Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran sisäsiisteys

Vierailija
11.01.2023 |

Meille muutti kaksi viikkoa sitten kääpiövillakoira. Ikää tällä nyt 10vk. Aiemmin on koirat opetettu siten että nostetaan ulos aina kun herää, on leikkinyt, syönyt ja muutenkin joka välissä vähintään tunnin välein. Nyt tämä nykyinen ei suostu asioitaan ulos tekemään. Pidättelee niin kauan että tullaan sisälle. Olen koittanut seistä koiran kanssa tuolla ulkona niin kauan että sen olisi pakko tehdä, mut se jäätyy ilmeisesti ennemmin vaikka kuoliaaksi kun tekee asioitaan. Mulla ei resurssit riitä enää kauempaa sen kanssa seisoskella tuolla. Seisoo minun jalkojen päällä ja hyppii niitä vasten sekä vinkuu että pitäisi sisälle päästä. Kasvattaja kehoitti että seisoo vaan niin kauan että tekee, mut mulla ei ole aikaa kymmentä kertaa päivässä seistä kahta tuntia ulkona että pentu pissaa. Sisällä tekee alustalle, edes siihen ei suostu ulkona tekemään. Pennulla on selkeästi kylmä, takki on päällä mutta hakeutuu kenkien päälle ettei tassut osuisi lumeen.

Meneekö tämä pentu nyt pilalle jos ei onnistuta tässä ekojen kuukausien aikana? Meillä kaksi aikuista villistä ennestään jotka oppineet helposti, tosin molemmat tuli kesä aikaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvipentu on paha :( en ole koskaan ymmärtänyt kuka niitä suostuu ostamaan.

Auttaisko tossut? Jos ongelma tassujen palelu ettei halua olla ulkona.

Vierailija
2/2 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keskitalvella syntyneellä pennullamme kesti kyllä pitempään oppia sisäsiistiksi kuin kesällä syntyneellä koirallamme. Jollei suostu tekemään yrityksestä huolimatta ulos, niin antaisin tehdä aluselle sisälle (kannattaa silti sitä ennen aina yrittää). Kevät ja kesä tuo helpotuksen ja oppii sitten. Ei hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi