Raskaana ja kohdunkaulalta veristä vuotoa
Ei kuulemma ole syytä huoleen mutta minä en vaan voi olla huolehtimatta.
Mikä tuota voi aiheuttaa nyt.
Kommentit (32)
Toisilla tulee alussa jopa kuukautiset
Luota siihen mitä neuvolassa sanotaan.
Minullakin tuli vähän. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Millä viikolla?
19
Mulla oli alkuraskaudessa tuollaista. Poika on nyt jo 14v! Ymmärrän kyllä että tuollainen huolestuttaa, itsekin olin kauhuissani. En vieläkään tiedä mistä johtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä viikolla?
19
Mulla tuli myös parina päivänä puolivälin lähestyessä, oliskohan ollut rv 16-17. Istukka oli kohdunsuulla ja vuoteli. Alkoi koronarokotteesta seuraavana päivänä, en tiedä vaikuttiko asiaan, mutta kävi mielessä jos olisi vaikuttanut, koska aiemmissa raskauksissa (3) ei vastaavaa ole ollut. Äitipolilla kävin kuitenkin ultrattavana ja kaikki ok, ymmärsin että vastaavaa tapahtuu ja on useimmiten ihan viatonta.
Mene ihmeessä näytille jos huolettaa!
Olen käynyt näytillä ja sanoivat että ei ole vaarallista. Jotenkin vaan on olo että ei ole hyvä jos vuotoa on.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt näytillä ja sanoivat että ei ole vaarallista. Jotenkin vaan on olo että ei ole hyvä jos vuotoa on.
Usko mitä neuvolassa sanotaan. Jos vuoto lisääntyy tai kipuja tulee niin ota yhteyttä. Tuolla strassaamisella aiheutat itsellesi turhaa pahaaoloa.
Kaverilla oli kovaa vuotoa, jonkin sortin hematooma, syntyi kuitenkin terve täysiaikainen vauva. Ymmärrän että huolettaa, itseänikin huolettaisi, mutta ainakin pieni vuoto kai aika tavallista. Huolestuisin enemmän jos vuoto muuttuu runsaammaksi.
Mulla oli myös samoilla viikoilla pientä veristä vuotoa. Neuvolassa sanottiin, että saattaa johtua kohdun verisuonien katkeilusta. Kaikki oli onneksi kunnossa.
Älä huolehdi, todennäköisesti kaikki on hyvin sinullakin.
Entä jos menee yksityiselle gynekologille, jolla on tuon alan pätevyys eli raskauden aikaiset ongelmat. Pitäähän joku syy löytyä ja kertoa sinulle, vaikkei huolta olisi. Ja ultra samalla?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos menee yksityiselle gynekologille, jolla on tuon alan pätevyys eli raskauden aikaiset ongelmat. Pitäähän joku syy löytyä ja kertoa sinulle, vaikkei huolta olisi. Ja ultra samalla?
Kyllä ne on ihan samat lääkärit ja proseduurit kunnallisella kuin yksityiselläkin. Jos jotain hälyttävää on, ei ne jätä kunnallisella sitä kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Voisihan tuota käyä yksityiellä vielä varmuuden vuoksi. Ompahan sitten toinenkin mielipide tilanteesta.
Oletko ollut yhteydessä vain neuvolaan vai myös naistentautien päivystykseen? Verenvuoto EI ole normaalia mutta rv19 ei juuri mitään voida tehdä. Mutta esim tulehduksia voidaan hoitaa joten mars tutkimuksiin. Älä usko neuvolaa
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut yhteydessä vain neuvolaan vai myös naistentautien päivystykseen? Verenvuoto EI ole normaalia mutta rv19 ei juuri mitään voida tehdä. Mutta esim tulehduksia voidaan hoitaa joten mars tutkimuksiin. Älä usko neuvolaa
No nyt alkoi ahdistamaan. Olen ollut yhteydessä neuvolaan ja kävin eilen näytillä sanoivat että vuotaa kohdun kaulalta ja voi elää aivan normaalisti kun on vaaratonta.
Pitää varata aika yksityiselle ehdottomasti.
Mikset soita suoraan sairaalan naistentautien osastolle?
Vierailija kirjoitti:
Voiko niin tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko niin tehdä
Voi ja siellä on yleensä päivystys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko niin tehdä
Ei voi. Osastolle pitää olla lähete. Naistentautien päivystykseen tulee soittaa ennen kuin menee.
Mistään tulehduksesta ei voi olla kyse, ellei ole tulehdusoireita kuten paha haju. Todennäköisesti kyse on täysin vaaraton vuoto, jollaista kohdunkaulalta voi joskus tulla.
Millä viikolla?