Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero ja talolaina

Vierailija
24.08.2008 |

Moi,

mietin tässä jos ostetaan talo ja tulee ero, mitä kauhuskenaarioita voisitte visioida tapahtuvaksi,

jos laina on täysin miehen nimissä ja tehdään avioehto että talo on täysin miehen eikä eron sattuessa lainkaan minun?

jos otetaan yhdessä laina?

jos mies ottaa 80% lainaa ja minä rahoitan 20% talosta ennakkoperinnöllä? Millainen avioehto tai joku omistuspaperi talosta silloin kannattaa tehdä?

Stressaa ja ahdistaa kun ei tiedä mitä tekisi, miehellä on palkkatulot ja minulla kotihoidontuki.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että ollaan ostamassa taloa ja mietitään saman aikaisesti, että mitä jos tulee ero......

Meidän tilanne on se, että mies on töissä ja minä kotihoidontuella. Minulla ei ole työpaikkaa, mihin palata hoitovapaan jälkeen. Silti ostimme asunnon 50%/50% ja samoin otimme lainan puoleksi. Ei olisi tullut mieleenkään miettiä mahdollista tulevaa eroa. Me olemme naimisissa, meillä on yhteiset lapset ja myös rahat sekä ovat yhteisiä riippumatta siitä, kuka ne tienaa.

Vierailija
2/9 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös rahat sekä omaisuus ovat yhteisiä riippumatta siitä kuka ne tienaa......

Me olemme naimisissa, meillä on yhteiset lapset ja myös rahat sekä ovat yhteisiä riippumatta siitä, kuka ne tienaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en halua taloa ja mies haluaa, siksi en halua lainaa kun en sitä pysty lyhentämäänkään

Vierailija
4/9 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos laina menee täysin miehen nimiin ja talokin sen myötä, niin pidät sitten visusti huolen, ettei lanttiakaan sun tuloistasi mene talon rahoittamiseen tai sen ylläpitämiseen. Samoin pidät huolen, että mies maksaa sulle käyvän taksan lastensa ja kotinsa hoitamisesta, eli saman verran kuin maksaisi ulkopuolinen kodinhoitaja. Jos siis noin tyhmästi ryhdytte jakamaan asioita PERHEESSÄ niin pidä sitten huoli että jako suoritetaan loppuun asti.

Moi,

mietin tässä jos ostetaan talo ja tulee ero, mitä kauhuskenaarioita voisitte visioida tapahtuvaksi,

jos laina on täysin miehen nimissä ja tehdään avioehto että talo on täysin miehen eikä eron sattuessa lainkaan minun?

jos otetaan yhdessä laina?

jos mies ottaa 80% lainaa ja minä rahoitan 20% talosta ennakkoperinnöllä? Millainen avioehto tai joku omistuspaperi talosta silloin kannattaa tehdä?

Stressaa ja ahdistaa kun ei tiedä mitä tekisi, miehellä on palkkatulot ja minulla kotihoidontuki.

Vierailija
5/9 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kai te yhdessä nyt asutte ja elätte niin 50/50 se menee silti avioerossa..

Vierailija
6/9 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osituksessa lasketaan sekä omaisuus että lainat yhteen ja se joka on rikkaampi maksaa toiselle tasinkoa.

Vierailija
7/9 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on maksanutkin lyhennykset kokonaan kun olen ollut pois töistä lapsia hoitamassa. Yhteisestä taloudesta kaikki kuitenkin menee ja yhteiseen hyvään. Vaikka eihän sillä niin väliä olisi erotilanteessa kun ei ole avioehtoa.

Jos et halua ostaa taloa niin keskustelkaa vielä tarkkaan asiasta.

Jos ostatte talon kokonaan miehen nimiin ja teette avioehdon niin pidä huoli siitä, että kaikki sinun rahat ei mene perheen yhteiseen elämiseen ja mies käytä rahojaan talolainan lyhennykseen, niin että hän kartuttaa omaisuuttaan ja sinulle ei jää mitään käteen.

Vierailija
8/9 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kodinhoidontuella etkä juuri tienaa, voit saada erotilanteessa verottajalta mätkyt, jos jaatte omaisuuden puoliksi. Eli verottaja katsoo että olet saanut esim 50000 lahjan, kun et käytännössä olekaan osallistunut talon maksamiseen. Tästä on ihan korkeimman hallinto-oikeuden päätös. Ja toivottavasti asutte useamman vuoden yhdessä, ettei asunnosta mene vielä myyntivoittoveroakin...

Vierailija
9/9 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kodinhoidontuella etkä juuri tienaa, voit saada erotilanteessa verottajalta mätkyt, jos jaatte omaisuuden puoliksi. Eli verottaja katsoo että olet saanut esim 50000 lahjan, kun et käytännössä olekaan osallistunut talon maksamiseen. Tästä on ihan korkeimman hallinto-oikeuden päätös. Ja toivottavasti asutte useamman vuoden yhdessä, ettei asunnosta mene vielä myyntivoittoveroakin...

Tarkoitatko avoerotilannetta? En ole ikinä kuullut että avio-oikeuden alaisen omaisuuden osituksessa joutuis mitään lahjaveroja makselemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän