Joulukalenteri, jonka voi itse vuosittain täyttää tavaralla/namuilla?
Hei!
Haluaisin jonkun tosi söpön, jouluisen, passelin kokoisen kalenterin, jonka saa vuosittain vaikka seinälle roikkumaan. Saisi itse sitä sitten täytellä haluamillaan jutuilla; namuilla, minileluilla, loruilla, päivän joulupuuhasteluilla tms.
Jonkin kangaskalenterin löysin Anttilasta viime vuonna, mutta minusta se ei ollut niin kiva...jos jollakin joku söde käytössä tai nähnyt jossakin, kertokaahan mullekin :O)
(...ja mulla peukalo keskellä kämmentä, etten itse osaa tehdä ompelujuttuja)
Kiitos etukäteen ja mukavaa tulevaa joulua mammoille!
Kommentit (4)
Eli katselin itsekkin tänään kalentereita ja minimanissa oli sellainen puinen joulupukki tai poro, joka laitetaan seinälle. Siinä alhaalla oli sitten pienet koukut, jossa roikkui pienet punaiset numeroidut pussit (24kpl) , joihin pystyy laittamaan jotain pientä kivaa. Hintaa oli 9,90e.
Itse ajattelin sellaisen tytölle ostaa.
Eli jos minimani löytyy paikkakunnaltasi, niin siinä yksi kiva vaihtoehto.
Asiasta sukkahousuun, mitä kivoja juttuja teillä on ollut itsetehdyissä joulukalentereissa?
joulusukat molemmille muksuille. Kirjailen sukkiin lapsen nimen ja koristelen ehkäpä jotenkin muutenkin ja laitan sitten sopivaan paikkaan roikkumaan. Tuohon sukkaan ajattelin sitten laittaa namia/purkkaa/pientä tavaraa joulukalenterin omaisesti.
Isovanhemmilta muksut saavat yleensä suklaakalenterin (hieman yllätyksetön, mutta se perinteinen " pitää olla" kalenteri).
Sukkaan ajattelin noiden syötävien lisäksi laittaa esim. tarroja, kyniä, saippuakuplapullon (näitä on meinaan kiva puhallella talvella pihalla), hiuslenksuja yms.
Meille tuli just mummi kylään, ja hän oli saanut Yves Rocherilta kivan punasävyisen " pyykkinarun" , jossa on 24 numeroitua, reilunkokoista huopasukkaa. Käypä vilkaisemassa myymälässä, webistä en löytänyt.
eli 24 pienenpientä laatikkoa joihin oli maalattu numerot - niissä tosin taisi oll ajo sisällä joitain pieniä puisia joulukoristeita. Osanhan voisi vaihtaa nameiksi ja ensi jouluksi olisi ainakin tyhjä ;-).
Laatikosto oli punainen ja olisiko ollut kultaa tms.