Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos samassa firmassa on avoinna samanlainen paikka, jota hait vuotta aiemmin, etkä silloin päässyt edes haastatteluun, hakisitko nyt?

Vierailija
15.01.2023 |

Itse mietin ensin, että pitäkää tunkkinne, mutta pitäisikö sittenkin hakea?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hakisin.

Vierailija
2/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ja nyt samassa paikassa jo yli kymmenen vuotta. Onneksi pääsin toka kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakisi. Paikassa on varmaan jotain vikaa, kun se edeltävä valittu lähti niin pian pois. 

Vierailija
4/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska a) pitäkää tunkkinne ja b) paikka tuli noin nopeasti uudestaan hakuun eli mahdollinen red flag.

Vierailija
5/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut ja käynyt haastattelussa samassa paikassa useamman kerran. Henkilöstön vaihtuvuus ei ihmetytä, koska siellä on noin kymmenen ihmistä samanlaisissa hommissa. Aina joku jää eläkkeelle tai vaihtaa työpaikkaa. Niin juu ja hainhan minä ensimmäisen vakkari duunin yritykseenkin, mistä sain kenkää. Ehdin toki itsekin olla viisi vuotta toisessa firmassa töissä siinä välissä.

Vierailija
6/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin yrityksessä jossa tehdään konsultointia tai projekteja saman roolin henkilöitä tarvitaan lisää ja lisää, mutta ei aina samalla kertaa. Itse ottaisin tämän toisena tilaisuutena tai sinnikkyyden osoittamisen mahdollisuutena, kuin jonain vihan osoittamisena.

Vierailija
7/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos työpaikka kiinnostaa mua.

Vierailija
8/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edellisenä vuotena on ollut se 200 hakijaa, niin on sinussa ei välty ole toettu olevan mitään vikaa, hakijoita on vain ollut niin paljon. Ehdottomasti kannattaa hakea.

Vierailija
9/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakisi, minulla on ylpeyteni. Edellisessä työpaikassani, kun projektini oli päättymässä, tein (työnantajan toimeksiannosta tietysti) hakemuksen uudelle projektille ja se sai rahoituksen. Hallitus ehdotti, että laitetaan paikka avoimeen hakuun. Jos olisi laitettu, en olisi hakenut edes sitä. Onneksi työnantaja ehdotti, että palkataan sen sijaan suoraan minut ja hallitukselle se oli ok.

Vierailija
10/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yhtä paikkaa ja haastattelussa kävin. En tullut valituksi enkä hakenut enää kun samanlainen paikka tuli aika pikaisesti taas hakuun. Oli ilmeisesti se ensimmäiseksi valittu lähtenyt kävelemään. Kertoo ihan tarpeeksi siitä firmasta.

Vierailija
11/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit hakea! Yrityksissä tilanteet ja osaamistarpeet muuttuu, joten tällä kertaa voit hyvinkin tulla valituksi tehtävään. Olen itse rekrytoinut paljon ja mun mielestä on kiva huomata, jos joku hakee uudestaan meille töihin. Toki sitä ei välttämättä aina edes huomaa, mutta joskus sen näkee rekrytointijärjestelmästä.

Vierailija
12/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hakisi. Paikassa on varmaan jotain vikaa, kun se edeltävä valittu lähti niin pian pois. 

Onhan noita firmoja joihin haetaan samoihin hommiin neljän kuukauden välein työntekijöitä. Sitten on paljon isompia firmoja, joissa samalla tehtävänkuvauksella voi olla useampiakin kymmeniä työntekijöitä. Ja toiset ovat vaihtelunhaluisempia ja hakevat paremmin palkattua työtä heti kun kykenevät.

Vierailija
13/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri haki uudestaan ja pääsi. Harmi. Olisivat saaneet jättää valitsematta

Vierailija
14/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muuten yrityksen, joka on 1997 vuodesta asti rekrynnyt lamoista huolimatta jatkuvasti uutta väkeä. On sieltä poiskin lähdetty, mutta viiden hengen puljusta kasvoi yli sadan työntekijän yritys. Eli ei kerro välttämättä mitään, jos samansorttinen työpaikka on auki vaikka muutaman kuukauden välein.

Vierailija
15/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakenut. Päättelin, etten ole ihminen, jota he tarvitsevat/kaipaavat.

Vierailija
16/16 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän