Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teidän lapset olla youtubessa?

Vierailija
11.01.2023 |

Ollaan ehkä vanhanaikaisia kasvatustyyliltä, mutta emme päästä lapsia youtubeen sen arveluttavien videoiden vuoksi. Kuitenkin nyt 10v on alkanut protestoimaan kun kaveritkin pääsee. Pitäisikö höllätä otetta ja miten voin seurata, ettei pääse mihin tahansa vahingollisille videoille? YouTube Kids on kuulemma myös täynnä epäilyttäviä videoita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettamalla löytyy vain varoittavia juttuja youtubesta. Niitä olen lukenut ja päättänyt jatkaa YouTube-kieltoa meillä. Ap

Vierailija
2/8 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat jotka kuvittelee kontrolloivansa tuon ikäisten netin käyttöä....

No onhan niitäkin jotka uskoo joulupukkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkaa olla nykypäivänä samaa luokkaa kieltona, kuin että olisit 30 vuotta sitten kieltänyt lastasi lukemasta sanomalehteä. Missä pullossa ajattelit lapsesi kasvattaa?

Vierailija
4/8 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat jotka kuvittelee kontrolloivansa tuon ikäisten netin käyttöä....

No onhan niitäkin jotka uskoo joulupukkiin.

En kuvittele. Lapset eivät käytä meillä tietokonetta. Heillä on puhelimet, mutta ei hakukoneita niissä.

Vierailija
5/8 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä alkaa olla nykypäivänä samaa luokkaa kieltona, kuin että olisit 30 vuotta sitten kieltänyt lastasi lukemasta sanomalehteä. Missä pullossa ajattelit lapsesi kasvattaa?

Koska minä olen se, joka joutuu lohduttamaan öisin kun itkevät pelkojaan ja ahdistuksiaan netissä näkemiäänsä asioita, olen todennut pääseväni helpommalla kun välttävät koko paikkaa kunnes kasvavat. Toinen on 10 toinen 8.

Vierailija
6/8 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitetut alaikäiset saa olla mm. YouTubesta, vaikka heidän vanhemmat ei sitä hyväksyisikään, eikä välttämättä hyväksy heistä sijoituspaikoissa vastaavat aikuisetkaan. Sijoitettujen alaikäisten netin käyttöä ei nykykäytäntöjen ja lakien mukaan voida valvoa ja estää mitenkään lastensuojelussa alaikäisten parissa työskentelevien aikuisten toimesta. Sellaista lasten etua tässä maassa..

Edes vanhempien toivoessa ikätason mukaista valvontaa oman sijoitetun lapsen/nuoren netin käyttöön ei sitä ainakaan tähän mennessä olla kyetty mitenkään järjestämään sijoituspaikoissa työtä tekevien aikuisten toimesta. Vähintään jotkut heistäkin on huolissaan tästä nykytilanteesta.

Kotona asuvien alaikäisten kanssa sentään on vielä mahdollista vaikuttaa vähän/jonkin verran paremmin siihen mitä he netissä puuhailevat. Nuo alaikäiset, joita pitäisi suojella yhteiskunnan taholta tässä maassa saavat puuhastella netissä aikalailla vapaasti..

Vierailija
7/8 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ei oltu tehty suoraan sanoen selkeitä sääntöjä lapselle asiasta. Oli sitten itse tehnyt 7v omia videoita utubeen. Videoissa oli rekkoja ajelemassa ja lapsi sitten selosti mitä sen rekan pitää tehdä. Hänellä oli vielä R-vika silloin eli puhe oli "ja tästä listeyksestä lekka kääntyy vasemmalle. Lekan pitää jalluttaa ennen seulaavaa mutkaa ja vaihtaa vaihde...".

Katselukertojakin löytyi useampi sata. Lasta kyllä hävetti kun "jäi kiinni". Ei siis oltu vihaisia, lähinnä harmitti ettei ollut kertonut. Vähän kyllä salaa naurettiin.

Nyt teini ja todellinen tietokonevelho. Pakko kyllä välillä kuittailla näistä "lekkavideoista" yhä.

Vierailija
8/8 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa katsoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme