Tunnen oloni huonoksi työntekijäksi kun en koskaan tee ylimääräisiä vuoroja
Olen kaupassa töissä 15h/vko sopimuksella. Lisäksi opiskelen yliopistossa. Tunnen aina huonoa omatuntoa koska en koskaan suostu ylimääräisiin vuoroihin. En vaan jaksa, ehkä sit oon laiska, mutta olen ollut tuolla 2v ja teen tasan sen 15h/vko. Muita joilla työnantaja myös aina kyselee et tekisittekö enemmän mut ette tee?
Kommentit (7)
Minä teen täyttä työviikkoa ja en myöskään suostu ylitöihin. Kyllähän se mietityttää että mihin mustalle tai joustamattoman työntekijän listalle sitä joutuu kun aina vaan kieltäytyy. Minä en vaan jaksa enempää, tarvitsen vapaa-aikani enkä tarvitse ylitöitä rahan takia.
Olet hyvä työntekijä. Hyvällä työmtekijällä on selkäranka. Huono työntekijä sanoo vain juujuu ja suostuu mihin vain
Jos sopimuksessa lukee 15h, silloin se on 15h. Työantaja hankkii lisää työvoimaa, jos nykyinen väkimäärä ei riitä.
Onnittelut, osaat pitää rajasi! Huonolle omatunnolle ei ole syytä.
Minä olin nuorempana vässykkä, joka ei osannut sanoa ei. Burn out opetti, että se tie ei ole toimiva. En tee ylitöitä.
Sanot omatunnolle, että suu suppuun. Sinun päätoiminen työsi on opiskelu. Ei ole mitään järkeä polttaa itseään loppuun suostumalla kaikkeen, mitä ahne kauppias ehdottaa. Pidä kiinni siitä, että pidät puolesi. Kukaan muukaan ei sitä sinun puolestasi voi tehdä.
Minäkään en tehnyt! Haistatin paskat koko paikalle ja lähdin.