Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana risteilemään

10.11.2006 |

Hei ja kyselen olisiko jollakulla tietoa risteilysäännöistä raskaana olevalle. Olisin lähdössä Tallinnan risteilylle rv 31:lla, ja tuli mieleen onko laivayhtiöillä jotain erikoissääntöjä... Lentoyhtiöillä kun on. Jos joku tietää, niin jos yst. viitsii tänne infoa laittaa. Kiitoksia :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin risteilyllä, oikeastaan kahdella, samoilla viikoilla kuin sinäkin ja vähän myöhemminkin. Jokainenhan sitä itse parhaiten oman olotilan ja jaksamisen tietää =)

Vierailija
2/6 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltanut lähteä kuin sellaiselle päivä Tallinnassa risteilylle pika-aluksella. Taisin viimeisen kerran olla viikolla 32 tai 33 ja se oli jo liian rankkaa minulle. Ajattelin että sieltä pääsee puolessa toista tunnissa pois, jos jotain tapahtuukin. Kun en kuitenkaan ulkomaille halunnut hoitoon joutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me oltiin lähdössä Karibian risteilylle ja sinne ne ei ota matkustajaa joka on pidemmällä kun rv27. Tosin siellä ollaan vähän pidemmän aikaa kuin Tallinnan tai Tukholman risteilyllä ;)

Kannattaa kuitenkin mainita asiasta kun varaa risteilyn, harmittaa jos ei sitten pääse laivaan...

T: Tinttu rv24+2

Vierailija
4/6 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ei säännöksiä ainakaan Ruotsinlaivalla tai ainakaan en niihin ole törmännyt. Itse oli ekasta risteilemässä vkolla 30 jotain ja hyvin sujui. Kaikki ainakin vitsaili mulle, että Mediheli tulee hakemaan synnyttämään, jos sikseen tulee. Ja harvoin ne lapset tulee niin nopeasti kuin elokuvissa (ainakaan ensimmäiset)... Ja onhan laivassa lääkäri tietääkseni, että mikäpä lapselle eksootisempaa kuin syntyä laivassa!

Olen tänään lähdössä risteilemään taas, mutta nyt vasta 10+2. Toivotaan ettei kauheesti keikuta=)

Hyvää matkaa!

Vierailija
5/6 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni oli risteilyllä aikas loppumetreillä, tais olla rv 37+ menossa, totesi vaan kun kysyin kuinka se uskaltaa lähteä, että " jos synnytyksen aika tulee niin sitten se tulee, ei hän kotiinkaan makaamaan jaksa jäädä" . Sai sitten lapsensa " vasta" rv42+.

Joten risteilemään vaan ja tietenkin oman voinnin mukaan.

Vierailija
6/6 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydentila, raskaus ja vammaisuus

Aluksillamme on sairaanhoitajan palvelut aluksella syntyvien sairaustapauksien varalta ja ensiavun antamiseksi tapaturmatilanteissa.

Henkilöt, joiden terveydentila ja matkustuskyky on sairauden johdosta alentunut, tulee ennen matkan varaamista varmistaa lääkäriltään, ettei estettä matkustamiselle ole.

Emme suosittele matkustamista raskauden loppuvaiheessa.

Vammaisen tai liikuntarajoitteisen matkustajan on matkaa suunnitellessaan otettava huomioon merimatkan aiheuttamat rajoitukset ja mahdollisten hätätilannetoimenpiteiden asettamat vaatimukset. Mikäli henkilö tarvitsee toisen henkilön apua, tulee hänen hankkia mukaansa tarpeellinen avustaja.

Henkilöiden, joiden matkustuskyky on jostain edellä mainitusta syystä alentunut, tulee ilmoittaa tästä matkaa varatessaan sekä alukselle tullessaan antaa tarvittavat henkilö- ja hyttitiedot INFO-pisteeseen. Aluksen päälliköllä on turvallisuuden ylläpitämiseksi harkintavalta matkan suorittamisen ja avustajan käytön osalta.