Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopeiden raideyhteyksien hyödyt jäävät kustannuksia pienemmiksi, ilmastovaikutukset selvästi negatiivisia

Vierailija
24.01.2023 |

Selvityksen perusteella miljardeja maksavat raideliikennehankkeet vaatisivat paljon julkista rahaa. Vaikka lisäksi olisi mahdollista saada yksityistä rahoitusta, senkin arvioidaan edellyttävän valtion takausta investoinneille.

Vuosikymmeniä kestävien hankkeiden kustannusarvioihin liittyy huomattavia epävarmuuksia, ja niiden julkiselle sektorille aiheuttamia kokonaiskustannuksia on mahdotonta arvioida etukäteen. Myös velkarahoitukseen liittyy riskejä.

https://yle.fi/a/74-20014231

Oliko niin, että Suomi on sitoutunut vähentämään CO2-päästöjä? Miten on vihreät ja vihreämieliset poliitikot, laitetaanko nyt takaisin hyllylle tällaiset suuruudenhullut, mutta ympäristölle haitalliset projektit?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvityksen mukaan raidehankkeiden ilmastovaikutukset ovat selvästi negatiivisia. Merkittävä osa niistä syntyy rakentamisen aikana, ja niiden laskennallinen takaisinmaksuaika liikennöinnistä saatavilla päästövähenemillä on 140330 vuotta.

Arviot on tehty nykyisen rakennusteknologian puitteissa, ja on mahdollista, että tulevaisuuden innovaatiot mahdollistavat ilmastoystävällisemmän rakentamisen. Takeita siitä ei kuitenkaan ole.

Vierailija
2/9 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vihersiirtymässä ole ennenkään luvuista tai faktoista välitetty, tunnepohjalla mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^up

Vierailija
4/9 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä oli päivänselvää kaikille, jotka vähänkään vaivautuivat ajattelemaan itse. Järkeä päätöksentekoon, kiitos!

Vierailija
5/9 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherhankkeeksi Turun rata on aika hyvä, rakentamisen ilmastopäästöjen takaisinmaksuaika on vain 140 vuotta.

Vierailija
6/9 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoko on todella tärkeämmät kuin juna välille Kuopio - Joensuu? :D

Siinä olisi mahdollista saada oikeasti Suomen mittakaavassa tärkeä kaksoiskaupunki pystyyn, sen sijaan että hiotaan muutama minuutti muutenkin lyhyiltä väleiltä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että Suomi on, no pitäisi olla Sannan ja kumppaneiden mielestä, reilun kymmenen vuoden päästä. Eli hiilipäästöjä pitää leikata kaikkialla muualla paitsi vihreiden omissa kannattamattomista projekteissa.

Vierailija
8/9 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi saada kommentteja joltain vihreältä kaupunginvaltuutetulta. Pelastaako Suomi maailman vai ei? Onko kaikilla päästöillä väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ansaitsee noston

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän