Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yksiavioisuus ihmisten keksimä perversio ?

Vierailija
11.11.2006 |

Minä en kertakaikkiaan ymmärrä, että jos kerran suurimmalla osalla eläinkuntaa naarailla kiertää eri uroksia ja urokset kierrättävät eri naaraita, niin miksi ihmeessä me ihmiset olemme keksineet systeemin, jossa pitää elää yhden ihmisen kanssa parisuhteessa. Kaupungilla liikkuessa tulee usein nähtyä moniakin miellyttäviä tapauksia vaan yleinen ilmapiirimmehän on, ettei sitä nyt ihan noin vain voi vain seksi mielessä, vaikka sitten päivittäin, eri ihmisiin tutustua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painavampia kuin tunneperäiset. Ketäpä miestä ei himottaisi terhakkatissiset ja kiinteäpeppuiset teinitytöt. Kuitenkin seksi on parasta parisuhteessa, ainakin muutaman vuoden. Sitten kun sinulla on lapsia, ymmärrät yksiavioisuuden, lojaaliuden ja vanhenemisen.

Vierailija
2/20 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihmisen evoluution tulos. Looginen ajattelu ohjaa toimintaamme. Emme elä enää ainoastaan viettiemme ja vaistojemme varassa. Silti sukuviettimme on melko hallitseva. Itse henkilökohtaisesti katselen sillä silmällä jokaista näköpiiriin ilmaantuvaa hyvännäköistä naista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen taas on pelattava joillakin säännöillä. Helpompaa jos ristiriidat on minimoitu. Kuitenkin melko usein parisuhteista on seurauksena lapsia, ennemmin tai myöhemmin. Meidän länsimaisessa kulttuurissamme perheyhteisö on usein lähinnä vaimon ja miehen + lasten muodostama pieni yhteisö.

Vierailija
4/20 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on ihana juttu ja turvallinen & mukava,mutta kuitenkin veri vetää vieraisiin. Miksi? Kyllä se on se vietti mikä vie. Miehen tarkoitushan on pariutua mahd. monen " naaraan" kanssa jotta sais omia geenejä levitettyä mahd. paljon.

Minusta tää on aika vaikee juttu, kun pitäisi olla uskollinen ja hyvä isä, mutta samalla kamppailla omaa luontoa vastaan. Aika harva mies voi sanoo rehellisesti että ei haluis seksii vastaan tulevan kauniin ja seksikkään naisen kanssa. Nainen taas käyttäytyy hieman eri tavalla, mutta samojen sääntöjen mukaan.

Tää on tätä. Vietti vie ja perhe vie voiton yleensä. Kuitenkin täällä netissä pohditaan just näitä juttuja, kun tekis mieli vieraisiin...mutta kun se on niin väärin. Vai onko? Pahalta se tuntuu jos puoliso käy naapurissa panolla, mutta onko se oikeesti niin väärin? Eikös me toimita vain viettien mukaan?

Joo, tähän tulee varmaan 100 vastaanväitettä ja vittuilua, mutta itse syytän kyllä tuota viettiä siitä että aina tekee mieli vierasta enemmän kun omaa (jos on ollut yhdessä pitkään). Poikkeuksiakin on, tottakai.

Vierailija
5/20 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus aikaisemminkin jo tuli kirjoitettua.. ainoa syy miksi en käy hulluna koko ajan panemassa vieraita naisia on pelko siitä että jää kiinni, jonka jälkeen tulee ero ja joutuisi lapsistaan eroon. Tuntisin itseni täydellisen epäonnistuneeksi ihmiseksi jos joutuisin lapsilleni joskus myöntämään että meidän perhe hajosi sen takia että isi kävi huoraamassa vaikka äidin kanssakin oli ihna hyvä olla ja kaikkea sai riittävästi.

Vieraiden naisten naiminen on parasta lystiä mitä tiedän (muistan poikamiesajoilta). Ei vaan voi tehdä sitä enää. Jos sen tekee kerran, sen voi tehdä sen jälkeen vaikka sata kertaa ja pitäisi vähän arvostaa tuota naistakin joka on synnyttänyt nuo mielettömän ihanat lapset minulle.

Vierailija
6/20 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllähän se näin on mitä ed. kirjoittaa. En kylläkään tuomitsisi itseäni ihan noin pahasti jos syystä kävisin vieraissa. Siis että jos homma ei kotona pelaa (yrityksistä huolimatta) ollenkaan ja iskä (tai äippä) etsii " elämää" muualta. JOO JOO uskon että moni on eri mieltä. Minusta ei ole ollenkaan väärin jos on kaikki keinot koitettu ja sitten vaan ei suju => toinen menee vieraisiin. Tosi ikävää lasten kannalta ja vaikee tilanne on. MUTTA elämme vain kerran jne.....herätkää te! Mä en ole heränny...tai siis olen, mutta munattomana paskana en uskalla tehdä ratkaisevaa liikettä. Koitan kuitenkin ohjata muut " järkevälle" tielle....

Nimim. elämä on!

Vierailija
7/20 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin jo tässä vaiheessa kuksinut ihanan miesystäväni kavereista varmaan noin puolta.

Kuitenkin, jotta voisin (psyykkisesti) paremmin, saisin sosiaalista hyväksyntää ympäristössäni sekä rakkaaltani edelleenkin rakkautta, hellyyttä, ymmärrystä, lojaalisuutta ja huolenpitoa, mun on ikäänkuin " alistuttava" tiettyihin sosiaalisiin sääntöihin.

Se tarkoittaa sitä, että vaikka mun mielestä rakkaani eräs kaveri vaikuttaa eroottisessa mielessä kiinnostavalta, mun on parempi jättää kanssakäyminen erittäin platoniselle tasolle.

Olen myös 100% varma, että miesystäväni mielestä moni naispuolinen kaverini on seksikäs, viehättävä ja niinikään eroottisesti kiinnostava. Mutta uskon ja toivon, että hän mieluummin suuntaa heränneen halun sitten minuun kuin toteuttaa mielitekonsa ystävättäreni kera.

Vielä pitää ehkä kommentoida, että monogaamisuus ei tuota mulle mitään suunnatonta tuskaa. Nautin useimmiten ihan viattomasta flirtistä ja siitä, että olisi " mahdollisuus" seksiin (= esim molemminpuolinen kiinnostus, joka kuitenkin jätetään vain ilmaan leijumaan, eli siitä ei puhuta), mutta homma jää ajatuksen tasolle. Yleensä seksin jälkeen tulee kuvaan järki, katumus ja morkkis (joka on pitkä).

Vierailija
8/20 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä antaisin itselleni aika helposti luvan käydä vieraissa jos seksi jotona ei toimisi tai sitä ei olisi riittävästi. On se sen verran tärkeä asia elämässä. Eukko pirulainen vaan ihan selvästi haistaa tämän ja hoitelee hommat tahallaan useammin kuin itse edes haluaisi.

Pakko arvostaa sitäkin niin paljon että ei voi lähteä..

6

Vierailija
9/20 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen harrastanut pitkiä ihmissuhteita ja pysytellyt uskollisena sen hetkiselle naisystävälleni. Lapsen tulon jälkeen (1,5 vuotta sitten) ja siitä johtuvan seksielämän ja erotiikan kuihtumisen jälkeen olen kokenut todellista seksuaalista vetoa vieraisiin naisiin. Aviovaimoani ei ole seksi synnytyksen jälkeen kiinnostanut. Yksiavioisuus sinänsä ei ole tuottanut seitsemän vuoden suhteessa tuskaa, päinvastoin, mutta seksuaalinen tyydyttymättömyys suhteessa kääntää katseen muihin naisiin.

Ehdotin aviovaimolleni taannoin itselleni rakastajan hankkimista, hän ei asiasta kovinkaan innostunut, vaikkakin myönsi että se poistaisi häneltä seksin suhteeseen muodostaman taakan. Mahdollisten mustasukkasten tunteiden takia tälläinen käytäntö voi olla vaikeaa, eikä perhettä tästä syystä kannata rikkoa.

Seksi on parhaimmillaan jos harrastan sitä rakastamani ihmisen kanssa, mutta mielestäni seksi toimii varsin hyvin myös autonomisesti. (M32)

Vierailija
10/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eukko pirulainen vaan ihan selvästi haistaa tämän ja hoitelee hommat tahallaan useammin kuin itse edes haluaisi.

6

Vierailija
11/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtopäätöksiä nuokin. Aika monessa suhteessa jossa halut ei mene tasan, " autetaan" toista sen mukaan että elämä olisi suht. tyydyttävää puolin ja toisin. Olet varmaan lukenut asiasta paljonkin mm. tältä palstalta.

Asiaan voi tietysti asennoitua sitenkin että " mun ei tarvi antaa enempää kuin mua itseäni haluttaa" . Ja sulkea sitten silmänsä siltä että toinen tulee jossain vaiheessa ltaatusti ähtemään vieraisiin tai sitten suhde loppuu muuten vaan. Elämä on valintoja.

6

Vierailija:

Kuulostaapa ahdistavalta. Hän ei siis kuitenkaan erityisesti nauti seksistä, eli ei saa siitä itse nautintoa? Kunhan nyt tyydyttää sinut, jotta et lähtisi vieraisiin.

Vierailija
12/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Johtopäätöksiä nuokin. Aika monessa suhteessa jossa halut ei mene tasan, " autetaan" toista sen mukaan että elämä olisi suht. tyydyttävää puolin ja toisin. Olet varmaan lukenut asiasta paljonkin mm. tältä palstalta.

Asiaan voi tietysti asennoitua sitenkin että " mun ei tarvi antaa enempää kuin mua itseäni haluttaa" . Ja sulkea sitten silmänsä siltä että toinen tulee jossain vaiheessa ltaatusti ähtemään vieraisiin tai sitten suhde loppuu muuten vaan. Elämä on valintoja.

6

mutta jos suhde on toisen tyydyttämistä " jotta se ei vain mene vieraisiin" , niin ei kuulosta kovin hyvältä. En mä ainakaan harrasta seksiä miesystäväni kanssa sellaisen pakon edessä, että jumalauta jos ei haarat leviä, niin lähden köyrimään toisia naisia.

Ei meillä luojan kiitos suhde ole sellaisesta kaupankäynnistä kiinni. Varmaan mäkin sitten voisin asettaa ehtoja, että " jos et sitä tai tätä - niin..."

Lämmintä rakkautta...

Vierailija
13/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kadu sitä yhtään, en hetkeäkään. Seksi miehen kanssa ei ole palannut entiselleen lasten saamisen jälkeen eikä mies tajua pitää mua hyvänä sanoin ja teoin. Rkastajallani taas on ihan toiset otteet ja häneltä saan ihailevia katseita päivittäin, keveitä hipaisuja ja hymyjä... elän päivät kiimassa ja kun viimein rakastelemme - räjähdän kappaleiksi. Hän on siinäkin uskomaton, tekee kaikkensa minun tyydytykseni eteen ja hänelle itselleen riittää jo melkein sekin :)

Paria meistä ei kuitenkaan koskaan tule eikä ole tarkoituskaan. Tämä on silkkaa kemiaa, jatkunut samanlaisena jo kolmisen vuotta...

Vierailija
14/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon yksi kerta tulee maksamaan? Jos kotirouvana ja elätettävänä olevalta vaimolta saa kerran kuussa niin kyllä satanen olisi aika pieni raha maksetuista palveluista. Ja ammattilainen edes viitsisi ja antaise tehdä muutakin kuin maata lahnana selällään yhdessä asennossa.

Elämä on ja vaimot varsinkin

Vierailija
15/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiavioisuus on uskontojen keksintöä. Toiset sallivat miehelle paljon vaimoija. Ihminen on laumaeläin. Mallia kannattaa ottaa lähisukulaistemme laumakäyttäytymisestä.

Vierailija
16/20 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten seksiä harrastetaan naaraat ja urokset ristiin rastiin, samoin täysikasvuiset ja poikaset.

Vierailija
17/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiltä nyt unohtuu että toinen uros usein tappaa entisen uroksen pennut.

Yksiavioisuus vie paljon konflikteja pois koska oma jälkeläinen on kuitenkin oma olkoon uskonto/yhteiskunta mikä vaan

Vierailija
18/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sekin unohtui että meidän kulttuurissa välillä uros tappaa entisen naaraansa ja sen pennut :-(

Ja tämän jälkeen usein itsensä. :-)

Vierailija:

Teiltä nyt unohtuu että toinen uros usein tappaa entisen uroksen pennut.

Yksiavioisuus vie paljon konflikteja pois koska oma jälkeläinen on kuitenkin oma olkoon uskonto/yhteiskunta mikä vaan

Vierailija
19/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisetkin eläimiä

Vierailija
20/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettiin sitten vaan kuuluu hyväksyä esim. se, että urokset ja naaraat tappavat toisiaan viettiensä mukaan, urokset ottavat väkisin naaraan jos ei muuten heltiä, pennut jätetään kuolemaan jos ovat sairaita tai heikkoja, jne. Ei se niin toimi, että siitä biologiasta otetaan vaan ne kivat puolet ja saadaan sillä viisiin hyvä tekosyy ja puolustus omille heikkouksille!