Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko opiskelija saada TOIMEENTULOTUKEA?jos ei, MIKSI?!

10.11.2006 |

Luin netististä ja tulis siihen tulokseen ettei opiskelija voisi saada toimeentulotukea..miksiköhän ei?

Tilanne seuraava: opintoni jatkuvat ja valmistun keväällä 07, poika joutuu aloittamaan siis päiväkodissa n. 1v6kk vuoden vaihteessa, koska lopputyön tekeminen on kokoaikaista työtä enkä muuten pysty valmistumaan ajoissa..samalla keväällä suoritan työharjoittelun (palkaton). Omasta osa-aikaisesta työstäni olen siis edelleen hoitovapaalla. Tilanteen takia en voi myöskään palata vielä palkkatyöhöni. Jatkan myös mahdollisesti hoitovapaata koulun jälkeen eli kesällä 07---.

Miten ihmeessä pitäisi elää siis rahallisesti!?

Menetän kotihoidon tuen, koska poika menee kunnallisees päivähoitoon, hoitomaksu on tosin varmasti pieni. Ainoa tukeni on opintotuki 259e+vähän korotusta asumistukeen..ja miehellä ei mitenkään huikeat tulot! Miksi opiskelija ei voi saada toimeentulotukea.

En siis haluaisi laittaa lasta vielä hoitoon, mutta koska minun on pakko valmistua keväällä, ei tilanne anna paljon myöten..tiedän etten saa opinnäytetyötäni tehtyä, jos vain päiväuniaika on käytettävissä..

Muita rutiköyhiä??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuloksi katsotaan myös opintolaina, jota opiskelijoilla on mahdollisuus tarvittaessa nostaa.

Vierailija
2/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija voi minun ymmärtääkseni kyllä saada toimeentulotukea, mutta silloin pitää myös nostaa opintolainaa, jota sinun kannattaakin nostaa.

Jos miehesi on suhteellisen pienituloinen, saatte toki myös yleistä asumistukea, joka ainakin minulla oli huomattavasti parempi kuin opintotuen asumislisä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta opintolaina täytyy ensin nostaa. Tai ainakin se katsotaan tuloksi, vaikka ei sitä nostaisikaan. Käytännössähän ei lainan jälkeen enää ole oikeutettu toimeentulotukeen, koska tuloja on jo niin paljon.

Toimeentulotuki on ihmisen vihoviimeinen vaihtoehto ja sitä ennen täytyy olla säästöt käytetty ja omaisuuden realisoimiseen on aikaa muistaaksnei 3-6 kk.

Vierailija
4/4 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on jo yksi koulutus, et saa toimeentulotukea.

Itse olen lähihoitaja ja opiskelen sh:ksi. En siksi saanut toimeentulotukea, vaan sanoivat että ei ole pakko opiskella uutta ammattia vaan mene tekemään lähihoitajan töitä.

Ja opintolainaa pitää nostaa, tai jos et nosta, se summa lasketaan silti sinulle tuloksi.

Muuten opiskelija saa normaalisti tukea, kaikki tulot ja menot lasketaan. Ja sossuhan hyväksyy vain tietyt menot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan