Yhtäkkinen huimaus ja pahoinvointi
Eli siis olen alaikäinen henkilö. Viime viikolla kun olin luokkani kanssa myymässä juttuja koulumme hyväksi yhtäkkiä minulle tuli kuuma vaikka oli pakkasta ja sitten minua alkoi oksettaa ja minua alkoi huimaamaan ja maailma vähän niinkuin pyöri. Kerroin luokanvalvojalleni ja menin istumaan hetkeksi. 5 minuutin kuluttua kaikki oli taas hyvin. Mutta mistä tämä johtui?
Kommentit (10)
Käy ilman muuta kouluterveydenhoitajalla. En ole terveydenhuoltoalan ammattilainen mutta jos pitäisi arvata niin paniikkikohtaus vain
Tosennäköisesti kiertohuimausta. Liittyy sisäkorvaan, menee ohi ajan myötä usein, kohtaukset harvenevat ja loppuvat lopulta. Kohtauksen tullessa voi keskittää katseen johonkin pisteeseen ja sen pitäisi helpottaa. Voi ottaa vaikka ibuprofeiinia ( Burana, Ibumax jne. )
Hei! Tässä siis viestin aloittaja! Stressasin kyllä tuota myymisjuttua paljon. Ehkä se johtui stressistä tai jotain?? Emmä tiiä. Mutta kun on ollut tuollaisia juttuja aiemmin olen tottakai niitä jännittänyt ja stressannut mutta tuollaista ei ole aiemmin mulle tapahtunut
No se on ainakin varma ettei mitään vakavaa ole
Kasvupyrähdys? Sokerit alhaalla? Raudan puute? Hormoonit? Nestehukka?
Olitko syönyt ja juonut tarpeeksi?
Saattaa ollakiertohuimaus kohtaus, Vertigo nimellä myös tiedetty. Jyväset siellä sisäkorvan tasapainoelimessä ovat valuneet hieman väärään paikkaan. Kamala tuntemus oksetus varsinkin, mutta vaaraton. Syy jää yleensä tuntemattomaksi. Ehkä stressi tai vähäinen nesteytys, Onneksi meni ohi nopeasti sinulla, joskus voi jatkua päiviä. Ytubissa on ohjeita kuinka nuo pienet hiukkaset voi saada oikeaan paikkaan, itselläni se auttoi. Niskajumi saa myös aikaan huimauksen, mutta se on erilainen tunne kuin tämä vertigo. Kävisin kuitenkin lääkärillä jos mahdollista, etenkin jos tulee uudelleen.
?? kirjoitti:
Hei! Tässä siis viestin aloittaja! Stressasin kyllä tuota myymisjuttua paljon. Ehkä se johtui stressistä tai jotain?? Emmä tiiä. Mutta kun on ollut tuollaisia juttuja aiemmin olen tottakai niitä jännittänyt ja stressannut mutta tuollaista ei ole aiemmin mulle tapahtunut
Unohda tuo stressi tästä
Vierailija kirjoitti:
Saattaa ollakiertohuimaus kohtaus, Vertigo nimellä myös tiedetty. Jyväset siellä sisäkorvan tasapainoelimessä ovat valuneet hieman väärään paikkaan. Kamala tuntemus oksetus varsinkin, mutta vaaraton. Syy jää yleensä tuntemattomaksi. Ehkä stressi tai vähäinen nesteytys, Onneksi meni ohi nopeasti sinulla, joskus voi jatkua päiviä. Ytubissa on ohjeita kuinka nuo pienet hiukkaset voi saada oikeaan paikkaan, itselläni se auttoi. Niskajumi saa myös aikaan huimauksen, mutta se on erilainen tunne kuin tämä vertigo. Kävisin kuitenkin lääkärillä jos mahdollista, etenkin jos tulee uudelleen.
Minulle on asiantuntija kertonut että saattaa liittyä huuliherpesvirukseenkin
Stressiä?