Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määritelläänpä yhteiskuntaluokat rahan perusteella

entinen juppi nykyinen moppi
16.12.2022 |

Keskiluokka. Tulot keskiarvoiset eli 2,5-3,5 tuhatta euroa kuukaudessa. Keski-iässä vähintään sadantonnin netto-omaisuus.

Ylempi keskiluokka: tulot tuplana taviksiin eli vähintään 7 tonnia kuukaudessa. Keski-iässä puolenmiljoonan netto-omaisuus.

Yläluokka: vuositulot puolimiljoonaa (toki usein pääomatuloja) TAI netto-omaisuus vähintään viisitoistamiljoonaa.

Yläluokkaan sujahtaa noilla kriteereillä jokunen ei-yläluokkalainen mutta kaikki oikeasti yläluokkalaiset siellä taitavat olla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat kriteerit on juu

Vierailija
2/9 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin mä kuulin oon lotovoittaja mutta juoppo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokat määrittyvät mielestäni hyvin. Yläluokan määrittely vain rahan perusteella kyseenalaista.

Vierailija
4/9 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntaluokka on enemmän kulttuuriin kuin varallisuuteen perustuva asia. 

Vierailija
5/9 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni menee ylemmän keskiluokan ja yläluokan väliin sun jaottelussasi. Puolen miljoonan vuositulot on kyllä aika harvalla.

Vierailija
6/9 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotuloni ovat päälle 7k, mutta henkisesti olen tainnut vajota wt-luokkaan. Vauvapalstailen, pelaan videopelejä enkä muista, milloin olisin viimeksi lukenut vakavasti otettavaa kirjallisuutta.

Vierailija
7/9 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttotuloni ovat päälle 7k, mutta henkisesti olen tainnut vajota wt-luokkaan. Vauvapalstailen, pelaan videopelejä enkä muista, milloin olisin viimeksi lukenut vakavasti otettavaa kirjallisuutta.

Netto-omaisuus vieläpä todella kaukana puolesta millistä, vaikka asuntovarallisuuden laskisi mukaan. Kaikki mikä tulee, menee.

Vierailija
8/9 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausittaisten bruttotulojen mukaan

Työväenluokka: alle 2500

Alempi keskiluokka: 2500-3500

Keskimmäinen keskiluokka: 3500-5000

Ylempi keskiluokka: 5000-10 000

Yläluokka: yli 10 000

Vierailija
9/9 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yläluokkaan ole mitään asiaa vaikka 15 t eur kuukausituloilla, ilman mittavaa omaisuutta. Sijoituksissa pitäisi onnistua kohtuuttoman hyvin jotta se palkkatulojen, suurienkaan, pohjalta veisi tilanteeseen, jossa luksusluokan elintason voi kustantaa pääomatuloilla.