Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Seksi
Mitä mieltä jos nykyinen puhuu existään
13.11.2006 |
Että jonkun exänkanssa esimerkiksi on seksi ollut mahtavaa ja ylistää se ulkoisia avuja. Tuleeko mustasukkeinen olo vai muutenvaan rupee vituttaa.
Kommentit (2)
Jos oikeasti tavoitteena olisi parantaa nykyistä suhdetta, niin keskityttäisiin siihen ja sen seksielämään. Kumppania ei paljon lämmitä, jos ex oli sitä tai tätä, koska ex on ex.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Seksi
Mutta! Raja siinä, mitä existä voi puhua, ja mitä ei, pitäis ollamolemmille ihan selkeä. Esim. must on ihan ok puhua existä tyyliin milloin elämänsä aikana oli kenenkin kanssa ja millainen tyyppi oli.
Sen sijaan jos kumppanini alkaisi puhua seksistä exän kanssa tai ylistämään exän ulkonäköä, niin se ei olis mun mielestä soveliasta. Ei mulle mustasukkainen olo silti tulis, koska mieshän on nyt mun kanssa, ja exä on siis Entinen, jostain syystä tai toisesta. Mutta tulis kyllä mieleen, että minkähän takia mies sellaisia puhuu? Kysyisin syytä. Onko miehellä jotenkin epävarma olo itsestään tai suhteestamme?
En itse puhu seksielämästäni tyttökavereittenikaan kanssa kovin avoimesti ja yksityiskohtaisesti, koska seksielämä on minusta kahden ihmisen välinen intiimi juttu. Olen kyllä sanonut miehelleni, että näin hyvää seksiä en ole koskaan kokenut, mutta se onkin meidän välinen asia, josta voi siis puhua. Ja hänellä on sama juttu. Mutta ei tulisi mielenkään sanoa jonkun olleen parempi ja suorittaa vertailua, aivan järkyttävä ajatuskin.
Jos existä puhuminen aiheuttaa mustasukkaisuuden tunnetta, suosittelisin, että vaihdetaan puheenaihetta eikä siihen enää palata. Tiedän pareja, jotka eivät koskaan puhu existä, koska heidän mielestään exät kuuluvat menneisyyteen eikä niistä tarvi jauhaa. Sekin on ihan ok.
Joka tapauksessa parisuhteessa täytyisi löytää tasapaino tässäkin asiassa, että kummallakin on hyvä mieli.