Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Endoleikkaus

Vierailija
17.01.2023 |

Kuinka nopeasti diagnoosin saamisesta meni, että pääsit leikkaukseen? Millaiset leikkausjonot ovat kokemuksesi mukaan?

Minulla hormonihoito ei auta kipuihin yhtään, ja aion esittää toiveen leikkaukseen pääsystä. Minulla on diagnosoitu endo kohdussa ja munasarjoissa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/3 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla poistettiin pesäkkeitä labaroskopisessa tutkimuksessa, kun endometrioosi epäilyä tutkittiin, niin samalla tapahtui leikkaus. 

Tosin itselle se leikkaus aiheutti pahemmat kivut ja olin työkyvytön vuosia. 

Minulla auttoi endometrioosiin Visanne 2mg. Vuodot pysynyt poissa ja ei juurikaan haittoja ollut. Toki jokainen on yksilö, et mikä sit kellekin sopii.

Pyysin viimevuonna uutta leikkausta, mutta eivät suositelleet, koska leikkaustoimenpiteitä tehdään harvemmin juuri siitä syystä ettei ole auttanut niin hyvin kipuihin.

Kuitenkin lääkäri aina arvioi tilanteen mukaan eli sinulla se voisi auttaa ja jos lääkehoito ei tehoa niin on silloin mielestäni pätevä syy mennä leikkaukseen.

Eli ota puheeksi lääkärin kanssa. Tuntemani endo kaverit pääseet 2-6kk välillä. Voi kaiketi päästä nopeammin jos tilanne on sietämätön, mutta voi joitain kuukausia mennä.

Triptyl auttoi itsellä kipuihin, ja Venlafaxin mutta sitä en voi suositella koska minulle puhkesi luuytimen tuotantohäiriö siitä venlasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta leikkaus olisi perusteltu, kun kivut on päivittäisiä. Kipulääkkeitä menee tosi paljon ja kivut aiheuttaa luonnollisesti esim unettomuuden. Lisäksi mulla on ollut nyt migreeniä ehkäisypillereistä (toispuoleinen päänsärky ja näön sumentuminen). 

Tiedä sitten, ehdottaako lääkäri vain jotain toista hormonivalmistetta, esim tuota Visannea, ennen kuin suostuu harkitsemaan leikkausta. Endometriooma on mulla melko iso, ja painaa ikävästi.

Olen kuullut kyllä Visannesta paljon hyvää ja huonoa..

Ap