Nopsasti kaakeleilla vipeltäviä toukkia kylpyhuoneessa, mitä teen
Kun valot avaa, sujahtavat nurkkiin ja rakosiin.
Kommentit (6)
Minun kissani söi sokeritoukat sukupuuttoon wc kaakeleilta. Eli hommaa metsästäjä.
Ei auta muu kuin tuholaistorjunta. Siis ota yhteyttä isännöitsijään/kiinteistöhuoltoon. Jos asutte kerros-tai rivitalossa niin niitä on muissakin asunnoissa.
Sokeritoukkia...
Viihtyvät kosteassa ja syövät orgaanista ainetta.
Elikkä puhdista lattiakaivot perusteellisesti liasta. Tarpeeksi usein.
Jos voit, nosta lattialämpöä jotta lattia ym kuivuu nopeammin.
Tietty jos pesutilat muutenkin likaiset, niin puhdistus...
Kaada kiehuvaa vettä lattiakaivoon. Tulevat sieltä ja kuuma vesi tappaa ne.
Ensinnäkin siivoa hyvin ja säännöllisesti. Ja kylppärin lattiaviemärit kannattaa siivota usein ja kaivaa sieltä kaikki hiukset sun muut pois. Sen jälkeen jynssään sen kunnolla yleispesuaineella ja lopuksi kaadan vielä ison kattilallisen kiehuvaa vettä päälle. Näin toimimalla nuo öttinkäiset on vähentynyt huomattavasti, vaikka joskus harvakseltaan niitä vielä näkyy. Toki siivousten välilläkin kannattaa välillä kaataa kiehuvaa vettä viemäreihin. Siinä olen laiskotellut
Ja sitten: jos näette huusholleissanne hämähäkkejä, älkää tappako niitä! Ne ovat suorastaan hyväntekijöitä meille. Itse olen ilmeisesti siivonnut liian huolellisesti koska tänä talvena en ole nähnyt yhtään hämppyä huushollissani. Ilmankos noita ötököitäkin näkyy taas normaalia enemmän.
Sokeritoukkia luultavasti. Onko sellaisia hopeisia pisaran muotoisia? Liiskaa mitä näet ja kaada viemäreihin, lattiakaivoon kiehuvaa vettä. Se tuohoaa ne.