Ostatteko auton pelkän netin perusteella?
Siis nettikuvan ja selosteen mukaan, miten on toiminut. Oletteko saaneet sellaisen auton kun oletitte sen olevan vai tuliko "sika säkissä?
Kommentit (17)
No ei todella!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos kyseessä on merkkiedustusliike, paikan päällä varmistus on muodollisuus. Jobbarin auton tulisin tarkemmin ja varmistaisi taustat.
Vierailija kirjoitti:
Nettikuva :D
Kai nyt tarkistat Trafin onko kolaroitu, katsastukset, veroasiat kunnossa. Histora se mitä sulle sanotaan jne.
Kyseessä autoliike, eli juuri nettikuvia tarjolla. Mitä siinä oli ihmeellistä?
Kolmanneksi yksityiseltä en autoa osta suoraan.
Kuvat saa kiinnostumaan, sitten paikalle kokeilemaan ja kaupat sillä hetkellä jos olen tyytyväinen.
Trafista tarkistan aina omistajatiedot ynnä muut auton historiaan liittyvät jutut. Auton ostan aina liikkeestä ja mukana on läheinen joka on automekaanikko koulutukseltaan. Koeajo radio suljettuna, kuuluu epämääräiset äänet jos on kuuluakseen. Huoltokirja on löydyttävä.
Viimeisin ostamani auto on ollut yhdellä omistajalla ennen mua ja huoltokirja + katsastushistoria oli moitteeton. On ollut hyvä auto, nyt kuudetta vuotta mulla. Autollakin ikää jo 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt tarkistat Trafin onko kolaroitu, katsastukset, veroasiat kunnossa. Histora se mitä sulle sanotaan jne.
Kyseessä autoliike, eli juuri nettikuvia tarjolla. Mitä siinä oli ihmeellistä?
Et siitä kuvasta näe autosta yhtään mitään. Katso Trafi. Ja sen jälkeen huoltokirja.
Käytettyä autoa ostaessa kannatta se tarkastaa huolella.
Potkaise jokaista rengasta ja tarkista että niissä on ilmaa (myös renkaan alaosassa).
Tarkista pissapojan nesteen väri, jos kauniin väristä ja tuoksuu orvokeille, nesteet autossa ok.
Ajaessa tarkista vaihdekepin nupin kunto. Jos vaikuttaa vielä kunnossa olevalta ja varsi tanakalta kuin lipputanko suurlähetystön seinässä, ajovarusteet ovat ok.
Katso takakonttiin ja tarkista varoituskolmion olemassaolo. Ellei sitä ole, pyydä myyjältä sellainen mukaan tai tingi hinnasta seitsemän euroa.
Jos auto kulkee eteenpäin ja ainakin jossain määrin taaksepäin, kannattaa autosta maksaa pyydetty hinta, sillä mietipä kuinka usein sillä autolla ajattelit peruutella Lieksasta maalikylille.
Ostin Saksasta myyjän sähköpostin perusteella. Autonvalmistajan nimellä esiintyväktä isolta myymälältä.
Olin siis kertonut hyvin tarkkaan minkälaista haen, sellainen, mutta huippuvarusteilla tuli tarjolle ja myyjän kertoessa hinnan mentiin selvästi alle mitä olin ajatellut. Kysyin tarkentavia, maksoin käsirahan, kävin työreissun pienellä poikkeamalla koeajamassa, yritin tinkiä joka ei jälkeenpäin kuultuani ole saksalaisille myyjille kovin imartelevaa, sain pari kaupanpäällistä ja maksoin loput.
Uusi VW ID3. Katsottiin vain Youtube videoita ja sitten sähköpostilla tarjouskeskustelut ja tilaus.
Klikkasin ketjua, koska luin otsikon väärin "...pelkän penkin perusteella?"
Uudet autot olen aina ostanut ilman koeajoa. Netistä tutkin ominaisuudet ja liikkeessä teen kaupat myyjän kanssa. 3-5kk joutuu yleensä odottamaan uutta autoa.
eikö siihen eduskuntatalon lähelle tuotu jotain käytettyjä,hieman palovammoja?
Uuden voisin ostaa. Käytetyn haluan aina nähdä ja koeajaa, ellei nyt ole joku merkkiliikkeen uudehko takuuvaihdokki.
Om den är "delivered for inspection" så varför inte?