Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko mennä vähävaraisten joulujuhlaan, vaikka olen keskituloinen?

Vierailija
14.12.2022 |

Mulla on yksi toimeentulotuen varassa elävä ystävä, jonka oli tarkoitus mennä vähävaraisten joulujuhlaan yhdessä äitinsä kanssa. Sen äiti joutui kuitenkin sairaalaan, joten seuralaisen paikka on aika varmasti vapaana. Ystäväni pyysi minua mukaansa. Hän ei tahdo mennä juhlaan yksin, ei usko viihtyvänsä tuntemattomien kanssa samassa pöydässä eikä oikein kehtaakaan mennä paikalle yksin.

Onko minun sopivaa mennä mukaan köyhile tarkoitettuun juhlaan, vaikka olen keskituloinen? Juhlassa on ohjelman lisäksi laadukas ravintolatason illallinen ja pois lähtiessä kaikki saa mukaansa ruokakassin. Paikkoja on rajallisesti eikä kaikki halukkaat mahdu mukaan.

Ystäväni on köyhä, sairas ja pahasti velkaantunut hometalon takia. Kovasti yksinäinenkin, kun parisuhde päättyi hiljattain, ja hänellä epäillään masennusta. Nyt äidinkin tilanne aiheuttaa ylimääräisiä murheita. Teenkö väärin, jos menen hänen seurakseen juhlaan, vai pitäisikö kieltäytyä vaikka se johtaisi ystäväni poisjäämiseen? Mitä mieltä olette? Ruokakassin voisin tietysti antaa jollekin joka tarvitsee apua, joten se ei menisi täysin hukkaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menet ja annat sen ruokakassin ystävällesi tai hänen äidille

Vierailija
2/3 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit mennä

Sisältö jatkuu mainoksen alla