdyiltä työpäiviltä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ehdot eivät ole täyttyneet tai olet itse mokannut jotain. Puhtaasti vuokria tai muuttokustannuksia tuolla ei varsinaisesti makseta vaan avustus on saman suuruinen kuin peruspäiväraha ja työmarkkinatuki.
"Liikkuvuusavustusta voidaan maksaa, jos otat vastaan vähintään 2 kuukautta kestävän työsuhteisen työn tai osa-aikatyön, jossa päivittäinen työmatka kestää yli 3 tuntia (osa-aikatyössä 2 tuntia). Avustuksen saa vain toteutuneilta eli tehdyiltä työpäiviltä."
Reilun vuoden olin työttömänä (en siis pitkäaikaistyötön) ja työkkäri ei pakottanut ottamaan työtä vastaan vaan olin itse halukas lähtemään. Itse ei missään tapauksessa saa olla millään tavalla aktiivinen lähtemään töihin muuten kun pakotettuna jos aikoo jotakin avustusta saada.
https://www.kela.fi/liikkuvuusavustus