Maria Menounos: Tämä paikka on talven ihmemaa, hän hehkutti kuvan ohessa
Onko tämä edes totta? Hän ihasteli näkemäänsä
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/82b0b639-26f2-442c-bfa3-99faa3…
Voi kun suomalaisetkin osaisivat arvostaa omaansa.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset matkaavat etelään? Mieti sitä, ap, niin ehkä joskus avautuu sullekin.
Joka aamu kun rämmitään töihin tässä talven ihmemaassa, siitä karisee se lumous. Ei tarkoita, ettei ihminen arvosta tai näe kauneutta kotimaassaan. Lomat lomina, ne ovat eri asia.
No minä en just siksi matkusta etelään kun en tykkää lämpimästä. Tykkään kylmistä kohteista.
Kyllä minä arvostan Suomen luontoa ja sen kauneutta. Erityisesti talvinen luonto on todella kaunis. Siitä ei kuitenkaan ole mitään iloa kun pimeänä talvisena maanantai-aamuna huonosti nukutun yön jälkeen kävelen viimassa ja 25 asteen pakkasessa töihin. Tai kun alkutalvesta rämmin sohjoisella tiellä töistä pois, räntää sataa, tuulee ja on pimeää.
Eli siis, varmasti moni suomalainen pitää Suomen luontoa kauniina mutta me asumme täällä vuoden ympäri ja tiedämme, että olosuhteet vaihtelevat rajusti eri vuodenaikoina. Joskus on mukavaa, joskus taas ei.
Eihän se etelään tai muualle matkustaminen mitenkään sulje pois sitä ettei arvostaisi Suomen ja tämän maan luontoa. Rakastan Suomea talvisin ja kesäisin, mutta matkustan silti ulkomaille lähes joka talvi ja kesä. Käyn Lapissakin ja nautin siitä.
Minua on jo vuosia ärsyttänyt mielipide, että eihän Suomesta kannata kesällä minnekään matkustaa. Miksei? Jos haluan lomillani toisenlaiseen kulttuuriin ja varmaan aurinkoon pariksi viikoksi keskellä kesää, ehdin silti nauttia Suomen vaihtelevasta kesästä mökillä ja kaupungissa ihan riittävästi.
Monien asenteet ovat vain niin mustavalkoisia, vähän laajempaa perspektiiviä please.
Miksi suomalaiset matkaavat etelään? Mieti sitä, ap, niin ehkä joskus avautuu sullekin.
Joka aamu kun rämmitään töihin tässä talven ihmemaassa, siitä karisee se lumous. Ei tarkoita, ettei ihminen arvosta tai näe kauneutta kotimaassaan. Lomat lomina, ne ovat eri asia.