Vuokratyöläisen sairauspiväraha?
Maksaako Kela tosiaan sairauspäivärahaa vasta 10. pv jälkeen? Työnvälitysfirma ei maksa kuin työstä. Millä pärjään?
Kommentit (6)
Juuri noin se menee. Vuokrakusettajat maksavat vain sovitut tehdyt päivät, eli sairastat omillasi. Kelassa 9pvän omavastuu sairastamiseen. Älä mene missään olosuhteissa vuokrapaskojen kusetuksiin.
Ei Kela maksa työnantajallekaan tuota varhaisemmin, miksi sinulle pitäisi maksaa? Itse olen työsuhteessa vuokrafirmaan, joka palkanmaksajana maksaa myös sairausajan palkan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin se menee. Vuokrakusettajat maksavat vain sovitut tehdyt päivät, eli sairastat omillasi. Kelassa 9pvän omavastuu sairastamiseen. Älä mene missään olosuhteissa vuokrapaskojen kusetuksiin.
On taas niin paskaa tietoa!
ITSE pitää ottaa palkasta eroon lomarahat ja sairautta varten, olethan vuokralainen!
EI kela maksa muutenkaan kenekään sairasteluista kuin vasta x-päivien jälkeen!
Ei vuokrafirmat ketään kuseta, omaa hölmöyttäs jos et ole asiaa ymmärtänyt!
Onkohan tässä ketjussa nyt tullut yhtään Oikeaa tietoa?? Ja jos lääkäri ei kirjoita alkusi kuin 3 pv, 5pv jne. sairaslomaa, vaikka tarve on selvästi pidemmäle, minulle tulee jo tästä lisäkulua ja stressiä.
Vaivani on krooninen ja sellainen, joka ei parin päivän makoilulla muutu kuin huonommaksi.
Ap
Vuokratyöntekijöillä on ihan samanlainen oikeus sairausajan palkkaan kuin muillakin työntekijöillä. Työsopimuslain mukaisesti.
Ota kontakti sosialiviraston,pydä sietä harkinan varaista toimentulo tukea,Jos kela eivää tuet? Miksi et kulu litton? Saisit liitosta tietoa tukea ja sinulle kuuluvia työtömyyspäivä rahoja.Oletetavasti et silloin: Jos olet iki työtön ja tee vain joskus pakotetusti työvoimatoimiston työharjotteluja/ velvote työ?