Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat kertovat kauhukokemuksiaan kermaperseiden vanhemmista

Vierailija
08.12.2022 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8253fb08-795a-4b15-9fa5-e2df7c1dc1cc

Yksi kermaperse uhkaili juristilla kun opettaja oli jättänyt pikkupaskiaisen jälki-istuntoon tämän hakattua toisen lapsen päätä seinään.

Ongelmia syntyy kun kermaperseet eivät usko herraterttunsa olevan tyhmä ja oppimiskyvytön ja/tai käytöshäiriöinen.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ihmetellä että Suomen kouluissa ei enää voi opiskella kun eliitin jälkikasvu saa terrorisoida kaikkea ihan niin kuin huvittaa...

Eliitti on päästetty aivan liikaa valtaan ja tämä on nyt lopputulos...

Pistetään tuo väkivaltainen eliitin tenava ehdottomaan vankeuteen niin alkaa eliittikin oppia tavoille...

Häh? Mistä sinä eliitin kakarat tähän kaivoit? Olin yhden lukuvuoden pikkukylän yhtenäiskoulussa töissä (en opettajana). Siellä kylän rikkaimman talo pojankloppi oli kyllä maailman inhottavin, rääväsuisin kiusaaja ja huonostikäyttäytyvin penska mitä olen ikinä nähnyt. En olisi uskonut että moista peikkoa voisi edes olla olemassa.

Opettajat on usein vasemmalle kallellaan ja ehkä siksi näit rikkaimman perheen lapsen pahimpana.

Vierailija
82/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juu.

Opettajat itse ovat varsinaisia elitistisiä kitiseviä pikkupentuja. Oikeita Vinku-iitoja.

Vali, vali, vali, vali, mikään ei näille syöttiläille ole koskaan riittävästi.

Huonot palkat, huonot lomat, ikävät oppilaat, ikävät vanhemmat, liikaa töitä, liian kuuma, liian kylmä, huono ruoka jne. vinkumisen lista on elitisteillä loputon.

Opettajat ja papit, papit ja opettajat.

Siinä suunnattomassa ylimielisyydessään kaksi pahinta  yläluokkaista ammattiryhmää.

Yläluokkaista? Peruskoulun open palkoilla 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä valittavat vanhemmat ovat itse kokeneet suomalaisen peruskoulun koko kauheudessaan. Epäilen, että nykyinen opettajakaarti kerää edeltävän sukupolven työn hedelmiä nyt. Ei itselläkään ole mitään syytä luottaa siihen, mitä opettajat sanoo, kun omakohtaisesta kokemuksesta tietää, että totuus voi olla ihan muuta. Ja kun toistuvasti lasten kokeista löytyy väärin laskettuja pisteitä jne. 

Olet siis näitä kermapersevanhempia? Opettaja on alansa ammattilainen ja tietää varmasti miten se herranterttu siellä koulussa pärjää tai käyttäytyy.

Vai tietääkö? Ei tästä ole kuin kaksi viikkoa kuin wilmaan ilmestyi meillä tuntimerkintä, että "ei osallistunut tunnille", kysyin lapselta, että missäs sitä oikein on luuhattu, niin vannoi olleensa tunnilla ja tehneensä sen mitä käskettiin. Laitoin kysymyksen opettajalle, että vähän eroaa nyt teidän tarinat toisistaan, niin opettajan vastaus oli: "ai sori, merkintä tuli väärälle oppilaalle" ja viime viikolla tarkistin toisen lapsen koetta, josta oli jätetty laskematta 7p (24 maksimipisteestä) arvosanaan. Minusta arvosanojen 7- ja 9- välillä on kuitenkin joku ero, ja kun kyse on 9.luokan oppilaasta, jolla tämä nimenomainen koe on viimeinen ko. aineesta peruskoulussa (= päästötodistuksen arvosana), minusta sillä on pikkuisen jotain väliäkin. Saat toki olla eri mieltä.

On kyllä surkea opettaja kun on tehnyt huolimattomuusvirheen, melkein kuin ihminen 😲

No nämä nyt oli esimerkit viimeisen kuukauden sisällä. Näitä olisi kyllä enemmänkin. Ja toki, kyse on huolimattomuudesta opettajan puolelta, mutta katson, että mulla on siitä oikeus huomauttaa hänelle, ilman että hänellä on mitään oikeutta siitä vetää mitään hernettä nenukkaan, kuten nämä tässä lehtijutussa haastatellut opettajat ovat tehneet. Kyse on myös sen oppilaan oikeusturvasta.

No tottakai on oikeus. Korjaushankkeet virheen, kun huomasit sen. Jos olen tehnyt mokan, korjaan sen. Ei vedä mitään hernettä nenään.

Vierailija
84/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista. Ei parikymmentä vuotta sitten käynyt vanhemmilla mielessä haukkua ja syyllistää opettajaa kaikesta. Opettaja on pitkälle koulutettu pedagogiikan ammattilainen (alakoulussa ainakin. Yläkoulussa on oman aineensa asiantuntija). Joka vuosi opettajat käyvät uudet koulutukset arviointikäytännöistä ja muutenkin kouluttautuvat lisää säännöllisesti. Ammattitaitoa pätevillä opettajilla kyllä löytyy. Inhottavaa, että vanhemmat syyttävät omista virheistään opettajia.

T. 10 opettajaa lähipiirissä ja hommaa katseltu sivusta vuosia

Kyllä näitä vanhempia on ollut aina. Itse joudin jo yli 20 vuotta sitten laatimaan kirjallisen selvityksen eräälle vanhemmalle siitä, miksi annoin hänen lapselleen käytösnumeroksi ysin enkä kymppiä. Tuollaista vaativuutta on vaikea perustella edes sillä, että "arvosanoissa on kyse lapsen tulevaisuudesta", kun ei tuo käyttäytymisen arvosana vaikuta jatko-opintoihin mitenkään.

Ehkä nykyään näitä vaativia vanhempia on enemmän kuin aiemmin. Lisäksi media nostaa näitä enemmän esiin.

Vierailija
85/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huoltaja käski minun keskittyä valittamisen sijaan siihen, että lapsilla olisi tunnilla mukavaa. Hänen lapsensa oli se syy, miksi kenelläkään muulla ei ollut tunnilla ikinä yhtään mukavaa. Aivan kuriton kakara, jolle ei olisi mitään seurauksia saanut laittaa. Kaikki tukipalvelut tietysti käytössä, vaikka lapsi oli yksinkertaisesti laiska ja saamaton ja sometti kaikki tunnit. Puhelinta tältä ysiluokan ihmeeltä ei saanut ottaa pois, tai vanhemmat tulivat linjoja pitkin välittömästi päivän päätteeksi. Toisaalta itse pääsi helpommalla silloin, kun jäbä sometti koko tunnin ja oli siten edes hetken häiriköimättä.

Vierailija
86/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juu.

Opettajat itse ovat varsinaisia elitistisiä kitiseviä pikkupentuja. Oikeita Vinku-iitoja.

Vali, vali, vali, vali, mikään ei näille syöttiläille ole koskaan riittävästi.

Huonot palkat, huonot lomat, ikävät oppilaat, ikävät vanhemmat, liikaa töitä, liian kuuma, liian kylmä, huono ruoka jne. vinkumisen lista on elitisteillä loputon.

Opettajat lisäksi kohtelevat kurjemmista olosuhteista tulevia oppilaita aivan toisin kun eliitin penskoja.

Eliitin hanuria lipikoidaan ja köyhien sekä vähäosaisten lapsia ivataan, halveksitaan ja pilkataan avoimesti ja tuhotaan tietoisesti heidän tulevaisuutensa.

Nyt on kyllä niin harhaista juttua, että kerrankin toivon että kirjoittaja on trolli.

Vierailija
87/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä kommentit ovat oikeasti opettajien mielipiteitä ja he käyttävät tuollaista kieltä, en yhtään ihmettele, että koulumaailma on sekaisin.

Vierailija
88/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä valittavat vanhemmat ovat itse kokeneet suomalaisen peruskoulun koko kauheudessaan. Epäilen, että nykyinen opettajakaarti kerää edeltävän sukupolven työn hedelmiä nyt. Ei itselläkään ole mitään syytä luottaa siihen, mitä opettajat sanoo, kun omakohtaisesta kokemuksesta tietää, että totuus voi olla ihan muuta. Ja kun toistuvasti lasten kokeista löytyy väärin laskettuja pisteitä jne. 

Olet siis näitä kermapersevanhempia? Opettaja on alansa ammattilainen ja tietää varmasti miten se herranterttu siellä koulussa pärjää tai käyttäytyy.

Vai tietääkö? Ei tästä ole kuin kaksi viikkoa kuin wilmaan ilmestyi meillä tuntimerkintä, että "ei osallistunut tunnille", kysyin lapselta, että missäs sitä oikein on luuhattu, niin vannoi olleensa tunnilla ja tehneensä sen mitä käskettiin. Laitoin kysymyksen opettajalle, että vähän eroaa nyt teidän tarinat toisistaan, niin opettajan vastaus oli: "ai sori, merkintä tuli väärälle oppilaalle" ja viime viikolla tarkistin toisen lapsen koetta, josta oli jätetty laskematta 7p (24 maksimipisteestä) arvosanaan. Minusta arvosanojen 7- ja 9- välillä on kuitenkin joku ero, ja kun kyse on 9.luokan oppilaasta, jolla tämä nimenomainen koe on viimeinen ko. aineesta peruskoulussa (= päästötodistuksen arvosana), minusta sillä on pikkuisen jotain väliäkin. Saat toki olla eri mieltä.

Eli enää ei edes lasketa oppiaineen keskiarvoa peruskoulun päättötodistukseen? Kakara voi siis olla tekemättä yhtään mitään kaksi ja puoli vuotta ja sitten viimeisenä keväänä alkaa tekemään jotain koulunsa eteen. Miten tämä on tälläiseksi mennyt ihan parissakymmenessä vuodessa? Samalla ihmetellään kun on opiskelijataso laskenut. Täytyy sanoa, että luojan kiitos en valinnut opettajakoulutusta silloin 15-vuotta sitten jos nykyään on äitylit ja isylit tälläisiä.

Jos sun lapsi on kykenemätön käymään sitä koettaan läpi ja antamaan palautetta itse niin ihmettelen kyllä. Mä en kehtaisi edes laittaa opettajalle viestiä, että mun lähes aikuinen lapsi on niin saamaton, että mun pitää hänen kokeensa tarkastaa ja laittaa opettajalle viestiä siitä. Tämä samainen lapsi luultavasti on kuitenkin niin aikuinen, että kohta pärrää jonkun mopon kanssa tuolla liikenteessä. Missä se lasten vastuu omasta koulunkäynnistä on? Kuvitteletko, että se sun lapsesi osaa ensi vuonna ammattikoulussa tai lukiossa hoitaa asiansa jos sä olet tuolla tavalla jatkuvasti jeesaamassa?

Näin just. Kehotan aina oppilaita laskemaan itse kokeen pisteet, koska opettajalla on satoja koepapereita tarkastettavanaan, eikä ole millään lailla mahdotonta, että siellä on virheitä. Samoin käsken kysymään arvostelusta, jos ei ymmärrä, mistä pisteet ovat kokeessa lähteneet. Ysien kanssa pidän arviointikeskustelun, missä vielä käymme läpi sen, mistä numero tulee. Jos oppilas mieluummin räplää kännykkää, kuin laskee ne pisteet, alkaa olla oppilaan oma valinta. Siitä voisi puhua sille omalle lapselle eikä opettajalle.

Ei tarvinnut räyhätä opettajien kanssa. Poika hoiti koulun mallikkaasti. Pääsi lukioon jonka alin ka oli just 9.42.

Vierailija
89/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussahan nämä häirikkövanhemmat onkin jo innolla kommentoimassa :)

Vierailija
90/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä boogaboo intersektionalistivanhempia.

Vierailija
91/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista. Ei parikymmentä vuotta sitten käynyt vanhemmilla mielessä haukkua ja syyllistää opettajaa kaikesta. Opettaja on pitkälle koulutettu pedagogiikan ammattilainen (alakoulussa ainakin. Yläkoulussa on oman aineensa asiantuntija). Joka vuosi opettajat käyvät uudet koulutukset arviointikäytännöistä ja muutenkin kouluttautuvat lisää säännöllisesti. Ammattitaitoa pätevillä opettajilla kyllä löytyy. Inhottavaa, että vanhemmat syyttävät omista virheistään opettajia.

Kyllä näitä vanhempia on ollut aina. Itse joudin jo yli 20 vuotta sitten laatimaan kirjallisen selvityksen eräälle vanhemmalle siitä, miksi annoin hänen lapselleen käytösnumeroksi ysin enkä kymppiä. Tuollaista vaativuutta on vaikea perustella edes sillä, että "arvosanoissa on kyse lapsen tulevaisuudesta", kun ei tuo käyttäytymisen arvosana vaikuta jatko-opintoihin mitenkään.

Ehkä nykyään näitä vaativia vanhempia on enemmän kuin aiemmin. Lisäksi media nostaa näitä enemmän esiin.

Kyllä. Nykyään näitä on enemmän ja tällainen käytös on sosiaalisesti hyväksytympää. Joissain piireissä on ihaltavaa kun annetaan opettajien ja virkamiesten kuulla kunniansa. Vaikka suurin osa taitaa edelleen olla sitä mieltä, että kyseinen käytös on tökeröä eikä ainakaan helpota sitä oman asian selvittämistä.

Vierailija
92/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ihmetellä että Suomen kouluissa ei enää voi opiskella kun eliitin jälkikasvu saa terrorisoida kaikkea ihan niin kuin huvittaa...

Eliitti on päästetty aivan liikaa valtaan ja tämä on nyt lopputulos...

Pistetään tuo väkivaltainen eliitin tenava ehdottomaan vankeuteen niin alkaa eliittikin oppia tavoille...

Häh? Mistä sinä eliitin kakarat tähän kaivoit? Olin yhden lukuvuoden pikkukylän yhtenäiskoulussa töissä (en opettajana). Siellä kylän rikkaimman talo pojankloppi oli kyllä maailman inhottavin, rääväsuisin kiusaaja ja huonostikäyttäytyvin penska mitä olen ikinä nähnyt. En olisi uskonut että moista peikkoa voisi edes olla olemassa.

Opettajat on usein vasemmalle kallellaan ja ehkä siksi näit rikkaimman perheen lapsen pahimpana.

En ollut koulussa opettajana. Enkä kyllä tuota vasemmalle kallellaan olevaa väitettä oikein usko, sen mitä opettajia tiedän.

Aikuisia huo rit televa penska, pienempiään kiusaava varakkaan perheen vesa, en minä siinä mitään vasemmistolaisia silmälaseja tarvinnut tämän näkemiseen.

Vierailija
93/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pata kattilaa soimaa, pikimusta kylki kummallakin.

Eipä tuo sinunkaan aloitus ole sivistyneesti kirjoitettu, kun itse syyllistyt yhtälailla samaan ja rumaan kielenkäyttöön ja arvosteluun.

Miten kukaan voi odottaa lapsilta hyvää käytöstä, kun siihen eivät pysty aikuisetkaan.

Vierailija
94/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Nykyään näitä on enemmän ja tällainen käytös on sosiaalisesti hyväksytympää. Joissain piireissä on ihaltavaa kun annetaan opettajien ja virkamiesten kuulla kunniansa. Vaikka suurin osa taitaa edelleen olla sitä mieltä, että kyseinen käytös on tökeröä eikä ainakaan helpota sitä oman asian selvittämistä.

Tuon jutun mukaan opettajat kertovat sen olevan hyvin pieni ryhmä eli n. 10% vanhemmista.

Ja kyllä, jutun kaltaisia vanhempia on aina ollut, jopa opettajat itse jakoivat ennlapset en vanhempien yhteiskuntaluokan mukaan, joka lienee nykyisin harvinaista.

Vierailija
95/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että tämä on nimenomaan nykyajan ongelma. Luin artikkelin ja muistin, miten eräs rinnakkaisluokan tyttö ei pärjännytkään ruotsin ylioppilaskokeessa niin kuin oli odotettu. Äiti otti opettajaan yhteyttä ja vaati oikaisua, koska "Kyllä meidän tytär osaa ruotsia paremmin. Tämä vain oli liian vaikea ja väärin arvosteltu koe." Ihan kuin opettaja ne yo-kokeen pisteet päättäisi. Kummasti myös monet muut pärjäsivät kokeessa paremmin. Tämä tapahtui 90-luvulla.

Vierailija
96/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän nämä ihmiset kuvittelevat, että oikeustoimilla saisivat aikaiseksi?

En minä opettajana ole niistä moksiskaan. Jos joku valittaa päättönumerostaan, perustelen numeron Aluehallintovirastolle. Aluehallintovirasto antaa päätöksen asiassa sitten joskus.

Ei se ole minulta pois kirjoittaa muutama riviä tekstiä ja perustella vastaustani oppilaan osaamisesta. Enemmön se tuottaa valivalittajille ongelmia ja mielipahaa, kun ensin heristävät kotonaan nyrkkiä, että kyllä me vielä näytetään. Harmi vain kun saavat heidän viikkonsa meni pilalle päätöksen saatuaan. Kokeielvat onneaan sitten toisaalla, jossain toisessa asiassa..

Se näistä Wjuristeista, jotka häviävät kai joka juttunsa tällaisella ammattitaidottomuudellaan Ei kannata lapselleen jatkossa kehuskella ammatillaan :D

Vierailija
97/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle tämä tulee yllätyksenä? Nykymuksujen vanhemmat ovat syntyneet 90-luvun jälkeen, eli ovat laman lapsia. Heidän lapsuutensa kului stressaantuneiden vanhempien kasvatuksessa, jatkuvassa taloudellisessa epävarmuudessa ja turvattomuudessa. Ainoastaan paatunein porvari ei ymmärrä, että yhteiskunnalliset olot vaikuttavat yksilöihin, eritoten lapsiin. Eli ei muuta kuin kokoomusta ja persuja äänestämään ja lisää leikkauksia sosiaaliturvasta ja koulutuksesta. Ainahan meillä on ne henkisesti tasapainoiset vierastyöläiset paikkaamassa huutavaa osaajapulaa.

Vierailija
98/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% vanhemmista on asiallisia ja se vähemmistö aiheuttaa päänsärkyä. Omien kokemusten perusteella aika lailla sama pätee opettajiin. 90% on asiallisia ja se vähemmistö aiheuttaa päänsärkyä.

Olen itse sekä vanhempi että opettaja. Sori vaan kollegat, mutta ei vika ole aina vain vanhemmissa.

Vierailija
99/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle tämä tulee yllätyksenä? Nykymuksujen vanhemmat ovat syntyneet 90-luvun jälkeen, eli ovat laman lapsia. Heidän lapsuutensa kului stressaantuneiden vanhempien kasvatuksessa, jatkuvassa taloudellisessa epävarmuudessa ja turvattomuudessa. Ainoastaan paatunein porvari ei ymmärrä, että yhteiskunnalliset olot vaikuttavat yksilöihin, eritoten lapsiin. Eli ei muuta kuin kokoomusta ja persuja äänestämään ja lisää leikkauksia sosiaaliturvasta ja koulutuksesta. Ainahan meillä on ne henkisesti tasapainoiset vierastyöläiset paikkaamassa huutavaa osaajapulaa.

No ei tasan ole nykykoululaisten vanhemmat syntyneet 90-luvun jälkeen. Taisit itse skipata matikantunnit?

Vierailija
100/120 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä et olekaan jutussa tarkoitettu kermapersevanhempi, eikä nuo tilanteet mitä kuvasit olleet niitä joita jutussa käsitellään. Oikeasti on yleistynyt tosi paljon tällainen että vanhemmat uskoo ennemmin lasta kuin opettajaa kun käsitellään jotain tunnilla tapahtunutta häiriökäyttäytymistä. Kun aloitin urani 90-luvulla, ei olisi tullut kuuloonkaan, että vanhemmat kyseenalaistaisivat opettajan rehellisyyden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi