HEPATOOSI - virhe labra-arvoissa?
 Huhuu, raskaushepatoosia sairastavat... Onko kellään maksa- ja sappiarvot lähteneet itsekseen laskuun?
 Minulla nousseet tasaisesti loppuraskaudesta, mutta uusimmassa mittauksessa lähes puolittuneet entisestä! Onko muille käynyt näin vai onko tämä " lääketieteellinen ihme"  vai pelkkä virhe labra-arvoissa?
Kommentit (5)
 En osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, mutta kerkesin jo kirjottamaan tonne alotuksen samaisesta aiheesta.
 Olen vkolla 21 ja paikat alkaneet kutisemaan. Ihan tasasesti jokapuolelta ja nyt alotin tehorasvauskuurin, jos auttais. Mutta onko kutina merkki aina hepatoosista vai voiko olla raskasuoire? Ja nyt kun olen vkolla 21, voidaanko sitä edes tässä vaiheessa todeta? Olen menossa perjantaina (kun tulen matkoilta) verikokeeseen. Eihän mulla vauvan kannalta sinne välitöntä hengenhätää ole? En vaan pääse aikasemmin ja se askarruttaa...
 Olis kiva, jos kerkeisitte vastaamaan, kenellä aiheesta tietoa.
 [color=blue]Raskauskutina iskee yleensä joskus rv 30 jälkeen, jos iskee. En usko, että jo puolessa välissä raskautta.
 Mulla ainakin kutisi mahaa, kämmeniä ja jalkapohjia. Kutinaa yleensä iltasin ja öisin.
 Jos sulla on hepatoosi niin kyllä sen voi todeta aina verikokeesta oli viikot mitkä tahansa menossa.
 Itellä ihan hilseilee nyt masu, joten kuivuutta kutisee :) arvot toistaseksi kohillaan.
 Ja tosiaan loppuraskaudessa raskaushepatoosi voi olla sikiölle kohtalokas. Siksi joutuu tarkkaan seurantaan, jos kutina iskee.
 Zatu ex-kutinamami rv 30+1

joka laski arvoja. Toisessa raskaudessa arvot vaihteli, varsinkin loppuaikana. Joten on mahdollista että ne myös laskevat, saattavat nousta taas jonkin ajan päästä. Käynnistävät varmaan viikolla 39 synnytyksen joka tapauksessa?
 Kiitos tiedosta, Joanna-74. Oliko muilla vielä kokemuksia?
 Jos arvot kerran voivat heittelehtiä, täytyy hakeutua ensi viikollakin labraan, vaikka terkkarin mielestä ei ole tarpeen (!).
 Nyt arvot laskivat niin selvästi hälytysrajojen alle, että elleivät radikaalisti nouse, tuskin joudun tässä raskaudessa äitipolille saati käynnistykseen.
luulisin että labravirhe, jos ne arvot on ihan tosissaan on olleet koholla. Ei raskaushepatoosi parane kuin synnyttämällä.